پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اخیر را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات و ارتباطات:
آی تی ایران: اپلیکیشن «دیوار» از گوگل پلی حذف شد
اپلیکیشن دیوار به دلیل تحریم‌های آمریکا از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است.

زومیت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت نظارت بر VODها را به صداوسیما سپرد
بر اساس ماده واحده‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است صداوسیما نهاد ناظر بر پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر خواهد بود.

دیجیاتو: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی برای کسب‌وکارهای آنلاین تصویب شد
وزیر ارتباطات اعلام کرد در جدیدترین مصوبه دولت، برخی از کسب‌وکارهای آنلاین از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند؛ موضوعی که به باور زارع‌پور، به تسهیل فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی کمک می‌کند.

ایسنا: ایران در رتبه ۱۴۶ سرعت اینترنت ثابت
طبق جدیدترین آمار منتشره در وب سایت اسپیدتست، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه آوریل سال ۲۰۲۳، ۱۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۲.۲۸ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۸۰ کشور رسانده است.

سیتنا: وزیر ارتباطات: از ظرفیت‌های چین برای توسعه زیرساختی ارتباطات استفاده می‌کنیم
وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری‌های ارتباطی محصور به غرب نیست، تاکید کرد که کشور ما مدل توسعه اینترنت خود را دارد؛ البته به دنبال همکاری و هم‌افزایی با همه کشورها از جمله چین هستیم.

اخبار اپراتورها:
روابط عمومی شاتل: معرفی راهکارهای جدید سیم کارت شاتل موبایل در نمایشگاه الکامپ
شاتل ‏‌موبایل با معرفی سیم‌‏کارت هوشمند و راهکارهای متنوع و جدید سازمانی خود در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک حضور می‌‏یابد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: پویش ولیمه مهربانی همراه اول با شماره‌گیری ۹۹۹۸
همزمان با موسم حج، همراه اول از آغاز پویش ولیمه مهربانی با هدف حمایت از نیازمندان خبر داد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تقسیم سود 449 ریالی برای هر سهم /رشد 32 درصدی درآمدهای اپراتور اول
سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، ضمن استماع گزارش عملکردی این اپراتور و شاخص‌های کلیدی نظیر رشد 32 درصدی درآمدهای اپراتور اول تلفن همراه کشور در سال 1401، با توزیع 67 درصدی سود به ازای هر سهم به مبلغ 449 ریال موافقت کردند.

مهر: اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شوند
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی اپراتورهای خدمات امنیتی در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شدند.

روابط عمومی ایرانسل: همکاری ایرانسل و دانشگاه تهران برای تولید محتوای دیجیتال
ایرانسل و دانشگاه تهران در زمینه تولید محتوای دیجیتال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

موبایل و تبلت:
دیجیاتو: آنر ۹۰ لایت با دایمنسیتی ۶۰۲۰ و دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد
آنر از گوشی جدید خود آنر 90 لایت رونمایی کرد که با با قیمت ۳۰۰ یورو و از تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

مهر: گوگل تولید پیکسل را به هند منتقل می‌کند
به گفته منابع آگاه گوگل مذاکرات اولیه با تهیه‌کنندگان داخلی را آغاز کرده است تا بخشی از تولید موبایل‌های پیکسل را به هند منتقل کند.

ایسنا: کاهش ۶ درصدی قیمت لپ‌تاپ، تبلت و پرینتر
به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، تامین ارز و افزایش عرضه و همچنین کاهش نرخ ارز، باعث کاهش شش تا هفت درصدی قیمت انواع لپ تاپ، تبلت و پرینتر در هفته‌های اخیر شده است.

لبه دانش:
آی‌تی‌ایران: هوش مصنوعی از چهره افراد، ایدئولوژی سیاسی آنها را ‌پیش‌بینی ‌می‌کند
نتایج یک بررسی نشان داد الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با بررسی خصوصیات و ویژگی‌های موجود در چهره افراد، دیدگاه و ایدئولوژی سیاسی آنها را پیش‌بینی کنند.

مهر: ایلان ماسک امسال کاشت تراشه در مغز انسان را کلید می‌زند
ایلان ماسک کارآفرین و یکی از بنیان‌گذاران نورالینک، اعلام کرد احتمالا این استارت‌آپ کاشت تراشه در مغز در سال جاری کارآزمایی بالینی خود را آغاز می‌کند.

اقتصاد آنلاین: شستشوی بام کعبه با هوش مصنوعی در ۲۰ دقیقه
شست و شوی دوره ای بام کعبه شریف توسط ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) این بار در مدت زمان حداکثر ۲۰ دقیقه و به وسیله یک تیم تخصصی با استفاده از نقشه های هوش مصنوعی انجام شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست