قدرتمند شدن نیروی هوایی چین با هوش مصنوعی

رسانه‌های چینی گزارش دادند که خلبانان جنگنده‌های چینی برای تقویت مهارت‌های جنگی در حال جنگ با هواپیماهایی هستند که به وسیله هوش مصنوعی هدایت ‌می‌شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از همشهری‌آنلاین، روزنامه PLA Daily که روزنامه رسمی ‌ارتش چین است، چندی پیش اعلام کرد که فانگ گوویو، رهبر تیم پرواز تیپ نیروی هوایی ارتش به وسیله دشمنی که با هوش مصنوعی هدایت می‌شد، در یک جنگ هوایی شبیه‌سازی شده، سرنگون شد.

او می‌گوید: «در اوایل آموزش، شکست دادن دشمن‌های مجهز به هوش مصنوعی بسیار آسان بود.» اما بر اساس گزارش‌ها با هر بار جنگ، هوش مصنوعی از حریف انسانی خود، چیزهای زیادی می‌آموزد. پس از یک مبارزه که فانگ با پرواز ماهرانه‌ای به پیروزی رسید، هواپیمای هدایت شونده با هوش مصنوعی، دوباره برگشت و از همان تاکتیک‌ها علیه فانگ استفاده کرد و او را شکست داد.

فانگ با اشاره به خلبانان نخبه‌ای که در مسابقات نبرد هوایی «کلاه طلایی» پیروز ‌می‌شوند، گفت: «خلبانان هوش مصنوعی مانند یک خلبان دیجیتالی «کلاه طلایی» هستند که در یادگیری، بررسی و تحقیق بسیار عالی عمل ‌می‌کنند. اگر امروز از تاکتیک یا عملیاتی برای شکست هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، فردا همان عملیات را علیه شما به کار می‌گیرد.»

چین تلاش می‌کند که تا اواسط قرن حاضر، ارتشی مدرن با توانایی جنگیدن و پیروزی قطعی در جنگ‌ها تدارک ببیند. این کشور در سال‌های اخیر برای موفقیت در نبردهای هوایی پیشرفت بسیاری کرده است، به طوری که برخی خبرها حاکی از پیشرفت این کشور در ساخت یک جنگنده فوق سرّیِ نسل پنجم است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل