اخبار عمومیخبر ویژه

پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته آخر اردیبهشت ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
آی تی ایران: زارع‌پور: یک‌سوم خدمات دستگاه‌ها تا شهریورماه، غیرحضوری می‌شود
وزیر ارتباطات در اظهارات اخیر خود بر ضرورت غیرحضوری شدن حداکثری خدمات دولتی قابل ارائه توسط دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید تا شهریورماه پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی و حداقل یک‌سوم از خدمات خود را از این طریق و به صورت کاملا غیرحضوری و برخط ارائه کنند.

مهر: وزیر ارتباطات: ارتباطات «تلفن همراه» کشش ندارد/پهنای بانداینترنت کاهش نداشته است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تکذیب ادعای کاهش پهنای باند اینترنت گفت: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده و ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد.

ایرنا: بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
در روز جهانی ارتباطات، بیش از ۶۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

ایرنا: پیش‌نویس اصلاح موادی از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شد
همزمان با بیست و پنجمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش نویس اصلاح موادی از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بررسی و تصویب شد.

فناوری ارتباطات:
فارس: ۴ جزیره ایرانی امسال به فیبرنوری دریایی متصل می‌شوند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال ۴ جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک و هندورابی از طریق فیبرنوری دریایی متصل می‌شوند.

زومیت: افزایش ۶۷ درصدی تعرفه‌ها در انتظار خدمات پستی
تعرفه خدمات پستی قرار است در سال جاری به صورت میانگین تا ۶۷ درصد افزایش داشته باشد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: پروژه‌های توسعه ارتباطی وزارت ارتباطات افتتاح شد/ امضای تفاهم‌نامه با ۹ شرکت برای توسعه شبکه فیبر نوری
با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه‌های ارتباطی وزارت ارتباطات، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی افتتاح شد.

ایسنا: سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات در ۲۸۰۰ پروژه
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی ۲۸۰۰ پروژه در حوزه توسعه زیرساختی‌ با سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: رقابت بین‌المللی «کنز» با حمایت ایرانسل برگزار شد
رقابت علمی بین‌المللی «کنز (KANS)»، با حمایت ایرانسل برگزار شد.

روابط عمومی ایرانسل: هدیۀ ایرانسل برای روز جهانی ارتباطات اعلام شد
ایرانسل، هدیۀ خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعۀ اطلاعاتی را اعلام کرد. این هدیه، یک بستۀ ترکیبی دیتا و مکالمۀ ایرانسلی است.

شرکت ارتباطات سیار ایران: تیم‌های برتر در حل چالش‌های هوش مصنوعی همراه اول برای رویداد مهما معرفی شدند
تیم‌های برتر در دو چالش طراحی شده توسط همراه اول در مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر، معرفی شدند.

روابط عمومی ایرانسل: کنفرانس مهندسی برق ایران با حضور و حمایت ایرانسل برگزار می‌شود
سی‌امین کنفرانس مهندسی برق ایران، امسال نیز همچون دورۀ گذشته، با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی، برگزار می‌شود. ایرانسل در این کنفرانس، به انتقال تجربیات خود دربارۀ پیشتازی در زمینه‌هایی همچون راه‌اندازی 5G می‌پردازد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: اتصال ۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول و با دستور وزیر ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات
همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که همراه اول اتصال ۴۱۰ مورد از روستاها را برعهده داشت.

روابط عمومی ایرانسل: اتصال ۶۰ هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل با دستور وزیر ارتباطات
سایت تلفن‌همراه روستایی ایرانسل در روستای «نگارمن» واقع در شهرستان شاهرود، به نمایندگی از سایر سایت‌های روستایی ایرانسل، در مراسم اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، به صورت آنلاین افتتاح شد. با افتتاح سایت‌های ایرانسل، ۶۰ هزار نفر از هموطنان روستایی، به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

شرکت ارتباطات سیار ایران: اهدای جایزه رساله برتر همراه اول در حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات
همزمان با افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، برگزیدگان جایزه رساله برتر همراه اول در حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات معرفی شدند.

روابط عمومی ایرانسل: تفاهم‌نامۀ همکاری ایرانسل و مپنا در حوزۀ خودروی متصل
ایرانسل و مپنا، همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، تفاهم‌نامۀ همکاری در حوزۀ خودروی متصل امضا کردند. ایرانسل، با رونمایی از خدمت خودروی متصل، در این نمایشگاه حضور دارد.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل باز هم روابط‌عمومی «سرآمد دیجیتال» ایران شد
ایرانسل دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابط‌عمومی» را از نهمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط‌عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: معرفی غرفه همراه اول به‌عنوان غرفه برتر نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۲
غرفه همراه اول به‌عنوان غرفه برتر دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش معرفی شد.

روابط عمومی ایرانسل: کنفرانس مهندسی برق فردا با سخنرانی مدیرعامل ایرانسل پایان می‌یابد
سی‌امین کنفرانس مهندسی برق ایران، فردا پنجشنبه ۲۹ اردبیهشت ۱۴۰۱، با سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، پایان می‌یابد.

شرکت ارتباطات سیار ایران: همراه اول برنده نشان روابط عمومی دیجیتال ایران شد
در نهمین جشنواره ستارگان روابط‌عمومی ایران، همراه اول بدلیل پیشرو بودن در خدمات ارتباطی دیجیتال موفق به دریافت نشان‌های ستاره ملی روابط عمومی در حوزه روابط‌عمومی دیجیتال و ستاره طلایی روابط عمومی ایران شد.

موبایل و تبلت:
گجت نیوز: هواوی میت Xs 2 ، گوشی جدید تاشو هواوی معرفی شد
گوشی تاشو هواوی میت Xs 2 با وزن بسیار سبک‌تر و طراحی زیبا معرفی شد.

زومیت: شیائومی با ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان به اپل و سامسونگ رسید
شیائومی موفق شده از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر فعال گجت‌های الکترونیکی خود عبور کند و از این حیث به شرکت‌های بزرگی مثل اپل و سامسونگ برسد.

گجت نیوز: لپ تاپ تاشو ROG Flow X16 ایسوس معرفی شد
ایسوس امروز از لپ تاپ تاشو ROG Flow X16 مجهز به پردازنده رایزن 9 و کارت گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا رونمایی کرد. این محصول نسل جدید Flow X13 است که بزرگتر و قدرتمندتر از آن خواهد بود.

لبه دانش:
ایرنا: سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بررسی شد
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بررسی شد و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، قول پیگیری مسکوت شدن دو طرح مجلس را داد.

دیجیاتو: اسپیس ایکس اوایل 2023 سنگین‌ترین ماهواره تاریخ را روانه فضا می‌کند
اسپیس ایکس پس از چندین و چند تاخیر پیش آمده، تا اوایل سال آینده سنگین‌ترین ماهواره زمین‌ایستا (Geostationary) و تجاری تاریخ را سوار بر یک راکت فالکون هوی به مدار کره زمین پرتاب خواهد کرد.

ایرنا: ۷ ماهواره ایرانی در مرحله تکمیل یا آماده پرتاب است
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام‌کرد: اگر ماهواره‌سازها به قرارداد خود عمل کنند، تا پایان ۱۴۰۱ در مجموع هفت ماهواره تکمیل شده و آماده پرتاب خواهیم داشت.

مهر: مرکز مشترک فناوری ایران و روسیه راه‌اندازی شد
مرکز مشترک فناوری ایران و روسیه در دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ تاسیس شد تا همکاری‌های مشترک فناورانه میان دو کشور ارتقا یابد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست