پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول آذرماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
دیجیاتو: ۳۷ درصد جمعیت جهان هنوز از دسترسی به اینترنت محروم هستند
در حال حاضر دوسوم از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند، اما کماکان ۲.۹ میلیارد نفر برابر با ۳۷ درصد جمعیت زمین، هنوز امکان دسترسی به اینترنت را ندارند.

ایسنا: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برگشت خورد
طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با رای کمیسیون مشترک بررسی کننده این طرح برای بررسی های بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس برگشت خورد.

ایسنا: شهرهای کشور بر اساس ۲۰ شاخص هوشمندسازی رتبه‌بندی می‌شوند
رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای برای رتبه بندی شهرهای کشور در حوزه هوشمندسازی گفت: بر اساس منابع بین‌المللی ۲۰ شاخص اصلی و ۱۴۰ زیر شاخص تعریف و شهرها بر اساس آن رتبه بندی می‌شوند و در سال آینده بر اساس آن جایزه ملی هوشمندسازی اعطا خواهد شد.

مهر: وزیر ارتباطات: بسیجیان برای توسعه ارتباطات روستایی وارد میدان شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه حل بسیاری از مشکلات کشور روحیه بسیجی می‌خواهد، گفت: بسیجیان باید برای توسعه ارتباطات روستایی وارد میدان شوند.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: نسل دوم اینترنت همراه به نفع نسل چهار و پنج کنار می‌رود
معاون امور رادیویی رگولاتوری از کم شدن سهم فناوری‌های قدیمی موبایل و توسعه فناوری‌های جدید ملموس در جهان خبر داد، همانطور که تاکنون در کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی، 2G از سبد فناوری‌های موبایلی خارج شده و جای خود را به فناوری‌های بالاتر مثل 4G و 5G داده است.

سیتنا: درآمدزایی اپراتورها از واگذاری فرکانس، تحت نظارت وزارت ارتباطات
معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: اگر اپراتورها بدون کسب اجازه از رگولاتوری نسبت به واگذاری بخشی از فرکانس خود به اپراتور دیگری اقدام کنند، چه بسا قراردادی نیز در این میان منعقد شده باشد، از دید رگولاتوری مورد تایید نخواهد بود.

مهر: خرید اینترنت ماهواره ای «استارلینک» برای هندی ها ممنوع شد
دولت هند به مردم توصیه کرده عضو سرویس اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» نشوند زیرا این شرکت اجازه فعالیت در هند را ندارد.

ایرنا: رضایتمندی مردم از خدمات پست ۴۰ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت ملی پست از افزایش ۴۰ درصدی رضایت مشتریان پس از بازنگری در زیرساخت‌های شبکه پستی کشور خبر داد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: اولین سایت 5G دولت سیزدهم هم توسط ایرانسل راه‌اندازی شد
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، طی مراسم بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل، نخستین سایت نسل پنج تلفن‌همراه در دوران وزارت خود را به صورت آنلاین افتتاح کرد. در این مراسم، همچنین برای اولین بار در ایران، خدمات پیشرفتۀ نسل چهارم تلفن‌همراه (LTE-Pro) از طریق این سایت به مشترکان ایرانسل ارائه شد.

روابط عمومی ایرانسل: وزیر ارتباطات: ایرانسل زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کرده است
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، خطاب به مدیران و کارکنان ایرانسل تأکید کرد: شما همینجا زیرساخت‌های لبه فناوری را پیاده‌سازی کردید و نشان دادید که هر جا اراده کردید، توانستید کار و زندگی مردم را با فناوری تسهیل کنید.

سیتنا: افتتاح هشتمین سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه در غرب تهران
هشتمین سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه در غرب تهران افتتاح شد.

روابط عمومی ایرانسل: وزیر ارتباطات: ایرانسل می‌تواند اولین اپراتور خدمات دیجیتال ایران باشد
دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه 9 آذر 1400، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزۀ توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائۀ خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزۀ تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت.

شرکت ارتباطات سیار ایران: حضور همراه اول در نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۲۱
همراه اول با حضور در نمایشگاه اینوکس ۲۰۲۱ آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: حمایت همراه اول از فن‌چالش طراحی و ساخت ماهواره مکعبی
مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با هدف گسترش دانش کاربردی فناوری‌های فضاپایه، از فن‌چالش طراحی و ساخت ماهواره مکعبی حمایت کرد.

موبایل و تبلت:
گجت نیوز: آنر ۶۰ و آنر ۶۰ پرو معرفی شدند
دو گوشی Honor 60 و Honor 60 Pro رونمایی شدند.

دیجیاتو: هواوی نوا 8 SE 4G با دوربین چهارگانه و کرین 710A معرفی شد
شرکت هواوی از جدیدترین گوشی هوشمندش با پشتیبانی از شبکه ۴G رونمایی کرد. این دستگاه هواوی که نوا ۸ SE 4G نام دارد، به تراشه کرین ۷۱۰A مجهز شده و از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند.

دیجیاتو: گلکسی A03 با طراحی بهبودیافته و دوربین دوگانه معرفی شد
سامسونگ بعد از معرفی گلکسی A03s و رونمایی از گلکسی A03 Core، اکنون از نسخه دیگری از همین سری با نام گلکسی A03 با بهره‌مندی از دوربین دوگانه و طراحی اصلاح شده‌تری نسبت به اعضای دیگر همین خانواده رونمایی کرد.

گجت نیوز: سامسونگ گلکسی A13 به عنوان ارزان ترین گوشی 5G سامسونگ معرفی شد
سامسونگ گلکسی A13 به عنوان ارزان ترین گوشی 5G شرکت کره‌ای رونمایی شد. Galaxy A13 به نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز شده است.

مهر: تقاضا برای آیفون ۱۳ کاهش یافت
طبق گزارشی جدید اپل به تهیه کنندگان قطعات خود اعلام کرده تقاضا برای سری آیفون ۱۳ کاهش یافته است.

لبه دانش:
آی تی ایران: ساخت میکروربات‌هایی که می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند
محققان چینی موفق به ساخت میکروربات‌هایی شده‌اند که می‌توان از آنها برای انتقال داروهای شیمی‌درمانی به محل سلول‌های سرطانی استفاده کرد.

دیجیاتو: وزیر ارتباطات: اولین پرتاب فضایی تحقیقاتی را تا ۱۴۰۴ انجام خواهیم داد
وزیر ارتباطات با اشاره به تاکید رییس‌جمهور بر تسریع‌ روند دستیابی به ماهواره در مدار ژئو از تشکیل کمیسیون تخصصی برای پیگیری این دستور خبر داد. او ابراز امیدواری کرد تست سامانه انتقال مداری در سال آینده صورت گیرد و حداقل اولین پرتاب تحقیقاتی تا افق ۱۴۰۴ انجام شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست