هر آنچه باید درباره تبلیغات در تلگرام بدانید

تلگرام پیشتر سعی کرد تا با ورود به حوزه رمزارز، درآمدزایی را آغاز کند. پروژه‌ای که با موضع‌گیری‌هایی از سوی برخی دولت‌ها علیه آن همراه شد و در نهایت به شکست انجامید. اما این شکست، مانع از آن نشد که تگرام ایده کسب درآمد از این پلتفرم را به فراموشی بسپارد. حال این شبکه اجتماعی محبوب تصمیم گرفته تا به همان ایده قدیمی‌یعنی تبلیغات برای درآمدزایی متوسل شود.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، چند روز قبل، پاور دوروف مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که این شرکت امکان نمایش محدود تبلیغات را در پلتفرم خود فراهم خواهد کرد. خوشبختانه این تبلیغات در کانال‌هایی با تعداد کاربران کم یا صفحات چت شخص نمایش داده نمی‌شوند.

در توضیحات دوروف آمده است: تلگرام پیام‌های تبلیغاتی را چت لیست‌ها، مکالمات خصوصی یا گروه‌ها نشان نخواهد داد. این تبلیغات تنها در کانال‌های بزرگ و سرویس‌هایی که پیشتر نیز پیام‌های تبلیغاتی در آن وجود داشت، نمایش داده خواهند شد.

این اقدام چندان هم غیرمنتظره نبود؛ دوروف در سال گذشته عنوان کرده بود که به منظور کمک به رشد بیشتر این پلتفرم، می‌بایست بودجه مناسب تامین شود و راهی جز تبلیغات برای تامین این بودجه وجود ندارد.

تلگرام همچنین برای آنهایی که از تبلیغات خوششان نمی‌آید، عنوان کرده که در حال کار روی گزینه اشتراک برای این پلتفرم است که در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص از سوی کاربران، دیگر هیچ تبلیغی را در اکانت خود مشاهده نخواهند کرد.

با این حال، تبلیغات برای جامعه هدفی بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. اما در این میان، قوانینی وجود دارد که تبلیغ‌کنندگان می‌بایست مورد توجه قرار دهند.

نخست آنکه شما تنها می‌توانید در کانال‌ها و گروه‌های عمومی‌با اعضای بیش از ۱۰۰۰ نفر، تبلیغ کنید. اگرچه تلگرام هنوز اعلام نکرده که چه تعداد از این کانال‌ها و گروه‌ها در این پلتفرم وجود دارد، اما عنوان کرد که این تبلیغات می‌تواند تا بیش از ۵۰۰ میلیارد مشاهده را در کانال‌های مختلف ثبت کنند. این میزان بازدید، بسیار چشمگیر است.

دوم؛ برای شروع تبلیغات در این پلتفرم، می‌بایست مبلغی را به حساب تلگرام واریز کنید که رقم آن، ۲.۱۳ میلیون دلار (۲ میلیون یورو) عنوان شده است. به گفته این شرکت، یک میلیون یورو از این مبلغ قابل استرداد است.

با قابلیت‌های متنوع آپدیت جدید تلگرام آشنا شوید
و مورد سوم اینکه تلگرام، اطلاعات پروفایل کاربران خود را به تبلیغات‌کنندگان ارائه نمی‌دهد. در واقع، اگر قصد تبلیغ در تلگرام را دارید، تنها می‌توانید زبان، موضوع و کانال‌های هدف را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. بنابراین، اگر در حوزه رمزارز فعالیت دارید، باید به دنبال کانال‌های باشید که در مرتبط با این حوزه کار می‌کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

همکـاری دو سر سـود

داتیکا-به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهانی، تلگرام طی چند سال گذشته به فناوری بلاک‌چین نیز توجه داشته…

تلگرام رفع فیلتر شد؟

اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است. به گزارش داتیکا،…

خالص سازان «پرمیوم» سوار

برخی نمایندگان مجلس یازدهم با اکانت پرمیوم تلگرام، فعالیت می‌کنند و استوری می‌گذارند اکثر چهره‌های اصولگرا و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست