اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ مایکروسافت تیمز؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن مشاغل در سال ۲۰۱۹

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در پنجشنبه بیستم و دوم اسفند ماه را می خوانید:

  • پلتفرم ارتباطی مایکروسافت تیمز؛ انتخاب اول شرکت‌های بزرگ آمریکا

زومیت: آمارها نشان می‌دهد که پیام‌رسان مایکروسافت تیمز توانسته به محبوب‌ترین پلتفرم در میان شرکت‌های بزرگ آمریکایی تبدیل شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، پلتفرم پیام‌رسان مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) توانسته به محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان مناسب مشاغل در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیام‌رسان تیمز با رسیدن به ۱۳ میلیون کاربر روزانه در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ رقیب سرسخت خود، پلتفرم اسلک (Slack) را پشت سر گذاشت.

  • ساخت ماهواره پیام ۲ ابلاغ شد

فارس: رئیس سازمان فضایی ایران از ابلاغ ساخت ماهواره پیام ۲ خبر داد و گفت: ساخت ماهواره سنجشی با قدرت یک متر توسط دانشمندان دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام می شود. مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ساخت ماهواره پیام ۲ ابلاغ شده است،گفت: این ماهواره از نوع سنجشی و با دقت یک متر است که آغاز مراحل ساخت آن را به دانشگاه صنعتی امیر کبیر صادر کردیم که توسط نخبگان، محققان و دانشمندان این دانشگاه ساخته می شود.

  • شناسایی هوشمند مشکلات رجیستری با کد دستوری ممکن شد

مهر: سامانه اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (همتا) اعلام کرد: سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل همتا به کد دستوری #۷۷۷۷* اضافه شده است و خریداران گوشی و کاربران تلفن همراه می توانند برای استفاده از این سیستم، پس از شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* گزینه «صفر – راهنما» را انتخاب و سپس شناسه (IMEI) های دستگاه و همچنین شماره سیم کارت دارای مشکل را وارد کنند. در این صورت نتیجه بررسی سامانه رفع مشکلات رجیستری به صورت آنی به متقاضی پیامک می‌شود.

  • چه کسی هزینه اینترنت رایگان را می‌دهد؟

ایسنا: اینترنت رایگان برای کاربران ثابت شاید در نگاه اول، هدیه‌ای برای کمک به روزهای خانه‌نشینی مردم باشد اما تبعاتی هم دارد؛ از طرفی کیفیت اینترنت را دچار اختلال کرده و از طرف دیگر اگر هزینه‌ای که شرکت‌ها برای ارائه این اینترنت رایگان کرده‌اند به آنها پرداخت نشود، می‌تواند خسارت زیادی به آنها وارد کند. مدیر یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی درباره این موضوع گفت: وزارتخانه اعلام کرده که در هزینه‌های مربوط‌به زیرساخت به ما تخفیف می‌دهد، در حالی که هزینه‌های زیرساخت کلا ۲۵ درصد هزینه‌های ما را تشکیل می‌دهد و اگر بخواهیم باقی این هزینه‌ها را از جیب خودمان بپردازیم، این موضوع زیان زیادی را به ما تحمیل می‌کند.

  • مجرمان سایبری این بار با ترفندهای کرونایی به صحنه آمدند

باشگاه خبرنگاران جوان: مجرمان سایبری با سوء استفاده از بیماری کرونا، تحت عنوان آزمایش کرونا یا هر موضوع دیگری مرتبط با کرونا کلاهبرداری می کنند. غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اخیرا با وضعیت سرایت بیماری کرونا، لینک‌هایی را تحت عنوان آزمایش کرونا یا هر موضوع دیگری مرتبط با کرونا را در شبکه‌های مجازی به اشتراک میگذارند و تقاضای واریز مبلغ ناچیزی را دارند. او تصریح کرد: همین موضوع موجب رغبت و کنجکاوی، قربانی جرم برای ملاحظه محتویات لینک می‌شود.

  • “اپل واچ “جدید با قابلیت ردیابی سطح اکسیژن خون

ایران آنلاین: نسل بعدی اپل واچ موسوم به سری ۶ از ویژگی های جدیدی برای ردیابی سلامت برخوردار است از جمله یک سنسور اشباع اکسیژن خون برای ردیابی دقیق تر فعالیتها و یک سیستم ردیابی خواب که مدت هاست در اکثر ساعت های هوشمند رقیب وحود دارد. شرکت اپل سرانجام ردیابی خواب  را در ساعت هوشمند بعدی خود به ارمغان می آورد. در کنار این گزینه، ساعت جدید اپل دارای یک نسخه جدید watchOS 7 است که تعدادی از پیشرفت های را نیز با خود دارد

  • پهنای باند برای اینترنت هدیه اپراتورها رایگان شد

مهر: نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: معادل بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت که اپراتورهای ثابت به کاربران هدیه دادند، شرکت زیرساخت نیز پهنای باند را برای اپراتورها رایگان کرد. وی گفت: برآورد ما نشان می دهد که این میزان ارائه رایگان حجم مصرفی اینترنت (۱۰۰ گیگابایت به ازای هر خط)، طی ۱۲ روز، معادل یک سوم پهنای باند مصرفی اپراتورها در اسفندماه است که شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه این پهنای باند را برای آنها رایگان محاسبه می کند.

  • نمایشگاه E3 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا رسما لغو شد

گجت نیوز: ویروس کرونا گریبان صنعت بازی‌های ویدیویی را هم گرفت و این‌طور که پیداست نمایشگاه E3 2020 به دلیل شیوع کرونا لغو شده است. نمایشگاه E3 بزرگ‌ترین گردهمایی دنیای بازی‌های ویدیویی است و هرساله ناشران، بازی‌سازان و خبرنگاران بی‌شماری را گردهم می‌آورد، اما امسال خبری از این روایداد عظیم و دوست‌داشتنی نیست.

  • علی بابا آزمایشگاه نسل پنجم تاسیس می کند

فارس: شرکت علی بابا از تاسیس یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای توسعه و ارتقای فناوری های مرتبط با استاندارد نسل پنجم تلفن همراه خبر داده است. شرکت علی بابا که بزرگترین موسسه فعال در زمینه تجارت الکترونیک در چین محسوب می شود، قصد دارد به طور گسترده بر روی فناوری های نسل پنجم تلفن همراه سرمایه گذاری کند.

  • “بلو اوریجین” از موتور و دماغه موشک جدید خود رونمایی کرد

ایسنا: شرکت فضایی خصوصی “بلو اوریجین” متعلق به “جف بزوس” ثروتمندترین فرد دنیا برای نخستین بار از موتور و دماغه موشک قابل استفاده مجدد خود موسوم به “نیو گلن” رونمایی کرد تا به طور رسمی یک رقیب برای موشک “فالکون هوی” متعلق به شرکت فضایی اسپیس‌ایکس اعلام وجود کند.

  • کنگره آمریکا قانون جنجالی جاسوسی سایبری را تمدید کرد

مهر: کنگره آمریکا قانون جنجالی فیسا برای جاسوسی سایبری از کاربران غیرآمریکایی اینترنت را تمدید کرده و تغییراتی را نیز برای تسهیل این کار در قانون مذکور اعمال کرده است. با تمدید قانون فیسا در کنگره اف بی آی و سایر سازمان‌های پلیسی و اطلاعاتی آمریکا کماکان می‌توانند از سه ابزار جاسوسی سایبری پیشرفته خود برای جمع آوری اطلاعات فله‌ای از کاربران اینترنت استفاده کنند و در این زمینه محدودیت خاصی نخواهند داشت. اف بی آی مدعی است تمدید قانون فیسا برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی و جاسوسی شهروندان و دولت‌های خارجی ضروری بوده است، اما افشاگری‌های رسانه‌ها و به خصوص ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گذشته نشان داده بود که قوانینی همچون فیسا دست دولت آمریکا برای جاسوسی از تک تک کاربران اینترنت در نقاط مختلف جهان را بازمی گذارد و تروریسم و جاسوسی تنها بهانه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به تصویب چنین قوانینی است.

  • مدارس روستایی با حمایت ایرانسل، به مودم‌های ایرانی مجهز می‌شوند

باشگاه خبرنگاران جوان: ایرانسل در فاز جدید حمایت از تولید ملی، مدارس روستایی را با مودم‌های «ساخت ایران» تجهیز می‌کند. این مودم‌ها که با حمایت همه‌جانبه و در راستای مسؤولیت اجتماعی ایرانسل و در ادامه حمایت از کسب و کار‌های بومی، توسط شرکت اتصال صنعت میانه تولید شده است، با هدف هوشمندسازی مدارس روستایی در قالب طرح ملی USO در اختیار این مدارس قرار می‌گیرد. ایرانسل و شرکت اتصال صنعت میانه، پیش از این در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹، در تیرماه ۱۳۹۸، توافق کرده بودند تا مودم‌های اینترنت در داخل کشور به تولید انبوه برسد. درپی این توافق، در فاز اول، سفارش تولید ۱۵ هزار مودم فضای داخلی، ثبت و تا کنون بخش عمده‌ای از آن تحویل داده شده است.

  • هکرها از نقشه‌های ردیابی ویروس کرونا برای نصب بدافزار استفاده می‌کنند

آتی رسان: در حالیکه سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی (پاندمی) اعلام کرده است، هکرها سعی دارند که از این وضعیت بحرانی به نفع خودشان استفاده کنند. در حال حاضر، چندین صفحه آنلاین معتبر برای ردیابی شیوع ویروس کرونا وجود دارد. با این‌حال، هکرها توانسته‌اند نمونه مشابه این صفحات و همچنین وب‌سایت‌های دیگری را بسازند که ادعا می‌کنند منابع درستی هستند. برای مثال، شما احتمالا متوجه سایت‌هایی مانند coronavirus-real-map.co یا coronavirus-realtime.com شده‌اید که همه آن‌ها جعلی است.

  • اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانون حق تعمیر برای لوازم الکترونیک

دیجیاتو: کمیسیون اروپا که در واقع کارش تدوین پیش نویس قوانین برای این اتحادیه است اعلام کرده به زودی قانون حق تعمیر را معرفی می کند؛ قانونی که تولید کنندگان قطعات الکترونیک را ملزم خواهد کرد محصولاتی با طول عمر و دوام بیشتر بسازند و تا حد ممکن از مواد بازیافتی با قابلیت استفاده مجدد و تعمیر در آنها استفاده نمایند. اگر این قانون در پارلمان اروپا به تصویب برسد آنگاه کلیه تلفن های همراه، تبلت ها و کامپیوترها باید از آن تبعیت کنند و در نتیجه شرکت های فعال در اروپا باید به کل طراحی محصولاتشان را تغییر دهند. براساس این قانون همچنین شرکت های اروپایی ملزم خواهند شد که اطلاعات ضروری در مورد تعمیر محصولاتشان و دوام آنها را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهند. در حال حاضر اغلب کاربران برای پیدا کردن اطلاعات تعمیری باید به وبسایت هایی نظیر iFixit مراجعه کنند.

 

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل