اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ اطلاع‌رسانی مایکروسافت درباره شیوع کرونا

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز پنجشنبه بیست و نهم اسفند ماه را می خوانید:

  • اطلاع‌رسانی مایکروسافت درباره کرونا

صدا و سیما: شرکت مایکروسافت با قرار دادن آمار و ارقام زنده بر روی یک نقشه آنلاین، کاربران را در جریان شیوع ویروس کرونا قرار می‌دهد. با شیوع روزافزون ویروس کرونا در سراسر دنیا، شرکت مایکروسافت راه ساده‌ای برای نمایش آمار مبتلایان به این ویروس در هر کشور به کاربرانش ارائه می‌دهد.

این قابلیت از طریق سیستم مرورگر مایکروسافت یعنی موتور جست‌وجوی بینگ قابل استفاده و رؤیت است. مایکروسافت برنامه و سرویس جدیدی برای نمایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را برای کاربران فعال ساخته است که بسیار به نسخه گوگل مپ شباهت دارد با این تفاوت که این سرویس تنها بر روی پرونده‌ها و موارد ویروس کرونا نظارت دارد و تمرکز را بر روی این مسائل قرار داده است. این نقشه، مناطقی را که آلوده به ویروس کرونا هستند با قرارگیری یک دایره مشخص و با تغییر اندازه هر دایره، میزان درگیری کشور با بیماری کرونا را نشان می‌دهد.

  • استفاده از اینترنت را در طول روز توزیع کنید

ایسنا: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش ترافیک اینترنت در روزهای گذشته و همچنین ساعات ابتدایی سال جدید، به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از اختلالات اینترنتی، استفاده خود از اینترنت را در ساعات روز توزیع کنند. در این راستا حسین فلاح جوشقانی با اشاره به افزایش ترافیک اینترنت بیان کرد: در این مدت ۴۰ درصد در شبکه موبایل و ۱۰۰ درصد در شبکه ثابت افزایش ترافیک داشتیم که این موضوع بار زیادی را به شبکه وارد کرد. با توجه به اختلالاتی که وجود داشت، ظرفیت زیرساخت را در حدود ۱۴۰۰ گیگابیت‌برثانیه در پهنای باند اینترنت و پهنای باند داخلی افزایش دادیم که شبکه از حالت اشباع خارج شود. مخابرات هم در اکثر مراکز که امکانات و ظرفیت داشت، ظرفیت همه شرکت‌ها را اضافه کرد.

  • زاهدی در نامه به وزیر ارتباطات: به دانشجویان و اساتید نت رایگان بدهید

فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ارائه نت رایگان به دانشجویان و اساتید شد. محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ارائه نت رایگان به دانشجویان و اساتید شد.

زاهدی در این نامه آورده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تداوم فعالیت های آموزشی و درسی، با توجه به زیرساخت هایی که در دو دهه گذشته ایجاد شده است انتظار می رود در شرایط فعلی به دانشجویان و اساتید نت رایگاه تعلق گیرد.

  • سونی مشخصات کامل فنی و سخت افزاری پلی استیشن ۵ را اعلام کرد

فارنت: سرانجام پس از مدت‌ها درز شایعات مختلف پیرامون ویژگی‌های نسل جدید کنسول پلی استیشن، شرکت سونی سرانجام مشخصات سخت‌افزاری پلی استیشن ۵ که از انتهای سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد را اعلام کرد.

سونی نیز همچون مایکروسافت، شرکت AMD را به عنوان تأمین‌کننده تراشه اصلی کنسول نسل بعدی خود انتخاب کرد است. بر این اساس شرکت ژاپنی از تراشه‌های هشت هسته‌ای از سری Zen 2 با کلاک فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز (فرکانس متغیر) در قلب پلی استیشن ۵ استفاده کرده است. تراشه مرکزی ۷ نانومتری این دستگاه را پردازشگر گرافیکی RDNA 2 با قدرت ۱۰٫۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر ۲٫۲۳ گیگاهرتز همراهی خواهد کرد. این سخت افزار قدرتمند با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR6 و ۸۲۵ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع SSD تکمیل خواهد شد.

  • اپل آی‌پد پروهای جدید خودش را معرفی کرد

جی‌اس‌ام: آی‌پد از همان ابتدا با استقبال از سمت خریداران مواجه شد و اکنون شاهد حضور نسل‌های جدید و بسیار پیشرفته‌تر از این تبلت‌های دوست داشتنی هستیم.

اپل خانواده آی پدهای خودش را به روز کرد. عضوهای جدید تبلت‌های اپل یک آی پد پرو با اندازه صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی است که در حقیقت نسل چهارم تبلت‌های ۱۲٫۹ اینچی اپل به حساب می‌آید و یک تبلت ۱۱ اینچی با نام آی پد پرو ۱۱ اینچی که نسل دوم تبلت‌های ۱۱ اینچی پرو اپل است.

بارزترین به روزرسانی در این آی پدهای جدید در سیستم دوربین آن‌ها به کار گرفته شده است. آی پد پروهای جدید اپل اکنون به سیستمی شبیه به دوربین آیفون ۱۱ مجهز شده‌اند. این سیستم جدید دوربین از دو لنز تشکیل شده که یکی همانند نسل قبلی به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و اندازه دهانه دیافراگمش برابر f1/8 است. لنز دوم که در حقیقت لنزی جدید برای آی پدها به حساب می آید سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دارد و برای گرفتن عکس ‌های اولتراواید به کمک دستگاه می‌آید و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است. هر دو لنز توانایی این را دارند که با رزولوشن ۴K و ۶۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری انجام دهند.

  • ۶۰ ماهواره “استارلینک” پرتاب شد

ایسنا: شرکت “اسپیس ایکس” توانست ۶۰ ماهواره “استارلینک”(Starlink) را پس از یک بار تعویق به فضا پرتاب کند. قرار بود روز یکشنبه شرکت “اسپیس ایکس” ۶۰ ماهواره دیگر از سری ماهواره‌های “استارلینک” را به مدار زمین ارسال کند. ولی این پرتاب در پی شناسایی یک نقص در یکی از موتورهای موشک “فالکون ۹” لغو شد و در نهایت دیروز از پایگاه فضایی “کندی” ناسا با موفقیت انجام شد.

  • تزریق به موقع انسولین با هوش مصنوعی

فارس: محققان دانشگاه کمبریج از عرضه اولین برنامه تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده اند که زمان دقیق تزریق انسولین را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک مشخص می کند. این برنامه که مجوزهای بهداشتی ضروری را دریافت کرده بعد از ۱۳ سال تحقیق و بررسی عرضه شده و نرم افزاری است که با مدیریت هوشمند تزریق انسولین بسیاری از مشکلات افراد مبتلا به دیابت را برطرف می کند.

اپلیکیشن یادشده که CamAPS FX نام دارد، با استفاده از یک پمپ انسولین و یک سیستم کنترل گلوکز عمل می کند و هر زمان که مناسب تشخیص دهد انسولین را به بدن اضافه می کند. این سیستم حتی برای زنان حامله و کودکان یک سال به بالا نیز قابل استفاده است و فعلا نسخه اندرویدی آن عرضه شده است.

  • گوگل ارائه به‌روزرسانی برای مرورگر و سیستم عامل کروم را متوقف کرد

دیجیاتو: گوگل امروز اعلام کرده که ارائه نسخه‌های جدید مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را به دلیل تغییرات جدیدی که در وضعیت کاری پرسنلش انجام گرفته، موقتا متوقف خواهد کرد. غول فناوری با انتشار توییتی هدف از این کار را اطمینان از پایداری، امنیت و قابل اعتماد بودن این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران عنوان کرده است.

  • آمازون از ترس کرونا، انبار نیویورک را تعطیل کرد

ایسنا: آمازون از تعطیلی یکی از انبارهای محصولات خود در نیویورک علت اطلاع یکی از کارکنان به ویروس کرونا خبرداد. شرکت آمریکایی آمازون که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی آنلاین در جهان به شمار می رود، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از تست مثبت ویروس کرونا یکی از کارکنان انبار محصولات آمازون در شهر نیویورک این انبار را به طور موقت به منظور جلوگیری از انتقال و انتشار این ویروس خطرناک به خارج از آن تعطیل کرده است.

  • تاریخ انتشار آپدیت iOS 13.4 و iPadOS 13.4 اعلام شد

گجت نیوز: اپل به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم موبایل خود توسعه داده است؛ آپدیت iOS 13.4 و iPadOS 13.4 روز بیست و چهارم مارس (پنجم فروردین) برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر خواهند شد. از جمله ویژگی‌های مهم آن‌ها افزوده شدن پشتیبانی از ترک پد محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان از مجیک کیبورد که همراه با یک ترک پد ساخته شده است، برای گشت و گذار راحت در رابط کاربری بهره برد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست