ماجرای نام جعلی خلیج فارس در وب‌سایت همراه اول

یکی از اتفاقات خبرساز چند روز گذشته، استفاده از نام‌های جعلی به جای خلیج فارس در وب‌سایت و اپلیکیشن همراه اول بوده است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها به این موضوع اعتراض کرده‌اند.این موضوع بیشتر در وب‌سایت رسمی نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن آی او اس MY MCI (همراه من) مشاهده شده است و واکنش‌های متعددی را در داشته است. استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس در بخش «مناطق تحت پوشش اینترنت» در اپلیکیشن همراه من و وب سایت رسمی همراه اول مشاهده شده است. در این میان وب سایت رسمی همراه اول در نسخه دسکتاپ پس از مدتی با ارور ۴۰۴ همراه شده و دسترسی به صفحه یاد شده برای کاربران امکان‌پذیر نیست.
چرا استفاده از نام جعلی خلیج فارس در وب‌سایت همراه اول خبرساز شده است؟
اسکرین شات از اپلیکیشن همراه من در آیفون – همراه من در اندروید از TomTom استفاده می‌کند.
چرا استفاده از نام جعلی خلیج فارس در وب‌سایت همراه اول خبرساز شده است؟
اسکرین شات همراه من در اندروید – همراه من در اندروید از نقشه گوگل استفاده می‌کند.

 

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که همراه اول دست‌کم در طول چند روز گذشته از نقش‌های غیرایرانی استفاده کرده است. در نسخه iOS اپلیکیشن همراه من از نقشه TomTom استفاده شده که نام خلیج فارس به طور کامل به اشتباه در تمامی بخش‌های نقشه دیده می‌شود؛ از طرف دیگر در اپلیکیشن اندروید همراه من نیز به خاطر استفاده از نقشه گوگل، نام خلیج فارس در فاصله دور به درستی دیده می‌شود، اما با زوم کردن و نزدیک کردن نقشه در اطراف خلیج فارس، نام جعلی در پرانتز قابل مشاهده است.

چرا استفاده از نام جعلی خلیج فارس در وب‌سایت همراه اول خبرساز شده است؟
اسکرین شات اپلیکیشن اسنپ در اندروید – اسنپ از OpenStreetmap استفاده می‌کند

دلیل بروز این مشکل هر چند فنی به نظر می‌رسد، اما طولانی شدن مدت زمان حل و برطرف کردن آن باعث ابراز نارضایتی‌های زیادی شده و دیدگاه بسیاری از افراد نسبت به آن را از یک سهل‌انگاری ساده فراتر برده است. توسعه‌دهندگان ایرانی سال‌ها است که از نقشه‌های آزاد نظیر OpenStreetMap استفاده می‌کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. به عنوان مثال اپلیکشن تاکسی‌یاب اسنپ از همین حالا با استفاده از نقشه آزاد یاد شده نام درست مناطق داخل و اطراف ایران را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

مدیر روابط عمومی همراه اول هم در خصوص اشتباه در درج نام خلیج فارس در نقشه با انتشار توییتی ، توضیحاتی را ارائه داد؛

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست