اخبار عمومیلبه دانش

همکاری ایسوس با مایکروسافت: شروع نسل جدیدی از راهکارهای اینترنت اشیاء (IoT)

هفته گذشته شرکت ایسوس و مایکروسافت همکاری خود را برای راهکارهای مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء به صورت رسمی آغاز کردند؛ بخش تجارت و IoT ایسوس به همراه بخش فناوری Azure مایکروسافت که به عنوان یکی از راهکارهای ذخیره سازی ابری نیز شناخته شده، در تلاش هستند تا پلتفرمی جدید را برای این بستر توسعه دهند.

در علم و فناوری امروزه، تبدیل مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ابری به راهکارهای جدیدتر یک پروسه پیچیده است؛ ایسوس و مایکروسافت نیز برای غلبه بر این مشکل Azure Percept DK را معرفی و همکاری خود را شروع کردند. در اصل این فناوری جدید که نسل جدیدی از راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء است، به مشتریان و مصرف کنندگان این امکان را می دهند تا بر هر سناریو راهکارهای هوش مصنوعی خود را تولید کنند.

محصول Azure Percept DK ایسوس یک کیت توسعه آزمایشی برای توسعه دهندگان است که می توان تمامی خدمات سری Azure یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را بر روی آن انجام داد. این کیت توسعه شامل یک تراشه Arm Cortex-A53 تعبیه شده بر روی چیپ (SoC) و Azure Percept Vision بوده که می توان سناریوهای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی را بر روی آن پیاده سازی کرد.

به ویژه، برد معرفی شده شامل یک کامپیوتر تک برد (SBC) است که یک پردازشگر چهار هسته NXP i.MX 8M در آن استفاده شده است. اگر طرفدار هوش مصنوعی و پردازش های خاص باشید، حتما نام این پردازشگر را به عنوان یکی از بهترین راهکارهای پردازش سریع تصویر و صدا شنیده‌اید. علاوه بر این، ماژول شبکه بی سیم WiFi و چیپ TPM برای ماژول های نصب شده و انتقال امن داده‌ها بر بستر OTA، از دیگر ویژگی های این کیت جدید است. همچنین در بخش Azure Percept Vision نیز یک شتاب دهنده Intel Myriad سری X برای پردازش های مبتنی بر تصویر نیز بر روی این برد قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه این نوشتار برای طرفداران حوزه اینترنت اشیاء، امکان توسعه و ترکیب Azure Percept DK و Percept Audio است. در این بخش یک ابزار سخت افزاری جانبی با آرایه‌های خطی و چهار میکروفون به کار گرفته شده تا بر توابع مبتنی بر گفتار کار کند.

شرکت ایسوس با برخورداری از بیش از ۵۰۰۰ متخصص تحقیق و توسعه و ۱۰۰۰ مرکز خدمات توانسته تا ۹۸ کشور را تحت پوشش فناوری‌های جهانی قرار دهد؛ حال بخش IoT از شرکت ایسوس همیشه در تلاش است تا مصرف کنندگان این حوزه را با جدیدترین راهکارهای دنیا همراه کند.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست