اخبار عمومی

شیائومی به خاطر قرارگیری در لیست سیاه آمریکا، از آمریکا شکایت کرد

نزدیک به دو هفته پیش دولت ایالات متحده آمریکا شرکت شیائومی را به لیست سیاه شرکت‌های نظامی چین اضافه کرد، اقدامی که مانع از سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در این کمپانی می‌شود و سرمایه‌گذاران باید تا اواخر سال جاری میلادی دارایی‌هایی خود را واگذار کنند. حالا شیائومی برای به چالش کشیدن این تصمیم دولت آمریکا، از آن شکایت کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، این کمپانی چینی زمانی که در فهرست سیاه وزارت دفاع آمریکا قرار گرفت، با انتشار بیانیه‌ای هرگونه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی چین را رد کرد و همچنین از اقدامات لازم برای محافظت از سهامداران و منافعش خبر داد.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، شیائومی از وزارت دفاع و خزانه‌داری آمریکا شکایت کرده و قرارگیری در لیست سیاه را به چالش کشیده. با قرارگیری در این فهرست، سرمایه‌گذاران آمریکایی نمی‌توانند دیگر سهام این کمپانی چینی را خریداری کنند. شیائومی به دنبال حکم دادگاه برای پایان دادن به قرارگیری در لیست سیاه است و چنین اقدامی را خلاف قانون اساسی خوانده است.

این شرکت چینی اعلام کرده که در صورت اعمال محدودیت‌های قرارگیری در فهرست سیاه، در آینده نزدیک با آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیر مواجه می‌شود. شیائومی تنها شرکتی نیست که در این لیست سیاه قرار داد و دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شرکت‌های بی‌شماری را در این فهرست قرار داده که برای مثال می‌توان به هواوی، DJI و غول تراشه‌سازی SMIC اشاره کرد.

شیائومی در شکایت خود عنوان کرده تحت کنترل یا وابسته به دولت یا ارتش چین نیست. این کمپانی همچنین در بیانیه قبلی خود به این موضوع اشاره داشت که محصولات و سرویس‌هایش را برای کاربردهای غیرنظامی و تجاری عرضه می‌کند. بسیاری از کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند که دولت جو بایدن احتمالا چنین دستوری را تغییر می‌دهد و شیائومی از چنین لیستی خارج می‌شود.

این احتمال وجود دارد که دولت جدید آمریکا نسبت به دولت ترامپ رویکرد متفاوتی را نسبت به شرکت‌های چینی در پیش بگیرد، با این حال هنوز خبری از لغو تحریم‌ها علیه این کمپانی‌ها نیست.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست