پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته دوم بهمن ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایسنا: مشترکان اینترنت ثابت به ۱۰.۸ میلیون رسیدند
مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL، VDSL، FTTX و TD-LTE استفاده می‌کنند، تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، به ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار مشترک رسیده‌اند.

دیجیاتو: مرکز پژوهش‌های مجلس در نقد طرح صیانت: مغایرت‌های زیادی با قانون اساسی وجود دارد
بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس از طرح صیانت نشان می‌دهد که طرح مجلس برای تنظیم‌گری فضای مجازی کماکان مغایرت‌های اساسی با قانون اساسی کشور دارد و نیاز به اصلاحات دارد.

مهر: با حکم رئیس‌جمهور، اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب شدند
براساس حکمی از سوی رئیس‌جمهور اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب شدند.

وزارت ارتباطات: نخستین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال برگزار شد
نخستین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با حضور وزرای ارتباطات و اقتصاد و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

فناوری ارتباطات:
مهر: اپراتورهای آمریکایی مجوز راه اندازی دکل‌های نسل پنجم را گرفتند
اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد با درخواست اپراتورهای وریزون و ای تی اند تی برای نصب دکل‌های جدید مخابراتی نسل پنجم موافقت کرده است.

آی تی ایران: سهم ۸۸ درصدی 3G و 4G از کل مصرف اینترنت کاربران ایرانی
طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان آذر امسال ٬ ۸۸.۸ درصد کاربران از طریق 3G و 4G به اینترنت متصل شده‌اند.

مهر: رونمایی بیش از ۱۰ پروژه ارتباطاتی در دهه فجر
بیش از ۱۰ طرح و پروژه اصلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (دهه فجر ۱۴۰۰) در کشور به بهره برداری می‌رسد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: رقابت هندبالیست‌های ایرانی برای رتبۀ سوم آسیا
تیم ملی هندبال مردان ایران که با حمایت ایرانسل، موفق به درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا شده است، عصر دوشنبه، برای کسب مقام سوم این رقابت‌ها، به مصاف تیم میزبان می‌رود. این مسابقه، به صورت مستقیم از لنز، اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی ایرانسل، پخش می‌شود.

روابط عمومی ایرانسل: کودکان روستای «نوشکله سیدرضی» با اینترنت ایرانسل آنلاین شدند
با راه‌اندازی سایت ارتباطی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل در روستای «نوشکله سیدرضی» در استان کرمانشاه، اهالی این روستا برای اولین بار به خدمات اینترنت همراه دسترسی پیدا کردند.
شرکت ارتباطات سیار ایران: بسته‌های اینترنت ویژه همراه اول به‌مناسبت دهه فجر اعلام شد
تمامی مشترکان همراه اول می‌توانند در ایام دهه مبارک فجر، بسته‌های اینترنت ویژه را با بیش از ۴۳ درصد حجم اینترنت بیشتر(هدیه) خریداری کنند.

روابط عمومی ایرانسل: هدایای ویژۀ ایرانسل برای دهۀ فجر اعلام شد
ایرانسل به مناسبت دهۀ فجر انقلاب اسلامی، هدایای ویژه‌ای، شامل بستۀ اینترنت هدیۀ ۴۳ گیگابایتی و بستۀ مکالمۀ هدیۀ ایرانسلی را برای مشترکان خود در نظر گرفته است.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول از چالش‌های نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی حمایت می‌کند
مرکز تحقیق‌وتوسعه اپراتور اول با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از چالش‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان مصرف اینترنت مشترکان همراه اول و همچنین جستجوی کلمات کلیدی در مکالمات مرکز تماس همراه اول حمایت می‌کند.

روابط عمومی ایرانسل: «نقطه‌های سبز» برای ایرانسلی‌ها پاداش دارد
ایرانسل با هدف کمک به رشد و توسعۀ کسب‌وکارهای دیجیتال، درصدی از مبلغ خرید محصولات و خدمات دیجیتال دارای نشان ویژۀ «نقطۀ سبز» را به عنوان پاداش (Cashback)، به اعتبار کیف پول دیجیتال مشترکانی که محصولات و خدمات فوق را خریداری کنند، واریز می‌کند.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول حامی برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر
سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور از ۱۸ تا ۲۲ بهمن سال‌جاری با حضور ۱۶۹ ورزشکار در شیراز برگزار می‌شود.

موبایل و تبلت:
دیجیاتو: سامسونگ با فروش ۲۷۲ میلیون گوشی، صدرنشین بازار در ۲۰۲۱ شد
طبق گزارش جدید IDC برای فصل چهارم 2021 و کل سال گذشته میلادی، سامسونگ توانسته در این سال 272 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند و بالاتر از هر شرکت دیگری قرار بگیرد.

دیجیاتو: اپل صدرنشین بازار تبلت‌ها در 2021 شد
با شیوع ویروس کرونا و دورکاری افراد در نقاط مختلف جهان و همچنین تحصیل از راه دور، یکبار دیگر فروش تبلت‌ها افزایش پیدا کرد. اما طبق آمار مربوط به فصل چهارم 2021، فروش تبلت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده، با این حال اپل همچنان حرف اول را در بازار می‌زند و آیپدها محبوب‌ترین تبلت‌های بازار هستند.

گجت نیوز: گوشی هواوی نوا Y9a معرفی شد
هواوی امروز در سکوت خبری، گوشی هواوی نوا Y9a را رونمایی کرد. این مدل مشخصات قابل قبولی دارد و مهم‌ترین ویژگی‌اش، دوربین سلفی پاپ آپ است.

گجت نیوز: تبلت ۱۱ اینچی جدید اچ‌پی با یک دوربین چرخشی جذاب معرفی شد
کمپانی اچ‌پی در سپتامبر سال گذشته، برای اولین بار از تبلت ۱۱ اینچی خود رونمایی کرد و این محصول اکنون با قیمت ۴۹۹ دلار در ایالت متحده قابل خریداری است.

لبه دانش:
ایسنا: چین هواپیمای فوق سریع برای سفر به فضا می سازد
یک شرکت چینی قصد دارد یک هواپیمای فضایی را توسعه دهد که می‌تواند مسافران را با سرعت بسیار بالا به فضا ببرد و به زمین بازگرداند.

ایرنا: ماهواره کوثر رونمایی محتوایی شد
ماهواره کوثر به عنوان اولین ماهواره بخش خصوصی در روز ملی فناوری فضایی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری ‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی کشور رونمایی محتوایی شد.

معاونت علمی و فناوری: بازار داخلی اینترنت اشیا با ۴ محصول رونق گرفت
بازار داخلی اینترنت اشیا با تولید ۴ محصول در حوزه حمل و نقل هوشمند رونق گرفت.

مهر: سه سامانه پایش ماهواره ای و یک سامانه رصد برخط رونمایی شدند
سه سامانه پایش ماهواره ای و یک سامانه رصد بر خط از رصدخانه خیام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل