مایکروسافت رسما مرگ ویندوز ۱۰ ایکس را تایید کرد

مایکروسافت بالاخره تایید کرد که دیگر قصدی برای انتشار ویندوز ۱۰ ایکس ندارد. این سیستم عامل ابتدا قرار بود برای دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه مثل سرفیس نئو عرضه شود. مایکروسافت بعدا توسعه ویندوز ۱۰ ایکس را برای لپ‌تاپ‌های تک‌نمایشگر ادامه داد. حالا رسما اعلام شده که کار ویندوز ۱۰ ایکس به پایان رسیده و این شرکت تمام تمرکز خود را روی ویندوز ۱۰ خواهد گذاشت.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، «جان کیبل» رئیس خدمات ویندوز در وبلاگ این سیستم عامل تایید کرد: «به جای عرضه محصولی که قرار بود تحت عنوان ویندوز ۱۰ ایکس در سال ۲۰۲۱ به بازار بیاید، از آموخته‌های خود در این مسیر استفاده می‌کنیم و با سرعت بیشتری فناوری‌های مبنایی ویندوز ۱۰ ایکس را به سایر بخش‌های ویندوز و محصولاتمان اضافه خواهیم کرد.»

بعضی از این قابلیت‌ها از همین حالا در قالب فناوری جدید نگهدارنده اپ، تایپ صوتی بهتر و کیبورد لمسی مدرن‌تر در ویندوز ۱۰ شروع به ظاهر شدن کرده‌اند. مایکروسافت می‌گوید در آینده به سرمایه‌گذاری روی آن دسته از فناوری‌های ویندوز ۱۰ ایکس که از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری منطقی باشند، ادامه می‌دهد. با این حال، بعید است که دیگر سرفیس نئو را ببینیم.

ویندوز ۱۰ ایکس قرار بود در سال ۲۰۲۱ به عنوان رقیبی برای کروم OS عرضه شود. مایکروسافت از مدت‌ها قبل تلاش کرده بود ویندوز را مدرنیزه کند تا سیستم عامل سبک‌تری را به دست کاربران برساند. این شرکت در سال ۲۰۱۲ ویندوز RT را برای نسل اول تبلت سرفیس منتشر کرد. در ادامه در سال ۲۰۱۷ ویندوز ۱۰ اس به بازار آمد. ولی هر دو درست مثل ویندوز ۱۰ ایکس شکست خوردند.

مایکروسافت در ماه مه ۲۰۲۱ به‌روزرسانی نسبتا کوچکی را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد، ولی انتظار داریم که به‌روزرسانی بعدی در ماه اکتبر بزرگ‌تر باشد. این به‌روزرسانی بزرگ با نام Sun Valley قرار است تغییرات ظاهری زیادی را برای ویندوز ۱۰ به ارمغان بیاورد و قابلیت‌های متنوعی را به این سیستم عامل اضافه کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل