عیدانه جنجالی همراه اول؛ هدیه‌ای که باز نکرده پس فرستاده شد!

داتیکا– همراه اول در بسته هدیه عیدانه به مشترکانش جنجال آفرین شد. در عیدی همراه اول، کاربران به شرط نصب یک اپلیکیشن، مجوز دریافت عیدی از این اپراتور را دریافت می‌کنند. موضوعی که انتقادات فراوانی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش داتیکا، بنابر رسمی همه ساله که ریشه در سنت دیرینه ایرانی‌ها دارد، اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان خود عیدی می‌دهند. برای مثال در نوروز سال ۱۳۹۹ ایرانسل به همه مشترکان خود یک گیگابایت اینترنت هدیه داد. علاوه بر آن از اولین روز عید نوروز تا نیمه شب سومین روز فروردین، مشترکان ایرانسل می‌توانستند با مراجعه به بخش تکان شگفت انگیز در اپلیکیشن ایرانسل من، یکی از ۱۰۰ برنده ۱۰۰ گیگابایت اینترنت هدیه باشند. رایتل، دیگر اپراتور پرمخاطب ایرانی هم به مشترکان هدایایی به عنوان عیدی اهدا کرد.

در همین راستا، مشترکان همراه اول منتظر دریافت چنین بسته‌هایی از سوی اپراتورشان بودند. به خصوص که اپراتور اول کشور در سالیان گذشته و حتی در مناسبت‌های مختلف دست و دلبازی‌اش را نشان داده بود. اما با گذشت ۲ روز از سال جدید کماکان خبری از عیدی همراه اول نبود. تا اینکه بالاخره در روز سوم سال از بسته عیدانه همراه اول رونمایی شد. هدیه‌ای که توسط بسیاری از مشترکان همراه اول باز نکرده پس فرستاده شد!

در طرح عیدانه همراه اول، مشترکان همراه اول برای دریافت بسته عیدانه خود موظف به نصب یک اپلیکیشن به نام “اوانز” هستند که البته زیر مجموعه روبیکا ست. در نتیجه سوالات و ابهامات فراوانی را درباره ماهیت و مالکیت این اپلیکیشن در ذهن فعالان عرصه ارتباطات فراهم می‌آورد. در ازای نصب این اپلیکیشن، کاربران بسته مکالمه درون شبکه همراه اول دریافت می‌کنند. البته بازه این هدایا محدود است و از هزارتومان تا نهایتا ۵۰ هزارتومان به کاربران این اپراتور عیدی داده خواهد شد.

طرحی که ارائه آن از سوی بزرگترین اپراتور کشور بسیار عجیب به نظر می‌رسد. زیرا اگر نام عیدی روی آن نبود به عنوان یک طرح تبلیغاتی یا بازاریابی انتقاد زیادی به آن وارد نبود. اما شرط تعیین کردن برای دریافت عیدی از سوی همراه اول باعث شده صدای اعتراض بسیاری از مخاطبانش در فضای مجازی و به خصوص توئیتر در آید. به خصوص که در نهایت با نصب این اپلیکیشن، بیشتر از مبلغ عیدی اهدا شده، این همراه اول است که به نحوی در این اپلیکیشن درامدزایی خواهد کرد.

با این اوصاف، چنین عملکردی از یکی از بزرگترین هلدینگ‌های کشور بسیار بعید و دور از ذهن بود. اگر از سوی یک شرکت نوپا و کوچک چنین اشتباه استراتژیکی رخ می‌داد شاید حتی جلب نظر هم نمی‌کرد. اما انتظارات از اپراتور اول کشور بسیار بیشتر از این بود که برای بازاریابی و تبلیغات یک اپلیکیشن، طرحی بریزد که در نهایت به آن برچسب فریب مخاطب بزنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل