پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته آخر خرداد ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایرنا: «عدم تامین کالا»، در صدر شکایت خریداران اینترنتی
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفت: بر اساس گزارش عملکرد اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، بیش از ۲۱ درصد شکایت‌های خرید اینترنتی، مربوط به عدم تامین کالا یا خدمت از سوی کسب و کارهاست.

مهر: لایحه دولت برای بازپس‌گیری حوضچه های مخابراتی
وزیر ارتباطات از لایحه دولت برای بازپس‌گیری حوضچه های مخابراتی خبر داد و گفت:مانع جدی در توسعه اینترنت خانگی رفع شد.

ایرنا: وزیر ارتباطات: فیلترینگ در کشور منقرض خواهد شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ در کشور در آینده منقرض خواهد شد ولی در شرایط کنونی عده‌ای اجازه نمی‌دهند با فیلترینگ خداحافظی کنیم.

همشهری آنلاین: تعلیق فعالیت انجمن بلاکچین ایران
فعالیت انجمن بلاکچین ایران که با مجوز وزارت کشور به نام «انجمن فناوران زنجیره بلوک» در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده، طی نامه‌ای از سوی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور متوقف شد.

ایرنا: پهنای باند شبکه ملی اطلاعات ۱۰ برابر شد
معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین آمار پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در نزدیک به چهار سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده که دلیل اصلی آن ایجاد مراکز تبادل داده است.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: ساخت طولانی‌ترین کابل اینترنت زیردریایی جهان توسط گوگل
گوگل کابل اینترنت زیردریایی جدیدی را احداث می کند که آمریکا، برزیل، اوروگوئه و آرژانتین را متصل می کند و ظرفیت اتصال اینترنت میان این مناطق را تقویت خواهد کرد.

فارس: نخستین ماهواره چوبی جهان به مدار زمین می‌رود
نخستین ماهواره چوبی جهان که توسط یک شرکت فنلاندی ساخته شده امسال به مدار زمین می‌رود.

پیوست: هواوی همچنان پیشتاز شبکه‌های ۵G در دنیاست
موسسه پژوهشی Omdia به تازگی گزارشی را درباره بازار تجهیزات مخابراتی منتشر کرده که نشان می‌دهد هواوی پیشتاز شبکه‌های موبایل نسل پنجمی (۵G) در دنیا است. این گزارش تحت عنوان «بازار تجهیزات مخابراتی شبکه‌های موبایل» منتشر شده و داده‌های آن مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی است.

ایلنا: پوشش ارتباطی استان البرز ۱۰۰ درصدی شد
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در توئیتی از اتصال آخرین روستای بالای ۲۰ نفر خانوار استان البرز به اینترنت خبر داد و نوشت: پوشش ارتباطی استان البرز ۱۰۰درصدی شد.

اپراتورها:
شرکت ارتباطات سیار ایران: عرضه بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت به‌مناسبت دهه کرامت
همراه اول به میمنت آغاز دهه کرامت، بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت برای تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان تعریف کرد.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل با بستۀ ویژۀ اینترنت و مکالمه به استقبال تابستان می‌رود
همزمان با روزهای پایانی بهار و شروع فصل تابستان، ایرانسل بستۀ ویژۀ اینترنت و مکالمۀ تخفیفی را برای مشترکان دائمی و اعتباری در نظر گرفته است.

ایلنا: راه‌اندازی مرکز نوآوری همراه اول
به منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا مرکز نوآوری همراه اول راه اندازی شد.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل امسال هم لوح‌تندیس زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
لوح‌تندیس زرین «اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری»، برای سومین سال پیاپی، به ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به‌عنوان تنها اپراتور تلفن‌همراه دریافت‌کنندۀ این لوح‌تندیس رسید.

موبایل و تبلت:
آی تی ایران: مک بوک پرو جدید اپل در سه ماهه سوم امسال وارد بازار می‌شود
اگرچه طرفداران برند اپل منتظر معرفی مدل‌های جدید مک بوک پرو در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت بودند، اما WWDC با همه رونمایی‌های خود به پایان رسید و هیچ حرفی از این محصول زده نشد.

آی تی من: نصب سیستم‌عامل‌ هارمونی روی ۱۰ میلیون دستگاه هوآوی
اوایل ماه جاری میلادی هواوی از نسخه ۲.۰ سیستم‌عامل‌هارمونی رونمایی کرد؛ نسخه‌ای که اولین بار به صورت پایدار برای نصب روی دستگاه‌های هوشمند ارایه شده است. جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد کاربران استقبال خوبی از این سیستم‌عامل به عمل آورده‌اند.

دیجیاتو: سامسونگ بخاطر کمبود تراشه تولید گلکسی S21 FE را متوقف کرده است
بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند منتظر رونمایی از گلکسی S21 FE هستند، اما ظاهرا کمبود تراشه روی این دستگاه تاثیر گذاشته و سامسونگ تولیدش را به حالت تعلیق درآورده است.

لبه دانش:
فارس: روسیه آمریکا را تهدید به خروج از ایستگاه بین المللی کرد
مدیرکل آژانس فضایی روسیه گفت: مسکو در سال ۲۰۲۵ از ایستگاه فضایی بین المللی خارج می‌شود مگر اینکه واشنگتن تحریم‌های بخش فضایی را لغو کند.

مهر: تراشه مغزی ایلان ماسک یادگیری زبان را منسوخ می کند
ایلان ماسک در مصاحبه ای اعلام کرد با ادامه توسعه تراشه مغزی نورالینک تا ۱٠ سال دیگر یادگیری زبان منسوخ می شود.

فارس: الگوریتم جدید هوش مصنوعی اختلال خواب را درمان می‌کند
یک مطالعه جدید الگوریتم هوش مصنوعی را ایجاد کرده که به پزشکان کمک می‌کند تا در مورد اختلالات خواب در آینده اطلاعات بیشتری کسب و به درمان مشکلات خواب کمک کنند.

ایرنا: کشف ستاره «چشمک‌زن» در قلب کهکشان راه شیری
ستاره‌شناسان در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری ستاره‌ای «چشمک‌زن» را یافته‌اند که ۱۰۰ برابر خورشید حجم دارد و در فاصله ۲۵ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست