قیمت‌گذاری اینترنت از سوی دولت منجر به نارضایتی می‌شود

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: دولت باید موضوع قیمت‌گذاری اینترنت را بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش داتیکا، حسین اسلامی در نشست بررسی تعرفه‌گذاری اینترنت که صبح امروز در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد، اظهار کرد: شاهد آن هستیم که طی ۱۰ سال اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های توسعه شبکه ارتباطات اپراتورها برای ارائه خدمات با کیفیت دچار مشکل هستند.

وی افزود: حضور حداکثری دولت در تعرفه‌گذاری اینترنت در طولانی مدت نه منجر به رضایت مردم و نه ارائه کنندگان سرویس‌های ارتباطی می‌شود. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران معتقد است باید تعرفه و قیمت اینترنت باتوجه معیارهای مورد نیاز صنعت فناوری اطلاعات توسط تشکل‌های فعال در این صنعت به صورت عادلانه تعیین شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بیان کرد: معتقدیم نباید صفر و صدی به موضوع قیمت‌گذاری اینترنت نگریست بلکه باید نگاهی عقلایی داشته باشیم. در واقع رضایت کسب‌وکارها زمانی تامین می‌شود که هم خدمات با کیفیت ارائه شود و هم هزینه‌های توسعه شبکه ارتباطات و مخابرات تامین شود.

اسلامی عنوان کرد: قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری اینترنت موضوع بسیار پیچیده‌ای است. تعرفه‌گذاری هوشمند می‌تواند شرایطی را فراهم کند که به طور همزمان رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

اینترنت گران می‌شود؟

ماه‌هاست که کاربران ایرانی به ارتباط اینترنتی باکیفیت و پایدار دسترسی چندانی ندارند. آنها معتقدند بخش قابل…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست