قابلیت ایجاد کانال به اینستاگرام اضافه شد

متا، شرکت مادر اینستاگرام، از اضافه شدن قابلیت ایجاد کانال در اپلیکیشن اینستاگرام خبر داد.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، قابلیتی که از آن به عنوان الگوبرداری یا همان تقلید متا از کانال‌های تلگرام یاد می‌شود و بر اساس اعلام زاکربرگ، امکان ایجاد آن برای تعداد کمی‌ از تولیدکنندگان محتوا فراهم شده تا بتوانند آن را تست کنند.

گفته می‌شود که این قابلیت یعنی ایجاد کانال، تنها محدود به اینستاگرام نخواهد بود و پس از آن، به اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر نیز اضافه خواهد شد. زاکربرگ از این کانال به عنوان Broadcast Channel نام برده و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند تولیدات خود را در کانال‌هایی که در اینباکس کاربران ظاهر می‌شود، منتشر و آپدیت کنند.

همچنین افرادی که به این کانال‌ها اضافه می‌شوند می‌توانند واکنش‌هایی را نسبت به پیام‌ها داشته باشند و یا در نظرسنجی‌ها شرکت کنند، اما نمی‌توانند مستقیما وارد مکالمات شوند. زاکربرگ در کانالی که خود با عنوان Meta Channel راه‌اندازی کرده، عنوان کرد که از این فضا برای اشتراک‌ اخبار و آپدیت‌های محصولات و فناوری‌ها استفاده خواهد کرد.

تولیدکنندگان محتوا علاوه بر ارسال پیام به صورت متن، می‌توانند کلیپ‌های صوتی، تصاویر و دیگر محتواها را نیز در کانال‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارند. در حال حاضر، تنها زاکربرگ و چند تولیدکننده محدود امکان استفاده از این قابلیت را دارند.

با این حال، متا اعلام کرد علاقه‌مندان برای ایجاد کانال می‌توانند در وب‌سایت اینستاگرام ثبت‌نام کنند تا در صورت تایید اطلاعات، بتوانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

اگرچه متا، از عبارت «آزمایشی» برای این قابلیت استفاده کرده اما به نظر می‌رسد که روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. گفته می‌شود یکی دیگر از قابلیت‌های این کانال، امکان اضافه کردن تولیدکننده محتوای دیگر به کانال است تا بتوانند در کنار هم، محتواهایی را برای دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل