پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته دوم مهرماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایسنا: آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه‌ی ایرانیان خبر داد.

پیوست: ایران با ۷ پله صعود در رتبه ۶۰ جهان از نظر شاخص نوآوری قرار گرفت
ایران در کنار برزیل و پرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ بالاتر از سطح انتظارات ظاهر شده و در گزارش شاخص نوآوری جهان با ۷ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۰ در رتبه ۶۰ این شاخص قرار گرفت.

تسنیم: ویندوز۱۱ منتشر شد
ساعات گذشته طبق وعده شرکت مایکروسافت ویندوز۱۱ منتشر شد و کاربران دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند این سیستم عامل را تجربه کنند.
اقتصاد آنلاین: ضرر ۱۶۰ میلیون دلاری و سقوط سهام فیسبوک در پی قطعی سراسری
رسانه‌های جهان اعلام کردند به اثر قطعی خدمات و قطع سراسری و همزمان سه رسانه اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس آپ، شرکت فسیبوک که مالکیت این رسانه‌ها را در اختیار دارد متحمل یک ضرر ۱۶۰ میلیون دلاری شده و ارزش سهام آن نیز ۵. ۵ درصد سقوط کرده است.

ایرنا: اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال آینده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای کل کشور تا پایان سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: فیس‌بوک طولانی‌ترین کابل زیردریایی دنیا را مستقر می‌کند
شرکت فیس‌بوک با کشیدن یک کابل به طول ۳۷ هزار کیلومتر از زیر دریا برای ارائه اینترنت پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه برای ۳ میلیارد نفر، طولانی‌ترین کابل جهان را مستقر می‌کند.

مهر: بررسی لایحه زیرساخت شبکه مادر مخابراتی در دستور کار قرار گرفت
بررسی لایحه زیرساخت شبکه مادر مخابراتی در دستور کار کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: هدیۀ ایرانسل برای مشترکان ناشنوا اعلام شد
ایرانسل، به مناسبت روز و هفتۀ جهانی ناشنوایان، به مشترکان ناشنوای خود، بستۀ اینترنت هدیه می‌دهد. همچنین در یک‌سالگی راه‌اندازی خدمت «ارتباط با مشتریان ایرانسل ویژۀ ناشنوایان»، مشترکانِ ناشنوا و کم‌شنوا می‌توانند به صورت پیامکی، درخواست دسترسی به این خدمت را ارسال کنند.

روابط عمومی ایرانسل: خط تولید سیم‌کارت بومی راه‌اندازی شد
خط تولید سیم‌کارت ایرانسل با فناوری بومی افتتاح شد.

پیوست: مخابرات هزار میلیارد تومان سهام همراه اول را می‌فروشد
شرکت مخابرات ایران هزار میلیارد تومان از سهام همراه اول را بابت پرداخت بدهی پرسنل و بازنشستگان خود می‌فروشد. این رقم، ۵۰ درصد مطالبات را شامل می‌شود.

روابط عمومی ایرانسل: حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال در «ایرانسل‌پیچ»
نخستین دورۀ رویداد ایرانسل‌پیچ (Irancell Pitch) با همکاری پارک علم‌و‌فناوری دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار شد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی جایزه سال هوشمندسازی
با تلاش مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول، رویداد ملی جایزه سال هوشمندسازی با هدف انتخاب تیم‌های توانمند جهت دریافت بزرگترین حمایت مالی سال در حوزه توسعه خدمات هوشمندسازی، به نیمه راه خود رسید.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تجهیز ورزشگاه‌های ایران به تکنولوژی VAR توسط همراه اول
تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس‌های دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد.

موبایل و تبلت:
مهر: نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی تولید شد
مهندسان موفق به تولید نوعی کامپوزیت شیشه‌ای مستحکم و شفاف با استفاده از صدف دریایی شده‌اند که برای تولید نمایشگر نشکن گوشی قابل‌استفاده است.

گجت نیوز: لپ تاپ هواوی میت بوک ۱۴ اس با نمایشگر ۹۰ هرتزی و پردازنده نسل یازدهمی اینتل معرفی شد
اولترابوک زیبا و مدرن هواوی میت بوک ۱۴ اس با ضخامت کم، قیمت زیر هزار دلار، پردازنده نسل یازدهمی اینتل و چند فناوری جذاب دیگر رونمایی شد.

مهر: مک بوک پروی جدید اپل این پاییز عرضه می‌شود
بعد از به‌روزرسانی آیفون، آی‌پد و ساعت اپل، گفته می‌شود این شرکت به دنبال عرضه مدل جدیدی از لپ تاپ مک بوک پرو در پاییز سال جاری میلادی است.

لبه دانش:
مهر: آمازون از روبات خانگی هزار دلاری رونمایی کرد
آمازون از یک روبات خانگی رونمایی کرده که می‌تواند علاوه بر گشت‌زنی در خانه، بر حیوانات اهلی نظارت و به سالمندان کمک کند.

ایسنا: طراحی ساختارهای شهر هوشمند با تاکید بر اینترنت اشیاء
یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ارائه تجهیزات و ساختارهای هوشمند شهری با تاکید بر اینترنت اشیاء، یکپارچگی و هوشمندسازی شهر و خانه‌های هوشمند در کشور شد.

مهر: فضاپیمای «بپی کلمبو» از کنار عطارد گذشت
روز گذشته یک فضاپیما حامل دو مدارگرد متعلق به اروپا و ژاپن هنگام گذر از کنار کوچک‌ترین سیاره منظومه شمسی از آن عکاسی کرد.

ایرنا: توسعه صنعت فضایی شتاب می‌گیرد/اعزام انسان به فضا توسط ایران تا سال۱۴۰۴
صنعت هوافضا دارای گردش مالی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلاری است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته، بر این اساس، ایران علاوه بر پرتاب ماهواره به فضا، آماده‌سازی و ارسال کپسول زیستی را نیز در دستور کار دارد به طوری که قرار است اعزام انسان به فضا توسط ایران تا سال ۱۴۰۴ انجام شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست