اخبار عمومی

نرخ واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۲ برابر شد

واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار شامل نرخ سنگین‌تری شده است. برای واردات مسافری این گوشی‌ها نرخ ۶۰ درصدی تعیین شده است که متشکل از ۴ درصد حقوق گمرکی و ۵۶ درصد سود بازرگانی است.
به گزارش داتیکا به نقل از گمرک، نرخ جدید واردات مسافری گوشی‌های تلفن همراه زیر ۱۵۰ دلار ۱۶ درصد تعیین شده که شامل ۴ درصد حقوق گمرکی و ۱۲ درصد سود بازرگانی است. گوشی‌های تلفن همراه بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار نیز شامل نرخ ۶ درصدی حقوق ورودی شامل ۴ درصد حقوق گمرکی و ۲ درصد سود بازرگانی می‌شوند.

طبق نامه دفتر فناوری گمرک ایران به دانشگاه تهران، محاسبات حقوق ورودی گوشی‌های مسافری تغییر کرد.در این نامه ذکر شده است که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اجرای موضوع، تعرفه واردات موبایل به شکل مذکور انجام شود.

واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار اما شامل نرخ سنگین‌تری شده است. برای واردات مسافری این گوشی‌ها نرخ ۶۰ درصدی تعیین شده است که متشکل از ۴ درصد حقوق گمرکی و ۵۶ درصد سود بازرگانی است.

پیش‌ازاین، نرخ واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۳۰ درصد بود. بنابراین این نرخ به یک‌باره دو برابر شده است.

گوشی مسافری

همچنین علاوه‌بر نرخ‌های حقوق ورودی، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد حقوق ورودی هلال احمر و «نیم در هزار ارزش کالا» هزینه پسماند تعیین شده است.

در همین خصوص ایسنا اعلام کرده که برای ترخیص کالاهای الکترونیک و به طور خاص ترخیص گوشی در ایران و رجیستر کردن و استفاده و یا فروش بدون مشکل به دیگران، حتماً باید هزینه گمرک گوشی پرداخت و از گمرک رسید دریافت شود.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست