پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته سوم آبان ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
تسنیم: نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران به ۷۱ درصد رسید
نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۴ درصد برآورد شده و این شاخص با رشد ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود درصد برآورد می شود.

ایسنا: تهران در جمع ٣ فینالیست جایزه جهانی شهرهای هوشمند
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از انتخاب تهران به عنوان یکی از سه برگزیده نهایی جایزه کنگره جهانی شهرهای هوشمند ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: در قسمت جوایز شهرهای برتر، تهران به‌عنوان یکی از سه برگزیده نهایی در بخش حکمروایی و اقتصاد هوشمند، شانس دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد.

دنیای اقتصاد: بررسی مفاد طرح صیانت در کمیسیون آغاز شد
پس از نهایی شدن آیین‌نامه داخلی کمیسیون بررسی طرح صیانت، جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون به بررسی اصول طرح اختصاص یافت و نمایندگان با ارائه گزارش‌هایی به رفع ابهام درباره ابعاد مختلف طرح و بیان چالش‌های موجود پرداختند.

ایسنا: تعداد مشترکان اینترنت موبایل از۹۰ میلیون عبور کرد
تعداد مشترکان اینترنت پهن‌‌باند سیار در کشور تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار مشترک و ضریب نفوذ پهن‌‌باند سیار نیز به ۳۴/ ۱۰۶درصد رسید.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: اینترنت ماهواره ای آمازون ۴۵۰۰ ماهواره دیگر اضافه می‌کند
شرکت آمازون به دنبال دریافت موافقت رگولاتورهای ارتباطاتی آمریکا به منظور بکارگیری بیش از ۴۵۰۰ ماهواره دیگر در راستای تلاش برای برقراری اینترنت پر سرعت در مناطق محروم سراسر جهان است.

دیجیاتو: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: فیبر نوری در سراسر کشور گسترده می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این وزارت‌ ارتباطات به دنبال ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی سریع است؛ بار دیگر از تلاش‌ها برای گسترده شدن فیبر نوری در سراسر کشور خبر داد.

سیتنا: مدیران جدید وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی شدند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در احکام جداگانه‌ای صادق عباسی شاهکوه را به سمت رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مصطفی اشرف را به سمت مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی منصوب کرد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل، با حضور ام‌تی‌ان، مسیر تحول دیجیتال را پرقدرت ادامه دهد
رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل گروه ام‌تی‌ان (MTN Group)، بر ادامۀ حضور این گروه ارتباطی در ایران، در عین داشتن برنامۀ خروج از سایر کشورهای منطقۀ خاورمیانه، تأکید کردند.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تقدیر همراه اول از پایان‌نامه‌های برتر سیزدهمین جشنواره روز پروژه
مرکز تحقیق و توسعه همراه اول که از سیزدهمین دوره روز پروژه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران حمایت کرده است، با اعطای جوایزی از پایان‌نامه‌های برتر تقدیر کرد.

دنیای اقتصاد: جریمه ۱۳ هزار میلیارد ریالی همراه اول و ایرانسل
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه قطعی ۱۳ هزار میلیارد ریالی همراه اول و ایرانسل به سبب اضافه دریافت از مشتریان در بسته‌های اینترنتی خبر داد. این پرونده از شکایت وزارت ارتباطات دولت سابق به جریان افتاد، هرچند از دیگر شکایت وزارت ارتباطات از اپراتورها بابت اختلال عمدی در کلاب‌هاوس هنوز خبری نیست.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تفاهم همراه اول با سمپاد برای بهره‌برداری از توانمندی استعدادهای درخشان کشور
تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و سمپاد با هدف توسعه فعالیت‌های آكادمی همراه در بخش دانش‌آموزان دارای استعداد برتر امضا شد.

موبایل و تبلت:
مایکروسافت «سرفیس لپ‌تاپ SE» ویژه دانش‌آموزان معرفی شد
مایکروسافت ساعاتی پیش از محصولی جدید تحت عنوان سرفیس لپ‌تاپ SE رونمایی کرد. محصولی که قرار است با قیمت 249 دلار و به عنوان رقیبی جدید برای کروم‌بوک‌ها وارد بازار شود.

دیجیاتو: نوکیا X100 با اسنپدراگون 480 5G معرفی شد
شرکت HMD Global از گوشی اقتصادی جدیدش برای بازار ایالات متحده آمریکا رونمایی کرد. این دستگاه که نوکیا X100 نام دارد، از اسنپدراگون ۴۸۰ ۵G بهره می‌برد و از طریق اپراتورهای T-Mobile و Metro در آمریکا به فروش می‌رسد.

زومیت: همه مدل‌های گلکسی S22 با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهند شد
یکی از کارمندان سابق سامسونگ اعلام کرد که این شرکت به جای پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ در همه مدل‌های S22 از تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

لبه دانش:
ایلنا: برگزاری بوت‌کمپ استارتاپی IOT/5G
دوره بوت‌کمپ استارتاپی IOT/5G با هدف شناسایی استعدادها، توانمندسازی، ایجاد تیم‌های مسئله‌محور و در راستای تقویت روحیه کارآفرینی و پرورش نوآوری با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود.

پژوهشگاه فضایی ایران: اولین رویداد تقاضامحور حوزه فضایی برگزار می شود
اولین رویداد تقاضامحور حوزه فضایی « new space event ۱» با همکاری پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود.

دنیای اقتصاد: شرکت جدید آلفابت از هوش‌مصنوعی برای کشف دارو بهره ‏‌‏‌می‏‌گیرد
آلفابت اخیرا از راه‌‌اندازی شرکتی جدید تحت‌عنوان Isomorphic Laboratories خبر داد که ‌‌‌‌می‌‌تواند با بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌‌‌‌‌های هوش مصنوعی، دارو‌هایی را برای بیماری‌‌های مختلف کشف کند.

مهر: کپسول اسپیس‌ایکس ۴ فضانورد را به زمین بازگرداند
۴ فضانورد همراه کپسول کرو دارگون در آب‌‌‌های خلیج‌مکزیک فرود آمدند. به این ترتیب ماموریت ۶ ماهه آنها در ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان یافت. کپسول دراگون مذکور دوشنبه شب از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و ساعت۳:۳۰ بامداد سه‌شنبه به وقت گرینوویچ با چتر نجات در آب فرود آمد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل