نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد

نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور افتتاح شد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، حسن عمیدی -رئیس موزه ارتباطات- در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین که امروز در موزه ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین هستیم که بعد از رونمایی و چاپ دو کشور در ماه گذشته در موزه ارتباطات اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه، فصل جدیدی در گسترش روابط فرهنگی بین ایران و چین است و می‌تواند باعث تعمیق ارتباط دو کشور در فرهنگ و هنر باشد و در حافظه تاریخی‌ مردم ثبت شود. تمبر در کنار سفیر فرهنگی بودن می‌تواند به عنوان رسانه‌، قابلیت پیام‌رسانی فرهنگی، هنری و سیاسی بین کشورها را داشته باشد.

سیداحمد محیط طباطبایی -رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم)- هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: این نخستین بار است که ما در موزه پست و ارتباطات، نمایشگاه تطبیقی برای یک قرن گذشته در رابطه با انتشار تمبرهای دو کشور برگزار می‌کنیم. تمبر ‌پدیده‌ای است که به عنوان سفیر فرهنگی میان کشورها عمل می‌کند و در جهت اهداف کلی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) که نزدیکی و فراگیری و هم‌بستگی میان ملت‌هاست، این نمایشگاه قدمی بسیار موثر و گامی شایسته است.

وی‌ ادامه داد: این نمایشگاه اگرچه به مناسبت پنجاهمین سال روابط سیاسی ایران و چین برپا می‌شود، بلکه دیگر راهی است برای گذشته تاریخی میان دو ملت که نه به ۱۰۰ سال که به قرن‌ها و دورانی طولانی بازمی‌گردد. موزه ملی ارتباطات ایران نقش خود در قالب یک‌ موزه، به عنوان یک نهاد فرهنگی که رابط‌ میان مسائل مختلف اجتماعی کشور و سایر کشورهاست، در سال‌های اخیر به‌خصوص در دوران فعلی، همچون سفیر فرهنگی درآمده است، زیرا در این موزه، مجموعه بسیار نفیسی از ۱۰۰ کشور درباره مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در قالب تمبر وجود دارد.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست