صعود ۳ پله‌ای سرعت اینترنت ثابت در ایران

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه است که رشد سه رتبه‌ای در مقایسه با ماه گذشته را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که رتبه ایران از میان ۱۸۲ کشور به عدد ۱۴۱ رسیده است.
به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده و بسیاری از افراد از افت کیفیت اینترنت شکایت دارند. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد که اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.
طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه می سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۰.۳۷ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۶۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۴.۷۰ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۷.۷۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
این در حالی است که در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۷۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۸.۷۸ مگابیت‌برثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۳.۴۶ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۷.۰۶ مگابیت‌برثانیه بود.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه می ۲۰۲۲، به ترتیب به نروژ (۱۲۹.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۱۲۴.۸۹ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۱۷.۶۱ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۰۶.۸۲ مگابیت‌برثانیه) و کویت (۱۰۴.۴۷ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.
همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۰۹.۲۱ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۲۰۶.۹۷ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۸۸.۳۱ مگابیت‌برثانیه) چین (۱۸۱.۹۰ مگابیت‌برثانیه) و هنگ‌کنگ (۱۷۹.۱۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.
میانه سرعت اینترنت در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۱ کشور رسانده است.
این در حالی است که در ماه آوریل سال ۲۰۲۲، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.
همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از بوسنی و هرزگوین و مکزیک سریع‌تر و از کوزوو و ترینیداد و توباگو و بوسنین کندتر است.
در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۱ از میان ۱۸۲ کشور می‌رساند.
این درحالی است که در آوریل ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۴ از میان ۱۸۱ کشور قرار داشت.
همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از مالدیو و تانزانیا سریع‌تر و از واناتو و سورینام کندتر است.
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل