شیائومی از اپل جلو زد

شرکت چینی شیائومی در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده بزرگ تلفن‌هوشمند جهان شد. به گزارش «ایسنا» گزارش شرکت تحلیلی Canalys نشان داد شرکت شیائومی در فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماه دوم امسال ۱۷ درصد سهم داشت که بالاتر از اپل با ۱۴ درصد سهم بود و پس از سامسونگ با ۱۹ درصد سهم قرار گرفت.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، بن استانتون، مدیر تحقیقات Canalys گفت: شیائومی به‌سرعت کسب‌وکار خارجی خود را توسعه می‌دهد. میزان عرضه این شرکت به بازار در آمریکای‌لاتین بر مبنای سالانه ۳۰۰ درصد و در اروپای غربی ۵۰درصد افزایش داشته است.

میزان رشد عرضه به بازار این سازنده تلفن هوشمند چینی بر مبنای سالانه ۸۳ درصد بوده درحالی‌‌که رشد عرضه سامسونگ ۱۵درصد و اپل یک درصد بوده است. با این حال گوشی‌های شیائومی بیشتر برای بازار انبوه هستند و میانگین قیمت آنها ۷۵‌درصد ارزان‌تر از گوشی اپل است.

شیائومی اکنون به‌دنبال ورود به بازار گوشی‌های مدل بالاست و اوایل امسال گوشی گران‌قیمت می‌۱۱ اولترا را معرفی کرد که قیمتش از ۵۹۹۹ یوآن (۹۲۸ دلار) آغاز می‌شود. همچنین مدل می‌میکس فولد با قیمت ۹۹۹۹ یوآن را معرفی کرده که نخستین تلفن تاشوی این شرکت است. شرکت‌های چینی اوپو و ویوو هم در تلاش برای ورود به بازار گوشی‌های گران‌قیمت هستند.

شیائومی از مشکلات هوآوی سود برده است. هوآوی زمانی بزرگ‌ترین بازیگر بازار تلفن هوشمند جهان بود، اما تحریم‌های آمریکا این شرکت را از دسترسی به قطعات موردنیاز و نرم‌افزار محروم کرد و باعث افت فروش این شرکت شد. براساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، اگرچه تلفن‌های هوشمند عمده درآمد شیائومی را تشکیل می‌دهند، اما این شرکت به‌دنبال ورود به بخش‌های جدید است و در همین راستا در مارس راه‌اندازی یک شرکت خودروی برقی را اعلام کرد و ۱۰ میلیارد دلار در ۱۰ سال آینده در این کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست