ورود گلکسی S23 اولترا به بازار ایران با قیمت ۷۰ میلیونی

پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S23 اولترا، به طور رسمی وارد بازار ایران شد و حالا چندین واردکننده رسمی، گوشی گلکسی S23 و انواع مدل‌های آن را وارد بازار کرده‌اند. قیمت این گوشی‌ها در حال حاضر گران‌تر از حد معمول است و کارشناسان بر این باورند که تا ما آینده، در صورت عدم تغییر مهم‌ در نرخ ارز، قیمت این گوشی‌ها تا بیست درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، دوستداران پرچمدار گوشی جدید سامسونگ می‌توانند از یکی دو روز گذشته، گوشی اس ۲۳ را خریداری کنند. این گوشی با چند روز تاخیر از عرضه جهانی، وارد بازار کشور شده و در حال حاضر مشکلی از لحاظ رجیستری شدن ندارد.

مدل پایه گوشی سامسونگ گلکسی S۲۳ اولترا چیزی حدود هفتاد میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۵۱۲ گیگابایت آن نیز به هشتاد میلیون تومان هم می‌رسد با این حال سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل باور دارد این قیمت‌ها دارای حباب عرضه اولیه هستند و تا ماه آتی، شاهد کاهش نرخ قیمت موبایل‌های جدید سامسونگ خواهیم بود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، مهدی عبقری در گفتگو با دیجیاتو درباره چرایی بالا بودن نرخ فعلی این گوشی نسبت به قیمت جهانی آن گفت:

«در همه برندها، گوشی‌های مدل جدید و بخصوص مدل‌های پرچمدار، این اتفاق می‌افتد. زمانی که یک برند مثل سامسونگ،گوشی جدید خود را معرفی می‌کند و قیمت جهانی آن را اعلام می‌کند؛ یک فاصله بین معرفی تا عرضه جهانی بصورت انبوه وجود دارد. در این فاصله که از یک هفته تا یک ماه متغیر است، قیمت گوشی چیزی فراتر از نرخ اعلام شده است.»

عبقری تاکید دارد هیچ‌گونه گران‌فروشی در حال حاضر رخ نمی‌دهد و در اینباره به دیجیاتو گفت: «اگر همین الان یک شخص از دوبی هم جنس را بخرد و بیاورد، نمی‌تواند این کالا را زیر ۷۰ میلیون تومان وارد کشور کند چرا که در حال حاضر تعداد کالاها در بازار اندک است.»

او در پاسخ به این پرسش که چه تعداد گوشی از پرچمداران سامسونگ وارد کشور شده و تا به امروز چه استقبالی از این مدل شده به دیجیاتو گفت: «کمتر از دو هزار گوشی از پرچمدار جدید سامسونگ وارد کشور شده است و همین تعداد هم در دست واردکنندگان نیست و همه مغازه‌داران آن را خریداری کردند.»

به گفته او کسانی که خریدار گوشی‌های پرچمدار هستند، این مدلها را در روزهای اولیه می‌خرند و از همین رو استقبال در حال حاضر در بین این اقشار، وجود دارد.

عبقری تاکید کرد که قیمت این گوشی قرار نیست با همین نرخ فعلی (هفتاد میلیون تومان به بالا) باقی بماند و پیش بینی کرد که به‌زودی و با عرضه انبوه جهانی، شاهد کاهش قیمت در این مدل‌ها خواهیم بود. او در اینباره به دیجیاتو گفت:

«تصور می‌کنم اگر اتفاق خاصی برای نرخ ارز نیفتد، قیمت پایه این گوشی در مدل ساده خود، در هفته دوم اسفند ماه به زیر 60 میلیون تومان برسد چرا که معمولاً شاهد کاهش 20 درصدی نرخ موبایل‌ها پس از گذشت یک ماه از زمان عرضه آنان هستیم.»

پرچمدار جدید سامسونگ در بازار موبایل ایران و فروشگاه های اینترنتی به فروش می‌رسد و به‌زودی در وبسایت دیجیاتو نیز نقد و بررسی کامل آن منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل