هواوی از شکست ترامپ در انتخابات سود می‌برد؟

شرکت هواوی در دو سال گذشته یک دوره آشفته را پشت سر گذاشته و گروگان اصلی جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین بوده است. یکی از موانعی که این شرکت چینی متحمل شد ممنوعیت تأمین تجهیزات ۵G در انگلستان است.

به گزارش داتیکا به نقل از انتخاب، ویکتور ژانگ معاون مدیرعامل هواوی در گفتگو با گاردین می‌گوید که امیدوار است رئیس جمهور و دولت جدید ایالات متحده رویکرد دیگری را اتخاذ کند و تصمیمات درباره هواوی و منع تجارت با شرکت‌های فناوری آمریکایی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

در ابتدای کشمکش‌های ایالات متحده و چین، انگلستان پس از بررسی دقیق مبنی بر اینکه هیچ چیز مخربی در جریان همکاری با هواوی اتفاق نمی‌افتد، به شرکت‌های مخابراتی انگلستان اجازه داد تا با هواوی کار کنند، اما پس از یک گفتگوی جدی بین دونالد ترامپ و نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون، سرانجام انگلیس دست به کار شد و به مخابرات دستور داد هواوی را از فعالیت‌های مخابراتی که برای سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده اند بیرون بکشند.

ژانگ در این خصوص گفت: انگلستان باید روی “اتصال به کلاس جهانی” سرمایه گذاری کند که ابزاری اساسی برای “کاهش شکاف در عدم تعادل اقتصادی در انگلیس” است. در طی مصاحبه، وی همچنین گفت که این امر منجر به تاخیر ۵G خواهد شد، که به گفته یک شرکت تحقیقاتی مستقل شخص ثالث، ۱۸.۲ میلیارد پوند بر اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست