نماینده مجلس: فیلترینگ رسانه‌های معاند، یک خواسته ملی است

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت به تازگی در اظهارنظری ضمن دفاع از مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی، اظهار کرده است که فیلترینگ رسانه‌های معاند در فضای مجازی یک خواسته ملی است. وی همچنین از پیگیری بررسی طرح صیانت در هفته آتی در مجلس نیز خبر داده است.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، بیش از ۵ هفته از شروع فیلترینگ گسترده سرویس‌های مختلف خارجی از جمله اینستاگرام، واتس‌اپ و سرویس‌های مختلف گوگل می‌گذرد. با وجود آسیب‌ها و خسارت‌هایی که این محدودیت روی اینترنت و سرویس‌های مختلف به مردم و کسب‌وکارها زده با این حال برخی از جمله نمایندگان مجلس از اعمال فیلترینگ حمایت می‌کنند. در همین راستا، حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس در نشستی با تعدادی از جوانان شهرستان ورامین تاکید کرد که سیاه‌نمایی در فضای مجازی باعث شده دشمنان خدمات مسوولان و کارهای مهمی که آنها انجام داده‌اند را برعکس نمایش دهند.

نوش‌آبادی با بیان اینکه فیلترینگ رسانه‌های معاند در فضای مجازی یک خواسته ملی است، گفت: «ما از فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی استقبال نمی‌کنیم؛ اما امروز به اجبار با توجه به بهره‌برداری دشمن از این فضا آن را محدود کرده‌ایم و باید این پیام‌رسان‌ها طبق ضوابط و قوانین کشور ما فعالیت کنند.» به گفته او دشمنی‌های انجام گرفته در این فضا و پیام‌رسان‌ها برای براندازی است و این آشوب‌هایی که در کف خیابان دیده می‌شود متاسفانه به عنوان سوژه براندازان مطرح شده است.

سال گذشته به دنبال انتقادها به طرح صیانت که به باور منتقدان این طرح، باعث ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت و پلتفرم‌های خارجی می‌شد، رئیس مجلس اعلام کرد که طرح صیانت باید در شورای عالی فضای مجازی بررسی و این شورا در این زمینه طرحی ارائه کند. همچنین در ادامه همین اتفاق نیز در همان زمان نمایندگان مجلس در رای‌گیری غیرعلنی خواستار اتمام بررسی این طرح در کمیسیون ویژه شده‌اند. با این حال حالا خبر می‌رسد که بررسی این طرح دوباره قرار است در مجلس شروع شود.

نوش‌آبادی با اعلام این خبر و اشاره به ارتقای فنی پیام‌رسان‌های داخلی گفت: «بنده عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی هستم و هدف این کمیسیون رشد و ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی است که هم اکنون بعضی از نشانه‌های پیشرفت آن مشاهده می‌شود و از هفته آینده جلسات تکمیلی آن ادامه پیدا خواهد کرد.»

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل