نگاهی به پر سرعت ترین اینترنت های جهان

این روزها زندگی بیشتر مردم جهان با اینترنت پیوند خورده است و تقریبا انجام بسیاری از کارهای روزمره از جمله خدمات بانکی، دسترسی به اخبار و … بدون استفاده از اینترنت بسیار دشوار است. در این گزارش به بررسی پر سرعت ترین اینترنت های جهانی می پردازیم.

به گزارش داتیکا به نقل از سینا پرس، طی دهه های گذشته بسیاری از فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و … به اینترنت گره خورده است و این وابستگی روز به روز بیشتر می شود. همه گیری جهانی کرونا سبب شد این فناوری در مرکز نیازمندی های مردم جهان قرار گرفته و حتی انجام کارهای اداری، آموزش و تحصیل، برگزاری جلسات، کنفرانس ها و بسیاری از دیگر فعالیت ها به طور کامل از طریق اینترنت انجام شود. در این میان مشکلات موجود در شبکه، سرعت پائین و قطع شدن دسترسی به شبکه جهانی می تواند دشواری های زیادی برای کاربران داشته باشد.

بررسی وبسایت Worldwide broadband speed league نشان می دهد برخی کشورها از نظر میانگین سرعت اینترنت وضعیتی به مراتب بهتر از سایرین داشته و برخی دیگر نیز از نظر سرعت اینترنت وضعیت اسفناکی دارند.به گزارش سیناپرس، برای نمونه اینترنت کشور بحران زده یمن برای گیمرها یک کابوس محسوب می شود و سرعت متوسط پهنای باند ۰٫۵۸ مگابیت در ثانیه به اندازه ای است که اگر شانس با شما یار بوده و دچار قطعی شبکه نشوید، برای بارگیری یک بازی کامپیوتری متوسط، حداقل به سه روز زمان نیاز دارید.

در این آمارگیری جهانی، ۲۷ کشور در منطقه آسیا و خاور میانه مورد بررسی قرار گرفته اند که سرعت متوسط منطقه ای در خاور میانه حدود ۲۰٫۱۸ مگابیت در ثانیه اندازه گیری شد. یکی از دلایل پائین بودن میانگین سرعت اینترنت خاورمیانه علی رغم وجود کشورهایی همچون امارات متحده عربی، قطر و بحرین که از سرعت بالایی برخوردارند، سرعت پائین کشوری همچون افغانستان است که ۱٫۳۷ مگابیت بر ثانیه بوده و این کشور را در رتبه ۲۱۱ جهانی قرار داده است.

ایران نیز با میانگین سرعت ۴٫۵ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۶۲ جهانی قرار دارد. از جمله نکات قابل توجه در این گزارش، رتبه بسیار نازل چین با سرعت ۲٫۰۹ مگابیت بر ثانیه بود که این کشور را در رده دویستم جهان قرار می دهد.

توجه داشته باشید که در این آمار، میانگین سرعت تمامی نقاط کشور و کاربران اینترنت محاسبه شده و معیار آن، بالاترین حد سرعت نیست.
در این میان اما ممکن است برای بسیاری از کاربران جالب باشد که کدام کشور سریعترین سرعت شبکه را دارد؟ به گزارش سیناپرس، در پاسخ باید اعلام کنیم که برخلاف تصورات اولیه، کشورهایی مانند ژاپن، ایالات متحده، آلمان، انگلستان و فرانسه در بین ده کشور برتر قرار نداشته و فهرست ده کشور برتر در این زمینه به شرح زیر است:

رتبه دهم – مجارستان: این کشور شرق اروپا با میانگین سرعت ۹۹٫۷۴ مگابیت در ثانیه، امکان دانلود یک فیلم با کیفیت را در ۴۳ ثانیه به کاربران می دهد.

رتبه نهم – موناکو: این کشور کوچک اروپایی میانگین سرعت بالایی برای کاربران خود عرضه کرده و شما می توانید با اینترنت ۱۰۴٫۹۸ مگابیت در ثانیه موناکو، یک بازی کامپیوتری متوسط را در ۱۴۲ ثانیه به طور کامل دانلود کنند.

رتبه هشتم – هنگ کنگ: سرعت ۱۰۵٫۳۲ مگابیت در ثانیه ای این کشور آسیایی به حدی است که شما می توانید یک آلبوم بسیار با کیفیت موسیقی را در تنها ۰٫۳۸ ثانیه بارگیری کنید.

رتبه هفتم – سوئیس: میانگین سرعت اینترنت در کشور زیبای سوئیس،۱۱۰٫۴۵ مگابیت در ثانیه است که به شما امکان دانلود یک فیلم با کیفیت متوسط را در ۴۱ ثانیه می دهد.

رتبه ششم – ایسلند: کاربران این کشور سردسیر اروپایی می توانند با سرعت ۱۱۶٫۸۸ مگابیت در ثانیه در دسترس خود، مجموعه کامل کتاب های هری پاتر را در ۱۲ ثانیه دانلود کنند.

رتبه پنجم – لوکزامبورگ: اینترنت بسیار پر سرعت ۱۱۸٫۰۵ مگابیت در ثانیه ای این کشور کوچک اروپایی به شما امکان می هد که کلیه قسمت های فیلم Fast & Furious را در ۱۵۴ ثانیه بارگیری کنید.

رتبه چهارم – جبل الطارق: این کشور کوچک اروپایی دارای میانگین سرعت ۱۸۳٫۰۹ مگابیت در ثانیه است که به کمک ان می توان یک فیلم با کیفیت را در تنها ۲۶ ثانیه دانلود کرد.

رتبه سوم- آندورا: این کشور بسیار کوچک که بین فرانسه و اسپانیا قرار دارد دارای اینترنتی با سرعت متوسط ۲۱۳٫۴۱ مگابیت در ثانیه است. این پهنای باند به اندازه ای سریع است که برای بارگیری نسخه ۴K فیلم سه گانه فیلم ارباب حلقه ها به تنها ۱۳۰ ثانیه زمان نیاز دارید.

رتبه دوم- جرزی: این جزیره شاهزاده نشین زیر نظر انگلیس که در نزدیکی فرانسه قرار دارد با میانگین سرعت ۲۱۸٫۳۷ مگابیت در ثانیه به کاربران اجازه دانلود به روز ترین و با کیفیت ترین فیلم های جهان را در حدود ۱۰ ثانیه می دهد.

رتبه نخست – لیختن اشتاین: بالاترین میانگین سرعت اینترنت جهانی در اختیار این کشور کوچک اروپایی است که در ان کاربران به انتظار برای دانلود موارد مورد نیاز خود عادت نداشته و سرعت ۲۲۹٫۹۸ مگابیت در ثانیه ای این کشور به شما اجازه می دهد یک آبوم می سیقی را در سرعتی کمتر از یک چشم به هم زدن یعنی حدود پنج صدم ثانیه دانلود کنید.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست