پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته آخر فروردین ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
ایرنا: مخالف افزایش قیمت اینترنت، بدون توسعه شبکه ارتباطی هستیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر افزایش تعرفه اینترنت، اپراتورها را ملزم به توسعه شبکه ارتباطی کشور و استفاده از فناوری‌های جدید نکند، با آن مخالفیم.

ایسنا: افزایش آلودگی سیستم ها به بدافزار در ۶ ماهه اخیر
گزارش‌های منتشره از آلودگی‌های اینترنتی حاکی از افزایش آسیب‌پذیری‌ها و ضعف در روش‌های امنیتی سیستم در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ است که سیستم‌ها را در معرض تهدیدات مختلفی مانند شرکت در حملات منع سرویس توزیع‌شده، دسترسی و تغییر غیرمجاز اطلاعات قرار می‌دهد.

روزنامه همشهری: طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی رفت
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای به رییس شورا درخواست کرده دولت و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند.

ایرنا: سرعت اینترنت ایران، با ۶ رتبه صعود به رتبه ۷۴ رسید
بر اساس آماری که از وضعیت سرعت اینترنت جهانی در ماه آوریل اعلام شده، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل به ۲۴.۹۰ و اینترنت ثابت ۹.۹۵ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است؛ رتبه ایران در اینترنت ثابت در جایگاه ۱۴۵ ثابت مانده و در اینترنت سیار به ۷۴ رسیده است.

مهر: چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می شود
چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت محصولات و راه حل های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

فناوری ارتباطات:
ایسنا: شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی زیر آب با کمک امواج فراصوت
بررسی پژوهشگران کره جنوبی نشان می‌دهد که می‌توان از امواج فراصوت برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی زیر آب استفاده کرد.

مهر: توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها الزامی می‌شود
معاون رگولاتوری با بیان اینکه توسعه شبکه فیبرنوری برای اپراتورها در قالب تعهد، تنظیم می شود، گفت: چرخ توسعه FTTx پس‌از آنکه اپراتورها وارد مرحله پذیرش تعهدات شدند شتاب دوچندانی می گیرد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: آغاز دور برگشت لیگ برتر هندبال با حمایت ایرانسل
دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان ایران، از شب گذشته با حمایت ایرانسل آغاز شد.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی در فروردین ۱۴۰۱
وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آمار اقدامات اپراتورهای ارتباطی در توسعۀ ارتباطات روستایی طی فروردین ۱۴۰۱ را منتشر کرد و بر این اساس، ایرانسل، پیشتاز توسعۀ ارتباطات روستایی در نخستین ماه نخستین سال قرن جدید است.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول حامی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حمایت همراه اول به‌مدت ۱۴روز در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول حامی رسمی فدراسیون ناشنوایان شد
با معرفی همراه اول به‌عنوان حامی رسمی فدراسیون ناشنوایان، کاروان اعزامی کشورمان به المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ با حمایت این اپراتور راهی برزیل می‌شود.

روابط عمومی ایرانسل: ویژه‌برنامۀ لنز ایرانسل برای شب‌های قدر اعلام شد
همزمان با فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر، اپلیکیشن لنز، تلویزیون اینترنتی ایرانسل، ویژه‌برنامۀ احیای آستان قدس رضوی را به صورت زنده و مستقیم، پخش می‌کند.

مهر: دولت هزینه استفاده رایگان از «شاد» را به اپراتورها پرداخت کرد
معاون رگولاتوری از پرداخت کمک جبرانی دولت به اپراتورهای ارتباطی بابت جبران هزینه ارائه رایگان ترافیک به سامانه شاد، براساس مصوبه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی کرونا خبر داد.

موبایل و تبلت:
مهر: رایانه‌های جدید مک با تراشه‌های ام ۲ در راه است
منابع نزدیک به اپل تصریح کرده‌اند که این شرکت آزمایش داخلی بر روی چندین مدل رایانه مک را با استفاده از تراشه‌های نسل جدید ام ۲ آغاز کرده است.

ایسنا: سهم ۳۲ درصدی گوشی های بالای ۶۰۰ دلار از ارزش کل واردات گوشی
واردات گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است، سهم آنها از ارزش کل واردات گوشی، بیش از ۳۲ درصد و از نظر تعداد تنها ۶.۲ درصد است.

آی تی ایران: از سرگیری ممنوعیت واردات آیفون تا پایان نیمه اول سال
رییس کمیسیون اصل نود مجلس به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تا پایان نیمه اول سال جاری، موضوع اجرای سختگیرانه ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی و لوکس، به خصوص گوشی‌های آیفون را به سرانجام خواهند رساند.

لبه دانش:
شهر سخت افزار: ایلان ماسک از امکان دانلود اطلاعات مغز انسان بر روی ربات‌ها خبر داد
ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر جنجالی خود مدعی شده که در آینده می‌توان اطلاعات مغز انسان را بر روی ربات‌های اپتیموس تسلا دانلود کرد تا شخصیت و خاطرات انسان‌ها برای همیشه زنده بماند.

اقتنصاد آنلاین: پرواز هواپیما به متاورس ممکن می شود
هواپیمایی امارات NFT ها و تجربیات خود را در متاورس برای مشتریان و کارمندان خود راه‌اندازی خواهد کرد.

ایرنا: یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو تابستان امسال برگزار می‌شود
یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو تابستان با شعار «آموزش، ‌رقابت، کسب و کار» امسال در سه مرحله با همکاری بنیاد آموزش فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست