همکاری فولکس ‌واگن و مایکروسافت برای ساخت خودروی خودران

فولکس ‌واگن با همکاری مایکروسافت، قصد دارد پلتفرم پردازش ابری آژور را با سیستم خودروی خودران خود ترکیب کند.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، فولکس‌واگن به‌ دنبال کمک مایکروسافت برای سرعت بخشیدن به توسعه سیستم خودران برای اتومبیل‌های جدید خود است. فولکس‌واگن سال‌ها است در زمینه ‌خودروهای متصل با کمک پردازش ابری، با مایکروسافت همکاری می‌کند و از این به بعد، این دو شرکت روی سیستم خودران کار خواهند کرد. ایده اصلی این همکاری، ترکیب سیستم خودران فولکس‌واگن با سرورهای ابری آژور است که به ‌واسطه آن، کارآیی پلتفرم رانندگی خودکار این شرکت خودروساز ارتقا پیدا می‌کند.

مانند اکثر اتومبیل‌سازان بزرگ، فولکس‌واگن قصد دارد وارد حوزه حمل‌و‌نقل دیجیتال شود؛ این حوزه شامل مسیرهای کوتاه، کرایه اتومبیل برای مدت‌زمان بسیار کوتاه و اشتراک‌گذاری خودرو می‌شود. برای ساخت چنین سیستمی نیاز است اتومبیل‌ها به تکنولوژی خودران مجهز شوند. فولکس‌واگن از سال گذشته توسعه سیستم‌ عاملی با نام VW.OS را شروع کرده است که اتومبیل‌های مختلف را به ‌شکل نرم‌افزاری به هم متصل می‌کرد.

سیستم خودران دارای داده‌های بسیار زیادی است و فولکس‌واگن قصد دارد با کمک مایکروسافت، این اطلاعات را پردازش کند؛ این همکاری زمان توسعه چنین سیستمی را از ماه‌ها، به چند هفته‌ کاهش می‌دهد.

فولکس‌واگن از جمله شرکت‌های اتومبیل‌سازی است که متوجه شده برای توسعه سیستم خودران برتر، نیاز به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی دارد. چندی پیش شرکت‌های جنرال موتورز و کروز همکاری با مایکروسافت در حوزه توسعه سیستم خودران را شروع کردند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست