نسخه جدید تلگرام منتشر شد: ساخت آسان استیکرهای ویدیویی و واکنش‌های تازه

آپدیت جدید تلگرام امکان ساخت آسان استیکرهای ویدیویی، واکنش‌های جدید با انیمیشن‌های کوتاه‌تر و ایموجی‌های بیشتر، جابه‌جایی ساده‌تر بین چت‌ها و چند ویژگی دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تجربه استفاده از این پیام‌رسان را ارتقا ببخشد.

استیکرهای ویدیویی

استیکرهای ویدیویی تلگرام باید حجمی کمتر از 30 کیلوبایت داشته باشند. ولی تاکنون ساخت این استیکرها نیازمند مهارت فنی و دسترسی به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای مثل Adobe Illustrator بود. حالا با این به‌روزرسانی قابلیت تبدیل ویدیوهای معمولی به استیکر فراهم می‌شود تا همه بتوانند به‌راحتی استیکرهای ویدیویی خود را بسازند.

واکنش‌های بهتر

تلگرام حالا به قابلیت واکنش‌های کوتاه مجهز شده است. البته برای استفاده از واکنش‌های طولانی همچنان می‌توانید انگشت خود را روی واکنش‌ها نگه دارید. افزون بر این، واکنش‌ها هم مثل ایموجی‌های تعاملی اکنون همگام‌سازی شده و مخاطب هم همزمان با شما می‌تواند آن‌ها را ببیند.

از آن‌جایی که واکنش‌ها علاوه بر ابراز احساسات نوعی پاسخ هستند و می‌توانند مطالب را تایید یا رد کنند، برای آن‌ها وضعیت خوانده شدن در نظر گرفته شده است. حالا وقتی وارد چتی می‌شوید که در آن پیام خوانده نشده دارید، دکمه‌ای شبیه منشن‌های خوانده نشده دیده می‌شود که اجازه می‌دهد واکنش‌های پیام خود را ببینید.

واکنش‌های جدید و ایموجی‌های تعاملی


آپدیت جدید تلگرام شامل 5 واکنش جدید است و می‌توانید از آن‌ها به عنوان ایموجی‌های تعاملی استفاده کنید. اگر این ایموجی‌ها را در یک چت بفرستید و روی آن‌ها تپ کنید، می‌توانید افکت تمام صفحه آن‌ها را همزمان با مخاطب ببینید.

دسترسی به چت‌های اخیر
نسخه جدید تلگرام اجازه می‌دهد تا با نگه داشتن انگشت روی دکمه Back به یک چت خاص برگردید. حالا با باز کردن چت‌ها از طریق پیام‌های فوروارد شده، لینک‌ها، نام‌های کاربری و پروفایل‌ها می‌توانید آن‌ها را به فهرست چت‌های اخیر اضافه کنید.

بهینه‌سازی‌های کوچک تلگرام
توسعه‌دهندگان تلگرام دو هفته کامل را صرف رفع باگ اپلیکیشن‌های این شرکت کرده‌اند. آن‌ها کیفیت تماس‌ها را افزایش دادند، قابلیت ترجمه را به صفحات Instant View (و Bio در iOS) آوردند و قابلیت ارسال پیام بی‌صدا را به منوی اشتراک‌گذاری اضافه کردند. در نسخه iOS نیز حالا با ضربه زدن روی گزینه‌های موجود در آیکن‌های منوی پایین صفحه شاهد انیمیشن‌های کوتاهی خواهید بود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

همکـاری دو سر سـود

داتیکا-به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهانی، تلگرام طی چند سال گذشته به فناوری بلاک‌چین نیز توجه داشته…

تلگرام رفع فیلتر شد؟

اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است. به گزارش داتیکا،…

خالص سازان «پرمیوم» سوار

برخی نمایندگان مجلس یازدهم با اکانت پرمیوم تلگرام، فعالیت می‌کنند و استوری می‌گذارند اکثر چهره‌های اصولگرا و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست