پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اخیر را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات و ارتباطات:
ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایران به دنبال ایجاد زمینه فعالیت قانونی استارلینک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من وزیر وصل ارتباطات و به دنبال ایجاد زمینه فعالیت قانونی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور هستم.

دیجیاتو: تعداد کاربران اینستاگرام تردز پس از 5 روز به حدود 100 میلیون رسید
شواهد نشان می‌دهند که تعداد کاربران اینستاگرام تردز به 100 میلیون رسیده و حساب‌های اپل هم در این شبکه اجتماعی فعال شده است.

ایسنا: توافق وزرای ارتباطات ایران و پاکستان برای توسعه همکاری ها در حوزه ICT
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر دولت پاکستان در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه همکاری های دوجانبه تفاهمنامه ای امضا کردند.

ایرنا: سومین اجلاس وزرای ارتباطات «اکو» به میزبانی ایران افتتاح شد
سومین رویداد اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو روز چهارشنبه به میزبانی ایران افتتاح شد.

تسنیم: زارع‌پور: پلتفرم‌های خارجی باید نمایندگی داشته باشند
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی حتماً باید داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.

ایرنا: مصوبه ایجاد مدرسه مجازی ابلاغ شد
براساس مصوبه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش که با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شده، مدرسه مجازی در چارچوب مقررات مدارس آموزش از راه دور به‌صورت آزمایشی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد می‌شود.

اخبار اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: ارائه جدیدترین دستاوردهای دیجیتال ایرانسل در اجلاس وزیران ارتباطات اکو
سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو با حضور و حمایت اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برگزار می‌شود.

روابط عمومی ایرانسل: راهیابی دختران ملی‌پوش هندبال به مسابقات جهانی با حمایت ایرانسل
تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با حمایت ایرانسل و با پیروزی در آخرین بازی خود در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، به مسابقات جهانی راه پیدا کردند.

روابط عمومی ایرانسل: بازدید وزیر ارتباطات و مهمانان اجلاس وزرای ارتباطات اکو از غرفه ایرانسل
غرفه ایرانسل در نمایشگاه جانبی سومین اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو، از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، وزرا و هیئت عالی رتبه کشورهای عضو اکو، کشورهای منطقه و برخی سازمان‌های بین‌المللی میزبانی کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: حضور همراه اول در اجلاس وزرای ارتباطات اکو با محوریت ارائه راهکارهای هوشمندسازی
همراه اول با محوریت ارائه «راهکارهای هوشمندسازی» و معرفی «پلتفرم‌های دیجیتال» خود در سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو حاضر می‌شود.

شرکت ارتباطات سیار ایران: هدایای ویژه همراه اول به مناسبت ۲۹ سالگی
در آستانه ۲۹ سالگی همراه اول، این اپراتور طی دو فرآیند مجزا ضمن ارائه هدایای ویژه زندگی دیجیتال به مشترکان، تاریخچه همراهی‌شان را نیز ارائه می‌کند.

شرکت ارتباطات سیار ایران: قرعه‌کشی یک سال اینترنت رایگان برای فعالسازی خطوط غیرفعال
مشترکانی که حداقل 90 روز از سیمکارت خود استفاده نداشته‌اند، تنها تا پایان تابستان فرصت فعالسازی و حضور در قرعه‌کشی یک سال اینترنت رایگان را دارند.

موبایل و تبلت:
دیجیاتو: تبلت شیائومی پد ۶ برای بازار جهانی معرفی شد
شیائومی چند ماه پیش در بازار چین از تبلت‌های سری پد ۶ در بازار چین رونمایی کرد و حالا مدل استاندارد آن‌ها را برای بازار جهانی معرفی کرده است. تبلت شیائومی پد ۶ در نسخه پایه ۴۳۷ دلار قیمت دارد.

دنیای اقتصاد: زمان رونمایی از گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ سامسونگ اعلام شد
سامسونگ رسما اعلام کرد که رویداد Unpacked این شرکت روز ۲۶ ژوئیه (۴مردادماه) برگزار خواهد شد و در این مراسم شاهد معرفی مدل‌های جدید گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ خواهیم بود.

ایسنا: محکومیت اپل به اتهام نقض امتیاز فناوری موبایل
دادگاه تجدیدنظر در انگلیس اعلام کرد شرکت اپل، امتیازهای انحصاری برای فناوری ارتباطی مورد استفاده در آی‌فون‌ها را نقض کرده است.

لبه دانش:
آی تی ایران: ابزار هوش مصنوعی پزشکی گوگل کار خود را در بیمارستان‌ها آغاز کرد
ابزار هوش مصنوعی Med-PaLM 2 گوگل که برای پاسخگویی به سوالات پزشکی طراحی شده، از ماه آوریل در بیمارستان تحقیقاتی مایو کلینیک به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

مهر: حضور روبات‌های انسان‌نما در کنفرانس هوش مصنوعی
کنفرانس مشترک اتحادیه بین‌المللی مخابرات و آژانس فناوری سازمان ملل با عنوان «AI for Good» در سوئیس برگزار شد که در آن ظرفیت روبات‌ها، از جمله چندین روبات انسان‌نما به نمایش درآمد.

دنیای اقتصاد: جای خالی ایران در رتبه‌بندی جهانی هوش مصنوعی
درحالی‌که معاون علمی رئیس‌جمهور در اوایل هفته جاری از برنامه‌های جدی این معاونت برای توسعه هوش مصنوعی در کشور خبر داد و وزیر ارتباطات هم در ماه‌های اخیر بارها بر عزم جدی دولت برای پیشرفت در این حوزه تاکید کرد، اما ایران در اولین رتبه‌بندی جهانی از توسعه هوش مصنوعی جایگاهی ندارد در حالی که همسایگان ایران رتبه‌های قابل قبولی در این فهرست به‌دست آورده‌اند.

تسنیم: سند جامع هوش مصنوعی در اختیار مقامات ارشد قرار گرفت
معاون پژوهشی و قائم‌مقام رییس فرهنگستان علوم گفت: با توجه به ضرورت به کارگیری هوش مصنوعی برای پیشرفت کشور در پیش‌رو و به دلیل فقدان برنامه ملی در این حوزه، سند جامع هوش مصنوعی در فرهنگستان علوم تهیه و برای مقامات ارشد کشور ارسال شده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست