پژوهش ارتباطی

هوش مصنوعی غذای شما را کنترل می کند و کالری شما را محاسبه می کند

دانشمندان به دنبال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی برای نظارت بر مصرف غذا و محاسبه کالری مصرفی بدن انسان در طول روز هستند.

دانشمندان به دنبال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی برای نظارت بر مصرف غذا و محاسبه کالری مصرفی بدن انسان در طول روز هستند.

کالری دانشمندان دانشگاه واترلو کانادا در حال کار بر روی فناوری جدیدی هستند که تصاویر ویدئویی را در حین خوردن غذا برای تعیین ارزش غذایی تجزیه و تحلیل می کند.

این فناوری با چنگال، چوب غذاخوری و قاشق کار می کند، زیرا هدف آن بهبود سلامت افرادی است که از چاقی و مشکلات تغذیه ای رنج می برند.

نتایج رژیم های مختلف از نظر وزن برای افراد متفاوت است، زیرا برخی از افراد در صورت پیروی از رژیم غذایی خاصی ممکن است وزن خود را کاهش دهند و برخی دیگر در صورت پیروی از یک برنامه ممکن است وزن خود را افزایش دهند.

محققان این پروژه می‌گویند: الگوریتم‌های موجود در حال حاضر بر تخمین بخش‌های غذا بر اساس ویدیوهایی که کاربران یک یا دو بار از وعده‌های غذایی خود می‌گیرند، تکیه می‌کنند، و این می‌تواند ناخوشایند باشد و در نشان دادن مواد مغذی نامرئی، مانند مواد غوطه‌ور در سوپ، موفق نباشد.

الصورة:

به گفته محققان، این فناوری جدید به جای تجزیه و تحلیل تصاویر غذا مانند سیستم‌های ردیابی فعلی، بر مطالعه هر قاشقی که در مسیر رسیدن به دهان کاربران است، تکیه می‌کند و آن را دقیق‌تر می‌کند.

به گفته این شبکه، این فناوری امکان محاسبه حجم غذای خورده شده را با حاشیه خطای تنها 4.4 درصد فراهم می کند.

با این حال، این سیستم در حال حاضر غذای روی قاشق را شناسایی نمی کند و دانشمندان در حال کار بر روی آموزش نحوه تشخیص آنچه خورده می شود و تشخیص طیف گسترده ای از غذاها، حتی آنهایی که قبلاً در مورد آنها آموزش ندیده اند، کار می کنند.

یوهائو چن از دانشگاه واترلو  گفت که “آنها در حال کار بر روی استفاده از مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT هستند تا بفهمند چه چیزی در غذا وجود دارد یا شاید یک سوال اساسی مانند “آیا این مرغ است؟” بپرسند.

منبع: جماران

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : پژوهش ارتباطی

آخرین اخبار

فهرست