نوکیا و وودافون از دستیابی به سرعت اینترنت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه خبر دادند

دو شرکت نوکیا و وودافون از دستیابی به سرعت اینترنت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه با استفاده از کابل‌های فیبر نوری خبر داده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، آزمایش این خط اینترنت با استفاده از یک تک کابل فیبر نوری که بین یک کاربر و یک شرکت سرویس دهنده اینترنت کشیده شده بود، انجام شد. بنابراین استفاده تجاری از این خدمات در آینده نزدیک ممکن می‌شود.

در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت در جهان با سرعت چند مگابیت یا حداکثر چندصد مگابیت بر ثانیه به اینترنت متصل می‌شوند و تنها گوگل است که در برخی شهرهای آمریکا به صورت محدود خدمات اینترنت را با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد. در عین حال در برخی نقاط ژاپن و نیوزلند هم خدمات اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در دسترس است.

پیش از این تصور می‌شد با کابل‌های فیبر نوری موجود بتوان سرعت اینترنت را به حداکثر ۲۵ گیگابیت بر ثانیه رساند. اما حالا در جریان یک آزمایش، سرعتی ۴ برابر این سرعت هم به دست آمده است. بدین منظور از فناوری موسوم به شبکه نوری غیرفعال یا پی او ان استفاده می‌شود که انتقال حجم بیشتری از داده را از طریق یک طول موج، با استفاده از تکنیک‌های جدید پردازش سیگنال دیجیتال ممکن می‌کند.

فناوری دیگری که به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته انتقال سرعت انعطاف پذیر نامیده می‌شود که مودم‌ها در قالب آن بر اساس داشتن ویژگی‌های مشابه گروه بندی می‌شوند. این کار انتقال داده را کارآمدتر کرده و مصرف برق را کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود عموم مردم بتوانند از این خدمات تا سال ۲۰۲۵ بهره مند شوند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست