فناوری شارژ از راه دور موتورولا، هفت گوشی را همزمان شارژ می‌کند

ساعاتی پس از معرفی فناوری Mi Air Charge شیائومی، موتورولا سیستمی مشابه به‌ نمایش گذاشت که می‌تواند گوشی‌ها را از فاصله‌ی یک متری شارژ کند.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، موتورولا روز گذشته اعلام کرد موفق به طراحی سیستمی شده است که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌ها را از فاصله‌ی دور به ‌شکل کاملا بی‌سیم شارژ کرد. سیستم شارژ موتورولا ساعاتی پس از به ‌نمایش‌ گذاشته ‌شدن Mi Air Charge شیائومی معرفی شد.

براساس گزارش GSMArena، این فناوری موتورولا می‌تواند دستگاه مقصد را از فاصله‌ی یک متری شاٰرژ کند؛ البته به ‌شرطی که هیچ مانعی بین شارژر و دستگاهِ مقصد وجود نداشته باشد. سیستم شارژ شیائومی دستگاه‌های مقصد را تا شعاع چندین متری شارژ می‌کند و موانع هیچ تأثیری روی نحوه‌ی کارکرد آن ندارند.

در ویدئوی رسمی موتورولا، دو گوشی هوشمند موتورولا اج را می‌بینیم که احتمالا برای آزمایش، برخی اصلاحات به ‌خود دیده‌اند و در حالت ایستاده در فاصله‌ی ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری شارژر قرار گرفته‌اند. گوشی‌ها به‌ محض قرار گرفتن در فاصله‌ی یادشده شروع‌ به شارژ شدن می‌کنند؛ اما وقتی فردی دستش را روی شارژر قرار می‌دهد، فرایند شارژ گوشی‌ها متوقف می‌شود. درادامه می‌توانید ویدئو را ببینید:

شارژر بی‌سیمی که در تصویر بالا می‌بینید، ظاهرا موتورولا وان هایپر (Motorola One Hyper) نام دارد و بر پایه‌ی استاندارد شی (Qi) توسعه داده شده است. موتورولا می‌گوید این شارژر از دیگر شارژرهای تحت استاندارد شی عملکرد بهتری دارد.

امکان شارژ هم‌زمان هفت گوشی توسط موتورولا وان هایپر وجود دارد؛ اما هنوز نمی‌دانیم دستگاه‌ها با چه توانی شارژ می‌شوند. همچنین نمی‌دانیم همه‌ی دستگاه‌ها با یک سرعت مشخص شارژ می‌شوند یا سرعت کل شارژر را با هم به ‌اشتراک می‌گذارند. شیائومی ‌هنگام رونمایی از Mi Air Charge اعلام کرد این شارژر دستگاه‌ها را با توان پنج وات شارژ می‌کند.

موتورولا می‌گوید آنچه در ویدئو به ‌نمایش گذاشته است، درست‌ترین راه برای شارژ بی‌سیم محصولات محسوب می‌شود. به‌ نظر می‌رسد نخستین‌ قدم‌ها در راستای رسیدن به روزهایی که در آن تمام دستگاه‌ها از راه دور شارژ می‌شوند، در حال برداشته شدن است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست