پاول دورف: سرویس تلگرام پریمیوم تا قبل از پایان ماه جاری معرفی می‌شود

مدیرعامل تلگرام رسماً تأیید کرد سرویس اشتراکی تلگرام پریمیوم تا پیش از پایان ماه جاری معرفی می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند هزینه‌ی ماهانه‌ی این سرویس ۴٫۹۹ دلار است.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، حدوداً ۹ سال از آغاز به‌ کار تلگرام می‌گذرد و این اپلیکیشن پیام‌رسان در طول این سال‌‌ها توانسته بستری مناسب برای کاربرانش فراهم کند و قابلیت‌های جدیدی برای تعامل با یکدیگر به آن‌ها ارائه دهد. ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل فضای ابری نامحدود و پیشرفت‌های قابل‌توجه در هر نسخه‌ی جدید برای تلگرام بسیار هزینه‌بر است و به‌همین‌دلیل، این شرکت سال گذشته اعلام کرد نمایش تبلیغات را شروع می‌کند.

Telegram ازطریق نمایش تبلیغات توانست درآمدهای خود را بالا ببرد، بااین‌حال همچنان نیاز دارد بیش از پیش درآمد کسب کند. اوایل سال جاری میلادی اعلام شد تلگرام به فکر اضافه کردن سرویس اشتراکی افتاده تا در ازای دریافت مبلغی مشخص به‌طور ماهانه، قابلیت‌هایی اختصاصی به کاربران ارائه دهد.

درحالی‌که چند روز پیش شاهد افشای جزئیات سرویس پولی تلگرام بودیم، اکنون مدیرعامل این پیام‌رسان رسماً تأیید کرده است که سرویس تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) تا پیش از پایان ماه جاری میلادی معرفی می‌شود.

پاول دورف در بیانیه‌ی جدیدی که روی کانال تلگرامی خود منتشر کرده می‌گوید این پیام‌رسان سال‌ها است قابلیت‌هایی بی‌رقیب ارائه می‌دهد و کاربران در چند وقت اخیر خواستار کاهش هرچه بیشتر محدودیت‌ها شده‌اند. دورف می‌گوید در صورت حذف محدودیت‌ها برای تمامی کاربران هزینه‌ی سرور و ترافیک تلگرام به‌شکلی غیرقابل‌تصوری افزایش پیدا می‌کند و دسترسی به این پیام‌رسان برای همه‌ی کاربران غیرممکن می‌شود.

مدیران تلگرام پس از بررسی شرایط در نهایت به این نتیجه رسیدند که می‌توان قابلیت‌های فعلی را به‌صورت رایگان دردسترس همه قرار داد و کاهش محدودیت‌هایی مثل آپلود فایل را مشروط‌به تهیه‌ی سرویس اشتراکی کرد.

دورف می‌گوید در ماه جاری میلادی سرویس تلگرام پریمیوم معرفی خواهد شد. به گفته‌ی دورف، «تلگرام پریمیوم سرویسی اشتراکی است که دسترسی به قابلیت‌ها، سرعت و منابع اضافی را ممکن می‌کند». دارندگان سرویس تلگرام پریمیوم قبل از بقیه‌ی کاربران قابلیت‌های جدید این پیام‌رسان را دریافت خواهند کرد.

پاول دورف در بیانیه‌ی جدید تأکید می‌کند تمامی قابلیت‌هایی که تلگرام اکنون ارائه می‌دهد رایگان باقی می‌ماند. این پیام‌رسان به قابلیت‌های اضافه‌ی متعددی نیز مجهز خواهد شد. به گفته‌ی دورف افرادی که اشتراک تلگرام پریمیوم را تهیه نکنند نیز از برخی از مزایای این سرویس بهره‌مند خواهند شد. برای مثال کاربران عادی می‌توانند اسناد بسیار حجیم، محتواهای چندرسانه‌ای و استیکرهای ارسال‌شده توسط کاربران پریمیوم را مشاهده کنند.

تلگرام اکنون میزبان قابلیت واکنش به پیام‌ها ازطریق ایموجی است. کاربران پریمیوم به ایموجی‌های بیشتری برای این قابلیت دسترسی خواهند داشت. در صورتی که کاربران پریمیوم با این ایموجی‌ها به پست‌ها واکنش نشان دهند، کاربران عادی نیز می‌توانند با ضربه روی همان ایموجی به روشی مشابه با پست تعامل برقرار کنند.

پاول دورف می‌گوید نمایش تبلیغات در تلگرام اقدامی موفقیت‌آمیز بوده است، اما او عقیده دارد که درآمد تلگرام باید ازطریق کاربرانش تأمین شود نه شرکت‌های تبلیغاتی.

شایعه‌ای تأییدنشده می‌گوید سرویس اشتراکی تلگرام عضویت در حداکثر ۱٬۰۰۰ کانال، ایجاد ۲۰ پوشه، سنجاق‌ کردن ۱۰ چت، ۱۰ لینک عمومی، دسترسی به چهار حساب کاربری و آپلود فایل‌های چهار گیگابایتی را ممکن می‌کند.

نسخه‌ی پولی تلگرام استیکر اختصاصی خواهد داشت و ابزارهای پیشرفته‌ای برای مدیریت چت دردسترس کاربران قرار خواهد داد. گفته می‌شود هزینه‌ی ماهانه‌ی سرویس اشتراکی تلگرام ۴٫۹۹ دلار خواهد بود. پاول دورف فعلاً به هزینه‌ی سرویس اشاره نکرده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

همکـاری دو سر سـود

داتیکا-به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهانی، تلگرام طی چند سال گذشته به فناوری بلاک‌چین نیز توجه داشته…

تلگرام رفع فیلتر شد؟

اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است. به گزارش داتیکا،…

خالص سازان «پرمیوم» سوار

برخی نمایندگان مجلس یازدهم با اکانت پرمیوم تلگرام، فعالیت می‌کنند و استوری می‌گذارند اکثر چهره‌های اصولگرا و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست