موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران

زمانی که از کسب و کارهای اینترنتی موفق صحبت می شود، احتمالا دیجی کالا، اسنپ، تپسی و دیگر کسب و کارهای نام آشنا، اولین مواردی هستند که در ذهنتان حاضر می شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از دنیای اقتصاد، قطعا نام آشنا بودن یک کسب و کار تنها نشانه ی موفقیت آن نیست. بلکه در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ وجود دارند که خیلی شناخته شده نیستند اما در آمد بسیاری خوبی دارند و موفق هستند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کسب و کارهای خانگی در حال حاضر در دسته کارهای پر درآمد هستند و علی رغم قدمت نه چندان بالا، سود بسیار خوبی کسب می کنند.

آنچه که موفقیت یک کسب و کار را شکل می دهد، سرمایه های گسترده انسانی یا هزینه های سنگین برای تبلیغات نیست بلکه در نظر گرفتن استراتژی مناسب برای کسب و کار، شناسایی ابزارهای مورد نیاز برای رشد و بازاریابی و در نهایت اجرای اصولی تصمیمات است. در این مقاله قصد داریم تا از نگاه متفاوت تری، کسب و کارهای موفق اینترنتی در ایران را بررسی کنیم.

کسب و کارهای اینترنتی گمنام اما پر درآمد و موفق در ایران!
از نظر شما یک کسب و کار اینترنتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟ یا بهتر است سوالمان را اینگونه بپرسیم که مقیاس سنجش میزان موفقیت یک کسب و کار چه چیزی است؟ آیا اندازه و گستردگی یک کسب و کار، میزان موفقیت آن را مشخص می کند یا سوددهی و میزان فروش؟

اگر بخواهیم نگاهی دقیق تری به موفقیت کسب و کارها داشته باشیم باید بگوییم که یک کسب و کار موفق، محصولات و خدمات باکیفیتی برای ارائه دارد و با توجه به میزان تقاضا، میزان ارائه نیز افزایش پیدا می کند. از این رو یک کسب و کار برای موفق بودن نیازی به گستردگی ندارد بلکه مهم ترین مورد برای موفقیت و رسیدن به درآمدزایی، پیدا کردن جامعه مخاطبین هدف است.

در حال حاضر کسب و کارهای خانگی در کشور ایران در دسته کسب و کارهای موفق هستند زیرا با شناسایی ابزارهای موجود به درآمد زایی خوبی رسیده اند. با توجه به این نکات می توان به این نتیجه رسید که راه اندازی یک کسب و کار موفق در ایران، دور از ذهن نیست بلکه باید منابع در دسترس و لازم برای پیشرفت را شناسایی کرده و با کمترین هزینه از آن ها استفاده کنیم. اما چطور؟

مسیر رسیدن کسب و کارهای کوچک و بزرگ به موفقیت
هدف گذاری، اولین قدم برای ترسیم مسیر موفقیت است. با توجه به بودجه ای که برای موفقیت کسب و کارتان در نظر دارید باید ابزارهای مختلف را در کنار پتانسیل گسترش کسب و کارتان بررسی کنید. به طور مثال سئو، یکی از پربازده ترین و به صرفه ترین کانال های بازاریابی است که می تواند در دیده شدن و جذب مشتری برای کسب و کارتان بسیار موثر واقع شود. اگر با این کانال بازاریابی آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم به صفحه معرفی سئو در وب سایت وبسیما مراجعه کنید.

کانال بازاریابی سئو، برای همه ی کسب و کارها مناسب نیست. زیرا سئو در صورتی می تواند اثر بخش باشد که سایت شما به شیوه ای اصولی طراحی شده باشد. از این رو بسیاری از کسب و کارهای نوپا در ابتدا توان پرداخت هزینه برای طراحی سایت و شروع سئو را ندارد و ترجیح می دهند تا فعالیت خود را از بسترهای ساده تر مانند شبکه های اجتماعی شروع می کنند؛ حتی در همان بستر به تنهایی موفق می شوند. از نمونه های موفق این کسب و کارها می توان به صفحات فروشگاهی در اینستاگرام اشاره کرد.

تشخیص بهترین کانال بازاریابی برای درآمدزایی و گسترش کسب و کارهای موفق
معمولا کسب و کارهایی که فعالیت خود را در بستر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام شروع می کنند بعد از مدتی با هدف گسترش فعالیت خود، طراحی سایت را به عنوان هدف بعدی قرار می دهند و با حضور در سطح وب، فرصت های بیشتری جهت درآمدزایی ایجاد می کنند.

موضوعی که فرصت حضور این کسب و کارها در سطح وب را ایجاد می کند، توانایی آن ها در تولید محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. زمانی که یک کسب و کار استراتژی صحیحی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشد حتی در بستری مانند اینستاگرام هم به درآمد بسیار خوبی خواهد رسید.

در دنیای امروز کسب و کارهای خانگی که فرآیند بازاریابی صحیحی را انتخاب کرده اند، به نسبت سرمایه و منابعی که دارند، بسیار موفق هستند. از این رو حتی بسیاری از آن ها حس نیازی به طراحی سایت و حضور در وب را تجربه نخواهند کرد.

هر چند که اگر کسب و کارها به میزان اهمیت طراحی وب سایت در کسب و کارها آگاهی داشته باشند، قطعا برای آن برنامه ریزی خواهند کرد. پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این موضوع صفحه، اهمیت طراحی سایت در موفقیت کسب و کار را مطالعه کنید.

آینده ی کسب و کارهای اینترنتی موفق بدون حضور در سطح وب!
در این مقاله سعی داشتیم نگاه متفاوت تری به کسب و کارهای اینترنتی موفق و پر درآمد در ایران داشته باشیم. مهم ترین موردی که در بحث شناسایی کسب و کارهای اینترنتی موفق و پردرآمد وجود دارد این است که بسیاری از این کسب و کارها هنوز هم در سطح وب حضور ندارند بلکه به فعالیت در شبکه های اجتماعی بسنده کرده اند.

در صورتی که اگر این کسب و کارهای موفق، با طراحی وب سایت در سطح وب حضور پیدا کنند، جامعه ی مخاطبین خود را گسترده تر خواهند کرد و بسیار بیشتر در معرض بازدید قرار می گیرند. در مرحله ی ورود به بستر وب، با آموزش تولید محتوا و به کارگیری اصول سئو به عنوان یک روش بازاریابی به صرفه و پر بازده، به کسب و کار بسیار گسترده تر تبدیل خواهند شد.

تفکر اشتباه بسیاری از صاحبین کسب و کار درباره هزینه های طراحی سایت و سئو، باعث شده تا فعالیت خود را در حد شبکه های اجتماعی محدود کنند در صورتی که سئو یک کانال بازاریابی ارزان است که فروش را به بالاترین حد ممکن می رساند و به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. از این رو اگر این کسب و کارها برای حضور در سطح وب، برنامه ریزی داشته باشند قطعا به مرحله ی بلند آوازه شدن نامشان و دست یابی به فروش بسیار گسترده تر خواهند رسید.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست