اخبار عمومی

وزیر ارتباطات: تا شهریور 1404 همه کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت  امروز (نهم اسفند)  اعلام کرد که تعداد خانوارهایی که تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند تا کنون به ۷ میلیون رسیده است و دولت قصد دارد تا شهریور ۱۴۰۴ همه شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

به گزارش «داتیکا»، عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران در مورد اخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری گفت: «برنامه‌ریزی پروژه این بود امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم. هفته دیگر جشن ۷ میلیون پوشش را خواهیم گرفت. تلاش‌مان این است تا پایان سال به این عدد اضافه کنیم، اما ممکن است کمتر از ۸ میلیون باشد. ابتدای سال تعداد پوشش‌ها حدود ۲.۳ میلیون بوده و اکنون ۳ برابر شده است و در این زمینه کار بسیاری بزرگی صورت گرفته است.» او تاکید کرد که این مسیر در سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد که تا شهریور ۱۴۰۴ در همه شهرهای کشور امکان دسترسی به فیبرنوری برای همه مردم فراهم باشد.

ساخت پایگاه فضایی جدید در جنوب

در ادامه وزیر ارتباطات از پرتاب ماهواره پارس‌یک توسط پرتابگر سایوز نیز خبر داد و اعلام کرد که فردا صبح ماهواره پارس‌یک توسط پرتابگر سایوز از روسیه پرتاب خواهد شد. به گفته او تعداد ماهواره‌های سنجشی با این پرتاب افزوده خواهد شد.

او همچنین در مورد پایگاه فضایی جدیدی که در دست ساخت است توضیح داد: «در راستای توسعه فعالیت‌های فضایی کشور با تکمیل بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا که در جنوب کشور در حال ساخت است، می‌توانیم خودمان این ماهواره‌ها را در مدار خورشیدآهنگ ۹۸ درجه قرار بدهیم. مسیر توسعه صنعت فضایی کشور پرشتاب ادامه پیدا می‌کند و پرتاب‌های متعددی برای سال آینده پیش‌بینی شده و ماهواره‌های متعددی در دست ساخت است.»

زارع‌پور در مورد وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی با انتخابات پیش روی مجلس هم گفت: «اطلاعات افراد رای‌دهنده مانند چک کردن کد ملی، اینکه در سن رای‌گیری هستند، خدای ناکرده تا روز گذشته دچار حادثه نشدند و زنده هستند توسط خود ثبت احوال روی تک‌تک دستگاه‌ها چک می‌شود. بخشی از کار هم ارتباطات برخط است که در همه شعب ثابت این امکان را فراهم کرده‌ایم. در مورد شعب سیار هم برخی نقاط دورافتاده و روستاهای زیر ۲۰ خانوار نقاطی باقی مانده که تلاش می‌کنیم مساله‌شان را حل کنیم.» به گفته او برای انتخابات هیچ مشکلی از منظر ارتباطات و سیستم‌هایی که باید وجود داشته باشد در همکاری مشترک آنها با وزارت کشور نیست و همه چیز برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم است.

برچسب‌ها : ،،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست