اخبار عمومی

وضعیت هواوی در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن بهتر نخواهد شد

جینا رایموندو، وزیر بازرگانی پیشنهادی جو بایدن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که او دلیلی برای حذف هواوی از فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا نمی‌بیند.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، دوره‌ی ریاست‌جمهوری جو بایدن در ایالات متحده به‌خوبی در جریان است. او با عقب‌نشینی از بخش بزرگ سیاست‌های اعمال‌شده در دولت ترامپ و انتصاب اعضای جدید در کابینه و پست‌های مدیریتی، هم‌اکنون جایگاه جدیدش را تثبیت کرده است. براساس گزارش وب‌سایت Android Central، یکی از تصمیماتی که به‌نظر نمی‌رسد جو بایدن قصد داشته باشد اتخاذ کند‌، رفع ممنوعیت‌ها از شرکت‌هایی همچون هواوی است که به اتهام تهدید علیه امنیت ملی ایالات متحده، در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند. جینا رایموندو، وزیر بازرگانی پیشنهادی جو بایدن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت هیچ دلیلی برای حذف هواوی از فهرست سیاه نمی‌بیند؛ درنتیجه چنین سناریویی بسیار بعید است. او بیان کرد:

درک می‌کنم شرکت‌ها عموما به‌دلیل خطر‌هایی که علیه امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجی [این کشور] ایجاد می‌کنند، در فهرست سیاه و فهرست [موسوم به] Military End-User قرار می‌گیرند. درحال‌حاضر، دلیلی برای حذف نهادهای حاضر در این فهرست‌ها وجود ندارد. درصورت تأیید، منتظر اطلاعات لازم درباره‌ی این نهادها و موضوعات دیگر خواهم بود.

هواوی که مدت‌ها است با تحریم‌های ایالات متحده دست‌وپنجه نرم می‌کند، با شنیدن این خبر خوشحال نخواهد شد. پس از قطع گسترده‌ی دسترسی هواوی به تراشه‌های پرچم‌دار کرین، این شرکت برای ساخت گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری همچون پی ۴۰ پرو در تقلا است. پی ۴۰ پرو یکی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند و برتر هواوی است که کاربران آمریکایی نمی‌توانند آن را بخرند. هواوی اخیرا مجبور شد مالکیت برند فرعی خودش، یعنی آنر (Honor) را واگذار کند تا سرنوشت شرکت مادر گریبان‌گیر این تولیدکننده نشود. چنین اقدامی دست آنر را برای رقابت در بازار باز نگه می‌دارد.

هواوی امیدوار بود که رفتار دولت بایدن درمقایسه‌با دولت ترامپ ملایم‌تر است؛ اما ظاهرا این تصور اشتباه بود. پیش‌تر وزارت خارجه‌ی چین تصمیم دولت ایالات متحده برای محدودکردن شرکت‌های چینی را «ظالمانه» خوانده بود؛ باوری که هنوزهم ادامه دارد. درادامه‌ی بیانیه‌ی وزارت خارجه چین آمده بود:

از شما می‌خواهیم این ظلم و ستم علیه شرکت‌های چینی را پایان دهید.

از شرکت‌های دیگر چینی که با تحریم‌های دولت ایالات متحده روبه‌رو شده‌اند، می‌توان به شیائومی و ZTE اشاره کرد. ناگفته نماند شیائومی اخیرا از دولت آمریکا برای قراردادن این شرکت در فهرست ممنوعیت سرمایه‌گذاری شکایت کرده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست