هواوی به دلیل کمبود چیپ تولید گوشی‌های ارزان قیمت خود را متوقف می‌کند

تجارت گوشی‌های موبایل هواوی طی یک سال گذشته با مشکلات مختلفی روبرو شده است. تحریم‌های مختلف ایالات متحده در حال حاضر دستیابی به قطعات مهم گوشی‌های موبایل را برای این شرکت دشوار کرد و اکنون به نظر می‌رسد کمبود تراشه در چین نیز باعث شده تا هواوی تولید گوشی‌های ارزان قیمت خود را به طور کامل کنار بگذارد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو،  هواوی به صورت جدی با مشکل کمبود تراشه روبرو شده‌ است. کارمندان شاغل در فروشگاه‌های هواوی در چین می‌گویند که در حال حاضر فروش گوشی‌های این شرکت در چین بسیار کاهش پیدا کرده است و یکی از دلایل این موضوع به کمبود جهانی تراشه‌ مربوط می‌شود.

طبق گفته یکی از کارمندان هواوی، در حال حاضر تقریبا در فروشگاه‌های هواوی نمی‌توان به سادگی تمام گوشی‌های این شرکت را پیدا کرد. با بررسی وضعیت پنج نمایندگی فروش هواوی در چین مشخص شد که این صحبت‌ها صحت دارد. در برخی از فروشگاه‌ها فقط چهار مدل از گوشی‌های هواوی برای فروش موجود بود. علاوه بر کمبود مدل‌های مختلف در بازار چین، قیمت برخی گوشی‌ها نیز تغییر پیدا کرده و به طور کامل خبری از گوشی‌های ارزان قیمت نیست.

به گفته یکی از فروشگاه‌های رسمی در شهر «چنگدو» چین، تولید سری نوا هواوی که برای دانشجویان عرضه شده بود، متوقف شده است. ارزان‌ترین مدل موجود از این سری در حال حاضر گوشی نوا ۸ پرو است. البته این گوشی نیز در فروشگاه‌های بسیار محدودی در چین برای فروش وجود دارد و حدودا ۶۱۷ دلار قیمت دارد.

گزارش مالی هواوی اخیرا منتشر شده است که از درآمد ۲۳.۴۶ میلیارد دلاری شرکت در فصل اول سال جاری خبر می‌دهد. همچنین هواوی علاوه بر گوشی هواوی P50 قرار است در تاریخ ۱۲ خرداد ماه با برگزاری رویدادی از ساعت، اسپیکر هوشمند و تبلت جدید خود رونمایی کند. با این وجود باید دید این شرکت در ادامه سال جاری برای مقابله با مشکلات مختلف چه سیاست‌هایی را در نظر خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست