وودافون مدعی شد: راه‌اندازی شبکه ۵G با سرعت سیستم عصبی انسان

وودافون از راه‌اندازی سرویس‌های شبکه مستقل ۵G در آلمان خبر داده و مشتاق است به جهانیان بگوید که با ارایه سرعت فوق سریع روی موبایل با استفاده از این شبکه، LTE کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گرهارد ماک، مدیر ارشد تکنولوژی وودافون آلمان در این باره گفته است: این شبکه ۵G در رنج باند فرکانسی ۳٫۵ گیگاهرتز و کاملا مستقل از فناوری LTE است و زمان تاخیر آن بین ۱۰ تا میلی‌ثانیه و به اندازه سرعت سیستم عصبی انسان است.

وودافون گفته است که حدود یک هزار سایت خود را در باند فرکانسی ۳٫۵ گیگاهرتز ۵G آلمان به روز کرده و آنها را به هسته شبکه مستقل ۵G متصل کرده است.

این اپراتور مخابراتی برای ساخت سوئیچ‌های خود با نوکیا و اریکسون همکاری کرده و مدعی است اولین اپراتور اروپایی است که شبکه مستقل ۵G خود را برای مشتریانش راه‌اندازی کرده است.

هانس آمتسرایتر، مدیرعامل وودافون آلمان نیز توضیح داده است: ما اولین اپراتور موبایل در دنیا هستیم که با راه‌اندازی شبکه ۵G فناوری LTE را نه فقط برای تست‌های داخلی بلکه برای ارایه خدمات روی یک شبکه زنده و درحال کار کنار گذاشتیم.

درحال حاضر، آن دسته از مشترکان وودافون که از گوشی‌های هوشمند سازگار با ۵G برخوردار باشند، می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافه و برخورداری از بسته‌های تعرفه‌های دائمی ۵G به این شبکه متصل شوند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست