همکاری مشترک مایکروسافت، نوکیا و استرالیا برای توسعه فناوری‌های فضایی

اخیرا طی همکاری بزرگی شرکت نوکیا، مایکروسافت و فرمانداری جنوبی استرالیا با یکدیگر قراردادی در راستای توسعه فناوری‌های فضایی امضا کردند و حالا با شراکت سه‌گانه جالب توجهی روبه‌رو هستیم. شرکای قرارداد قصد دارند تا فناوری‌های فضایی، ۵G، هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی‌های نوپا را با یکدیگر ترکیب کنند تا بتوانند عصر دیجیتالی جدیدی را در دنیا تعریف و به توسعه صنعت فضایی استرالیا کمک کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، گروه فضایی «Azure» مایکروسافت با مهمان‌نوازی فرماندار جنوبی استرالیا، استیون مارشال روبه‌رو شد و حالا دفتری در لات فورتین استرالیا برای خود تاسیس می‌کند. علاوه بر این، استیون مارشال اعلام کرد که در آینده این همکاری با مایکروسافت و نوکیا می‌تواند جایگاه صنعت فضایی استرالیا را در جهان مستحکم‌تر کند.


این همکاری بین مایکروسافت، نوکیا و فرمانداری جنوبی استرالیا می‌تواند به توسعه تکنولوژی‌های جدید با استفاده از فناوری فضایی و ۵G، و در عین حال افزایش موقعیت‌های شغلی استرالیا بینجامد. اما باید گفت که این‌ها تنها اهداف این همکاری نیست. این سه قصد دارند تا در این همکاری خود بتوانند تنوع بیشتری در آموزش و ایجاد مشاغل در زمینه علوم طبیعی، فناوری، مهندسی و ریاضیات به وجود آورند. این چهار زمینه را اصطلاحا STEM می‌نامند که مخفف Science، Technology، Engineering و Mathematics است.

این همکاری اهداف بسیار بیشتری نسبت به اولین شراکت تیم فضایی «آژور» مایکروسافت با شرکتی دیگر دارد. مدتی پیش، مایکروسافت و شرکت هیولت پکرد (Hewlett Packard Enterprise) با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند به فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک کنند تا از ظرفیت محدود اینترنت در این ایستگاه حداکثر استفاده را بکنند.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست