پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول آذرماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
پژوهشگاه فضای مجازی: شانزدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت برگزار می شود
شانزدهمین نشست سالانه مجمع حکمرانی اینترنت (IGF ۲۰۲۱) تحت عنوان «اینترنت یکپارچه» از ۶ تا ۱۰ دسامبر در کاتوویتس لهستان برگزار می‌شود.

ایرنا: تعداد مشترکان «اینترنت پهن‌باند» کشور از ۱۰۱ میلیون مشترک عبور کرد
آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات حکایت از این دارد که تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۰۱ میلیون مشترک نیز عبور کرده است.

انتخاب: تصویب سند «صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکزملی فضای مجازی
کلیات «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» مورد تأیید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای اجرایی سازی قرار گرفت.

آی تی ایران: وعده رگولاتوری برای افزایش سرعت اینترنت تا پایان سال
رئیس جدید رگولاتوری گفت: اعطای فرکانس ۲۳۰۰ به اپراتورها، افزایش قابل‌توجهی در سرعت اینترنت‌همراه ایجاد خواهد کرد؛ اما از آنجا که عملیاتی شدن این امر مستلزم نصب برخی تجهیزات است، احتمالا مشاهده نتایج این پروژه، تا پایان سال طول بکشد.

ایرنا: ارزش تجارت الکترونیکی کشور به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ارزش تجارت الکترونیکی کشور در نیمه نخست ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید.

فناوری ارتباطات:
روابط عمومی شاتل: پیاده‌سازی فناوری انتخاب دستی شبکه رادیویی در ۷ استان کشور
با پیاده سازی قابلیت «انتخاب دستی شبکه رادیویی» در استان خوزستان و پس از بررسی بازخوردهای مشترکین سیم‌کارت‌های هوشمند شاتل موبایل در این استان، این قابلیت در هفت استان خراسان رضوی، اصفهان، یزد، قم، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی نیز به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

مهر: اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل را گسترش شبکه ارتباطات ثابت و اتصال BTS ها به شبکه فیبرنوری عنوان کرد.

ایسنا: توسعه حوزه ارتباطات با ایجاد مراکز نوآوری پُست در ۵ استان کشور
پُست ایران پنج مرکز نوآوری در استان‌های تهران، گلستان، خراسان رضوی، یزد و اصفهان راه‌اندازی کرد.

اپراتورها:
شرکت ارتباطات سیار ایران: پنجمین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران با حمایت همراه اول برگزار می‌شود
پنجمین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران دی‌ماه امسال با حمایت چند میلیارد ریالی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود.

شرکت ارتباطات سیار ایران: پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان
با وجود وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان و بلوچستان، ترافیک شبکه در مناطق زلزله‌زده، روان و بدون اختلال است.

موبایل و تبلت:
آی تی ایران: گوشی جدید موتورولا با عمر باتری سه روزه معرفی شد
موتورولا ساعاتی پیش، نسخه جدیدی از گوشی موتو جی‌پاور (Moto G Power) را به خانواده گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد. محصولی ۹۹/ ۱۹۹ دلاری که از طول عمر باتری سه‌روزه و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و به نسبت مدل قبل، به نمایشگر و مشخصات فنی ارتقایافته‌‌‌‌ای مجهز شده است.

گجت نیوز: شیائومی به زودی ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس را روانه بازارهای جهانی می‌کند
تاییدیه صادر شده برای سری Redmi Note 11 از ورود گوشی‌های ردمی نوت 11 پرو پلاس و نوت 11 پرو به بازارهای جهانی در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

آی تی ایران: عینک واقعیت افزوده اپل به زودی رونمایی می‌شود
تحلیلگران مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند که چیزی به رونمایی از عینک واقعیت افزوده اپل باقی نمانده است.

لبه دانش:
مهر: ربات ها تمیزکاری ادارات گوگل را برعهده گرفتند
گوگل نمونه اولیه ربات هایی را آزمایش می کند که ادارات این شرکت را تمیز می کنند!

سیناپرس: روسیه اینترنت ماهواره ای راه اندازی می کند
طی سال های گذشته بحث اینترنت ماهواره ای مورد توجه کشورها و سازمان های مختلفی قرار داشته و حتی شرکت های خصوصی مانند اسپیس ایکس نیز به طور جدی در این حوزه ورود کرده اند. در همین راستا به تازگی روسیه نیز خبر از راه اندازی اینترنت فضایی خود داد.

سازمان فضایی ایران: اجلاس سران سازمان همکاری فضایی آسیا-اقیانوسیه برگزار شد
پانزدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری فضایی آسیا-اقیانوسیه (APSCO) با حضور روسای سازمان های فضایی و هیئت های نمایندگی کشورهای عضو برگزار شد.

ایرنا: ناسا از کشف ۳۰۱ سیاره فراخورشیدی جدید خبر داد
محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفق به کشف ۳۰۱ سیاره فراخورشیدی جدید شدند. سیاره های فراخورشیدی سیاره هایی هستند که در خارج از منظومه شمسی قرار دارند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل