نسخه نهایی مک OS بیگ سر منتشر شد

اپل سیستم‌عامل مک OS بیگ سر را با تغییرات بنیادی و ویژگی‌های مبتنی‌بر حریم خصوصی بعد از چندین ماه انتظار، برای عموم عرضه کرد.

به گزراش داتیکا به نقل از زومیت، بالآخره اپل پس از نزدیک به پنج ماه، مک‌ OS بیگ سر (Big Sur) را از حالت بتا خارج و برای عموم منتشر کرد. بیگ سر یک به‌روزرسانی عظیم برای رایانه‌های مک به‌حساب می‌آید، طوری که سیستم‌عامل‌ خاطره‌انگیز MacOS X را کنار گذاشته و ورژن کاملا جدید ۱۱ یا همان بیگ سر را ارائه می‌دهد. مک OS جدید، رابط کاربری دوباره طراحی شده، پشتیبانی از ویجت‌ها، مرکز کنترل جدید، آیکون‌های بازطراحی شده و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد. همچنین این سیستم‌عامل ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) باتوجه‌به انتشار مک‌بوک‌های جدید مبتنی بر آرم، دردسترس آن‌ها نیز قرار می‌گیرد و علاوه بر قابلیت‌های گفته‌شده از یک ویژگی کلاملا انحصاری اجرای برنامه‌های iOS و آیپد OS پشتیبانی می‌کند.

کدام رایانه‌های مک از مک OS بیگ سر پشتیبانی می‌کنند؟

به‌گفته‌ی وب‌سایت اپل، مک OS جدید از مک‌بوک‌های ۲۰۱۵ به بعد، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پروی ۲۰۱۳ به بعد، مک مینی و آی‌مک ۲۰۱۴ به بعد، تمامی آی‌مک پروها و مک پروی ۲۰۱۳ پشتیبانی می‌کند و همان‌طور که گفته‌شد از ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) دردسترس کاربران مک‌بوک‌های مینی، ایر و پروی مبتنی بر آرم قرار می‌گیرد.

بالأخره پس‌ از مدت‌ها انتظار، نسخه‌ی نهایی مک OS بیگ سر، دردسترس قرار گرفت؛ بنابراین، اگر جزو دارندگان رایانه‌های مک هستید، می‌توانید با به‌روزرسانی به این نسخه، از ویژگی‌های جدیدی بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست