اخبار عمومی

صعود تاریخی هندبال ایران به جمع ۱۶ تیم برتر جهان با حمایت ایرانسل

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های توپی بانوان کشور، به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه پیدا کند.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان، با یک نمایش درخشان، توانست حریف قدرتمند خود سنگال را با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ از پیش برداشته و در یک صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یابد.

ملی‌پوشان ایران، نیمۀ نخست این دیدار را با ارائۀ یک نمایش زیبا، با پیروزی ۱۹ بر ۱۳ به پایان رساندند و با یک عملکرد چشم‌نواز در ادامۀ بازی، توانستند در پایان ۶۰ دقیقه، با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ به پیروزی دست پیدا کنند.

با این پیروزی، ورزش هندبال، نخستین رشتۀ توپی بانوان در ایران لقب گرفت که در یک نقطۀ عطف مهم در تاریخ ورزش بانوان، به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا راه یافته است.

دکتر علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ایران، پس از کسب این پیروزی گفت: با این نتیجه، برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان وارد مرحلۀ یک‌هشتم نهایی شدیم و قدردان جامعۀ ورزش هستیم و از شرکت ایرانسل هم که به عنوان حامی مالی در کنار فدراسیون حاضر است، تشکر می‌کنم.

این مسابقات، از هشتم تا نوزدهم مرداد ۱۴۰۱، در کشور مقدونیۀ شمالی در حال برگزاری است. تیم ملی ایران که روز شنبه نیز توانسته بود تیم ملی ازبکستان را شکست دهد، در بازی سوم خود در مرحلۀ گروهی، سه‌شنبه به مصاف تیم میزبان می‌رود.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از ۱۴ دی ۱۴۰۰، طی قراردادی با فدراسیون هندبال، رسماً حامی ورزش هندبال کشور شده است.

این قرارداد، طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور دکتر علیرضا پاکدل رئیس و جمعی از مدیران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برای حمایت نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران از ورزش هندبال کشور، امضا شد.

بر اساس این قرارداد، ایرانسل به عنوان حامی انحصاری، از تیم‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور، در همۀ سطوح و تمام رده‌های سنی، حمایت می‌کند.

حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، آغازگر یک دورۀ درخشش در رده‌های مختلف این رشتۀ ورزشی بوده است.

در خرداد ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این رشتۀ ورزشی، نه تنها نخستین تیم آسیایی هندبال ساحلی باشد که در جمع چهار تیم برتر جهان قرار می‌گیرد، بلکه اولین مدال جهانی هندبال ایران را هم به دست آورد و جایگاه سوم رقابت‌های جهانی را از آن خود کند.

فروردین ماه ۱۴۰۱، در رقابت‌های هندبال ساحلی در دو ردۀ بزرگسالان و نوجوانان، که به میزبانی ایران برگزار شد، تیم‌های ملی ایران توانستند با درخشش و کسب پیروزی در برابر حریفان خود، ضمن به دست آوردن مدال طلا، به مسابقات قهرمانی جهان نیز، راه پیدا کنند.

همچنین تیم ملی نوجوانان دختر ایران، سوم فروردین ماه، توانسته بود با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، نخستین مدال طلای بانوان را برای هندبال ایران به ارمغان آورد.

در اسفند ۱۴۰۰ نیز، تیم ملی جوانان دختر ایران، توانسته بود با حمایت ایرانسل، مدال نقرۀ رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورده و به مسابقات قهرمانی جهان، راه پیدا کند.

پیش‌تر نیز، در بهمن ۱۴۰۰، تیم ملی هندبال مردان ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شده بود با درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، راهی مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست