ظهور مجموعه‌های آموزشی فریبنده در حوزه ارزهای دیجیتال

رئیس خانه بلاک‌چین ایران با اشاره به تبلیغات فریبنده و ظهور فعالیت مجموعه‌های آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال، از افتتاح اولین دوره آموزش آکادمیک رمزارزها و بلاک‌چین خبر داد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، علی پاک‌باخته‌گان زنجانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از بلاک‌چین در سیستم آموزشی، امنیت بالای‌ آن است که این شبکه برای داده‌های سیستم آموزشی فراهم کرده و از آسیب به داده‌ها جلوگیری می‌کند. شبکه بلاک‌چین می‌تواند در شاخه‌های مختلف این بخش موثر باشد و فناوری بلاک‌چین می‌تواند تجربه یادگیری در سطح بالاتری را برای افراد به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این فناوری در زمینه‌های مختلفی در حال گسترش است، اظهار کرد: برای آموزش بلاک‌چین نیازی به آشنایی با فناوری اطلاعات یا کدنویسی وجود ندارد ولی باید اطلاعاتی کلی از نحوه کار با دنیای دیجیتال داشته باشید. در هر زمانی و با ورود هر تکنولوژی شاهد آغاز به کار مجموعه‌های آموزشی هستیم که صلاحیت لازم را نداشته و فقط به دنبال سودآوری خود هستند؛ در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین‌ هم‌ با تبلیغات فریبنده شاهد فعالیت مجموعه‌های آموزشی، شبکه‌های اجتماعی و دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری هستیم که متاسفانه باعث فریب و ضرر مالی عده‌ای شده و خواهد شد.

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به افتتاح اولین دوره آموزش آکادمیک رمزارزها و بلاک‌چین با همکاری دانشگاه پیام نور و خانه بلاک‌چین ایران گفت: طبیعی است باید آموزش در این حوزه را در دانشگاه‌ها آغاز کرده و به مرور توسعه داد، چون آموزش این صنعت در دانشگاه‌ها اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و به مرور زمان، اساتید و دانشجویان متخصص و آگاه در این صنعت را شاهد خواهیم بود و کم‌کم زنجیره افراد متخصص و حرفه‌ای در این صنعت افزایش یافته و به دنبال آن درآمد اقتصادی دولت نیز افرایش خوبی پیدا می‌کند.

پاک‌باخته‌گان زنجانی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با این اقدام دیگر شاهد فعالیت افراد غیرمتخصص و سودجو در این حوزه نباشیم و درصورت برخورد با چنین افرادی، با آنها برخورد شده و جلوی فعالیتشان گرفته شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل