ظرفیت پهنای باند اینترنت آذربایجان‌غربی ۴۴۹ برابر شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی استان طی هشت سال گذشته ۴۴۹ برابر شده که با توجه به ظرفیت، یک ششم زیر بار رفته و ‏پنج ششم آن آزاد ‏بوده و قابل بهره برداری است. ‎

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی نژاد اظهار داشت: پهنای باند ورودی آذربایجان‌غربی در ابتدای دولت ۶.۷ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به سه هزار و هشت گیگابیت برثانیه رسیده است.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات ۹۰ درصد ‏از تعهدات خود را ‏در زمینه تامین زیرساخت‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی انجام داده است.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در این راستا امروز ظرفیت پهنای ‏باند بهره برداری شده این استان به ۴۶۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده ‏است در حالی که هشت سال پیش ۳.۴ گیگابایت بر ثانیه ‏بود.

جلیلی نژاد با بیان اینکه پوشش اینترنت پرسرعت روستایی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ابتدای ‏فعالیت ‏دولت صفر بود، گفت: تاکنون یک هزار و ۶۸۴ روستای آذربایجان غربی به ‏شبکه ملی ‏اطلاعات متصل شده است‎. ‎

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده ۸۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند و هم اکنون بیش از ۷۶ ‏درصد آن محقق شده است و در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال ۱۰۰ درصد تعهد ‏وزارت متبوع تحقق می‌یابد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در فاز نخست توسعه ‏ارتباطات روستایی یک هزار و ۱۵۰ روستا و در فاز دوم که فعلا ‏در حال انجام است، ۲۶۳ روستا در سطح استان از ‏اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند که با تامین تجهیزات مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرا می گیرند.

جلیلی نژاد افزود: همه ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی ‏از ‏امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند. ‏

سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل