پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول آبان ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایسنا: خدمات بیمه سلامت و ثبت اسناد به دولت‌همراه اضافه شد
خدمات بیمه سلامت و ثبت اسناد و املاک کشور به دولت‌همراه آمد و متقاضیان در صورت تمایل به استفاده از خدمات درگاه ملی خدمات دولت‌همراه، می‌توانند به نشانی mob.gov.ir مراجعه کرده یا اپلیکیشن دولت‌همراه را نصب کنند.

دیجیاتو: ارایه کارت واکسن الکترونیکی برای همه مسافران ورودی و‌ خروجی کشور الزامی شد
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت مسافرانی که از کشورهای مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می‌گردنند در صورتیکه دو دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود، خبر از تست کرونا از این مسافران در صورت عدم تزریق هر دو دوز را داد.

مهر: ترامپ تا ماه آینده شبکه اجتماعی اختصاصی خود را راه اندازی می کند
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از راه اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود به نام حقیقت خبر داده است. این اقدام واکنشی به ممنوعیت حضور وی در توئیتر و فیس‌بوک است.

ایرنا: مرکز ملی فضای مجازی مخالفتی با افزایش پهنای باند اینترنت ندارد
مرکز ملی فضای مجازی با رد این موضوع که این مرکز مخالف افزایش پهنای باند در کشور است اعلام کرد: هیچ منعی برای توسعه ارتباطات بین‌الملل وجود ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییسی: پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز مقابل حملات سایبری ضروری است
رییس جمهوری هدف از حمله سایبری به سیستم جایگاه‌های سوخت را مختل کردن زندگی مردم دانست و بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز مقابل حملات سایبری تاکید کرد.

ایسنا: تمام روستاهای کشور تا آخر سال ۱۴۰۱ به شبکه پر سرعت اینترنت متصل می‌شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌ریزی شده تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور به شبکه پر سرعت اینترنت متصل شوند که البته این کار بسیار سختی است زیرا روستاهای باقی مانده روستاهایی در مناطق صعب العبور هستند اما این نوید را می‌دهیم.

فناوری ارتباطات:
مهر: هیچ منعی برای توسعه ارتباطات بین‌الملل وجود ندارد
مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به اخباری مبنی بر افت کیفیت اینترنت به دلیل مخالفت این مرکز با توسعه پهنای باند اینترنت زیرساخت، اعلام کرد که هیچ منعی برای توسعه ارتباطات بین‌الملل وجود ندارد.

خانه ملت: لاوصولی ۳۳ میلیارد تومان از مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت
طبق بررسی‌های دیوان محاسبات ۳۳ میلیارد تومان از مطالبات شرکت سهامی ارتباطات زیرساخت بابت ارائه امکانات مخابراتی وصول نشده است.

مهر: تمام زیرساخت‌های ارتباطی کشور بدون مشکل در حال خدمات‌رسانی هستند
وزارت ارتباطات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: ام‌تی‌ان، دومین اپراتور ارتباطی در بین کارفرمایان برتر جهان شناخته شد
گروه ام‌تی‌ان، دارندۀ ۴۹ درصد از سهام «ام‌تی‌ان ایرانسل»، جایگاه دومین اپراتور ارتباطی در فهرست کارفرمایان برتر جهان را به دست آورد.

۰۹۰۰ روابط عمومی ایرانسل: ؛ پیش‌شماره‌ای برای نسل متمایز
پیش‌شمارۀ خاص «۰۹۰۰»، از صبح امروز سه‌شنبه، ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، رسماً به جمع پیش‌شماره‌های تلفن‌همراه کشور افزوده شد و از طریق وب‌سایت اختصاصی آن به نشانی 900.ir ، در دسترس خریداران قرار گرفت.

رگولاتوری: الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی قبل از قطع تلفن ثابت
مطابق با اعلام رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل ۱۵ ساله شد / هدیۀ دو گیگابایتی به مشترکان
۲۹ مهر ۱۴۰۰، پانزده سال از راه‌اندازی ایرانسل می‌گذرد. به همین مناسبت، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به مشترکان خود بستۀ ویژۀ دو گیگابایتی هدیه داده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران: سامانه هواداری پرسپولیس و استقلال در اوانو راه‌اندازی شد
سامانه هواداری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در اپلیکیشن اوانو راه‌اندازی شده و هواداران این دو تیم می‌توانند با انجام تراکنش و بدون پرداخت هزینه اضافه در آن، از تیم محبوب خود حمایت کنند.

روابط عمومی ایرانسل: مدیرعامل ایرانسل: ایستگاه بعدی ایرانسل، نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است
مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

موبایل و تبلت:
ایسنا: فروش گوشی‌های سامسونگ در روسیه ممنوع شد
دادگاهی در روسیه واردات و فروش ۶۱ مدل تلفن هوشمند سامسونگ الکترونیکس را به دلیل شکایت نقض مالکیت معنوی مربوط به سیستم Pay سامسونگ ممنوع کرد.

آی‌تی ایران: گوشی سونی اکسپریا Pro-I با دوربین یک اینچی معرفی شد
سونی به‌تازگی از جدیدترین گوشی هوشمند خود تحت‌عنوان اکسپریا Pro-I که به دوربین پیشرفته یک اینچی مجهز شده، پرده برداشت. محصولی ۱۸۰۰ دلاری که برای طرفداران عکاسی موبایلی حرفه‌‌ای طراحی شده و از سنسور یک اینچی CMOS با مموری داخلی و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌‌برد.

ایسنا: ساخت تبلت و سیستم عامل اختصاصی برای کودکان
یکی از شرکت‌های فناور تبلت‌هایی را برای ایمن و پاک‌سازی فضای مجازی برای کودکان به همراه سیستم عامل اختصاصی عرضه کرده است.

لبه دانش:
سازمان فضایی ایران: فراخوان جذب ایده در خدمات فضاپایه اعلام شد
سازمان فضایی ایران فراخوان جذب ایده با محور خدمات فضاپایه در رویداد «ستکس» را منتشر کرد.

پژوهشگاه فضایی ایران: سومین زون نوآوری و فناوری فضایی برگزار می شود
سومین زون نوآوری و فناوری فضایی در نهمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز برگزار می‌شود.

ایرنا: هواپیمای تمام الکترونیکی ناسا سال آینده میلادی پرواز می کند
سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: هواپیمای تمام الکترونیکی این سازمان به نام «ایکس- ۵۷ مکس‌ول» سال آینده میلادی اولین پرواز خود را انجام خواهد داد.

ایسنا: اولین ربات متفکر دنیا ساخته شد
محققان “دانشگاه توکیو” ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه نخستین ربات متفکر دنیا شده‌اند. این ربات مجهز به نورون‌هایی مانند مغز است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل