وان پلاس نورد CE 3 لایت معرفی شد؛ دوربین و شارژر پرچمدار، پردازنده میانرده!

گوشی وان پلاس Nord CE 3 Lite رونمایی شد. نگاهی به مشخصات و قیمت وان پلاس نورد CE 3 لایت نشان می‌دهد که می‌توانید با پرداخت مبلغی قابل قبول یک دوربین و شارژر پرچمدار را در کنار پردازنده‌ میان‌رده داشته باشید.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، معمولا نسخه‌های core edition گوشی های وان پلاس سعی در برآورده کردن نیازهای اولیه و اساسی کاربر دارند. هرچند که امسال وان پلاس نورد CE 3 لایت با مشخصات جذابی همراه شده است و می‌تواند برای سایر گوشی های میان‌رده مشکل‌ساز شود.

مشخصات و قیمت وان پلاس نورد CE 3 لایت
گوشی جدید وان پلاس به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین از حسگر ۱/۱.۶۷ اینچی ایزوسل HM6 بهره می‌برد. اندازه هر پیکسل در این حسگر ۰.۶۴ میکرومتر است؛ اما در نتیجه ادغام پیکسلی ۹ در ۱ تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۹۲ میکرومتری را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید از زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت و زوم ۶ برابری دیجیتال لذت ببرید.

وان پلاس نورد CE 3 لایت

برای یادآوری باید گفت که نورد CE 2 Lite با یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عرضه شده بود. در کنار این دوربین باکیفیت شاهد حضور دو حسگر ۲ مگاپیکسلی نیز در بدنه پشتی وان پلاس نورد CE 3 لایت هستیم که به‌عنوان دوربین ماکرو و حسگر سنجش عمق ایفای نقش می‌کنند. طبیعتا نباید از این دو حسگر انتظار خاصی داشت.

علاوه بر دوربین، وان پلاس صفحه‌ نمایش گوشی جدید خود را نیز بهبود داده است و حالا با یک نمایشگر ۶.۷۲ اینچی LCD طرف هستیم. رزولوشن نمایشگر +FHD است و نسبت صفحه و عمق رنگ به‌ ترتیب ۲۰ به ۹ و ۸ بیت عنوان شده است. همچنین شاهد رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ‌ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز هستیم.

وان پلاس نورد CE 3 لایت

وان پلاس حداکثر روشنایی نمایشگر را نیز به ۵۵۰ نیت رسانده است. البته این میزان در حالت خودکار به ۶۸۰ نیت می‌رسد که برای استفاده در محیط بیرون کافی خواهد بود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که نمایشگر عضو جدید خانواده وان پلاس نورد با لایه‌ای از گوریلا گلس محافظت شده است؛ اما از بیان نسخه آن خودداری می‌کند.

سکاندار وان پلاس نورد CE 3 لایت تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 695 است. اگرچه این تراشه قدرت پرداشی مناسبی را ارائه می‌کند و در برآورده کردن نیازهای اکثر کاربران مشکلی ندارد، اما نمی‌توان آن را با تراشه‌های جدید دایمنسیتی یا سری ۷ اسنپدراگون مقایسه کرد. یکی از محدودیت‌های این پردازنده فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. چیزی که زیبنده یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نیست.

در کنار این پردازنده شاهد ۸ گیگ رم نیز هستیم. البته به‌لطف رابط کاربری OxygenOS 13.1 (بر پایه اندروید 13) می‌توانید ۸ گیگ رم مجازی هم به این میزان اضافه کنید. OnePlus Nord CE 3 Lite در نسخه‌هایی با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت (UFS 2.2) عرضه می‌شود. اگر این مقدار برای شما کافی نیست، می‌توانید از یک کارت حافظه حداکثر یک ترابایتی نیز استفاده کنید.

وان پلاس نورد CE 3 لایت ۱۹۵ گرم وزن دارد که یعنی از این نظر تفاوتی با نسل گذشته ندارد. هرچند که ضخامت آن با کاهش ۰.۲ میلی‌متری به ۸.۳ میلی‌متر رسیده است. حالا به قسمت جذاب ماجرا یعنی باتری و سرعت شارژ می‌رسیم. انرژی مورد نیاز نسل سوم وان پلاس Core edition Lite توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

شما می‌توانید این باتری را با شارژر ۶۷ وات SuperVOOC شارژ کنید. بدین‌ترتیب نیم ساعت وقت برای رسیدن باتری به ۸۰ درصد کافی خواهد بود. این در حالی است که نسل گذشته از شارژر ۳۳ وات پشتیبانی می‌کرد و پس از ۳۰ دقیقه تنها نیمی از ظرفیت باتری پر می‌شد. وان پلاس همچنین تاکید کرد که گوشی جدید از نسخه Endurance Edition شارژر بهره می‌برد که از شارژ بیش از حد جلوگیری می‌کند.

شارژ سریع

بدین‌ترتیب فرآیند فرسایش باتری کندتر خواهد شد و می‌توانید تا ۴ سال بدون نگرانی هر روز گوشی خود را شارژ کنید. از دیگر مشخصات جذاب گوشی جدید وان پلاس می‌توان به اسپیکرهای استریو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. درون جعبه نیز شارژر، کابل USB-C و محافظ صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

وان پلاس نورد CE 3 لایت در دو رنگ مشکی و سبز و با قیمت ۳۳۰ یورو برای مدل ۱۲۸ گیگ در اروپا عرضه خواهد شد. در حال حاضر مدل ۲۵۶ گیگ مخصوص بازار هند است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست