پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول خرداد ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
فارس: وزیر ارتباطات: مجلس با سیاست افزایش کیفیت اینترنت موبایل، همراه است
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس به صراحت مخالفت خود را با افزایش تعرفه اینترنت به ویژه در بخش موبایل اعلام کرده‌اند، گفت: فضای مجلس فضای همراهی است؛ آن هم نه با افزایش تعرفه بلکه با افزایش کیفت شبکه.

ایرنا: اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت باکیفیت به بیش از ۸۶ درصد رسید
اکنون بیش از ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت با کیفیت متصل هستند و بر اساس قول وزارت ارتباطات، پوشش اینترنت در کشور باید تا پایان ۱۴۰۱ به‌صورت سراسری انجام شود.

ایسنا: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ارتش و وزارت ارتباطات
تفاهم نامه جامع همکاری های مشترک بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

ایسنا: وزیر ارتباطات: دولت به‌دنبال گرانی اینترنت نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تغییر قیمت اینترنت گفت: «بازنگری در مصوبات مربوط به تعرفه حتما باید انجام شود، اما این لزوما به معنای گرانی اینترنت نیست و قرار نیست ما همه بار توسعه را به دوش مردم بگذاریم.»

آی تی ایران: پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رونمایی شد
شرکت کوالکام از نسل جدید چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱پرده برداشت. محصولی که نسخه ارتقایافته‌ای از مدل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ محسوب می‌شود که اخیرا در بسیاری از گوشی‌های قدرتمند بازار از جمله مدل‌های گلکسی اس۲۲ سامسونگ به کار رفته است.

فناوری ارتباطات:
مهر: تشکیل کمیته تامین تجهیزات پروژه اینترنت فیبرنوری
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای بررسی نحوه تامین تجهیزات مربوط به پروژه شبکه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.

ایسنا: ورود شبکه‌های نسل ششم به بازار تا ۸ سال دیگر
مدیرعامل نوکیا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: شبکه‌های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است
مدیرعامل ایرانسل در اختتامیۀ سی‌امین کنفرانس مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح دلایل لزوم گذار اپراتورهای تلفن همراه به اپراتور دیجیتال، تأکید کرد: تحول دیجیتال برای اپراتورها دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است تا بتوانند نقشی اساسی در اقتصاد دیجیتال بازی کنند.

روابط عمومی ایرانسل: برگزاری رویداد استارتاپی ایرانسل در شیراز
ایرانسل با برگزاری رویدادی با عنوان «Irancell Meetup»، با استارتاپ‌های شیراز دیدار و ظرفیت‌های همکاری موجود را بررسی می‌کند.

شرکت ارتباطات سیار: برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه، عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده همراه اول
مجامع عمومی عادی سالیانه، عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده شركت ارتباطات سیار ایران، روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

شرکت ارتباطات سیار: نشست تخصصی اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات برگزار شد
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و سندیکای مخابرات برگزار شد.

شرکت ارتباطات سیار: معرفی 4 بسته ویژه و استثنایی رومینگ همراه اول در امارات
همراه اول با طراحی چهار بسته جدید و ویژه رومینگ دیتا و مکالمه، نرخ ارتباط با کشور امارات را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

موبایل و تبلت:
دیجی کالا مگ: لنوو از تبلت Xiaoxin Pad 2022 با اسنپدراگون ۶۸۰ رونمایی کرد
در اکتبر ۲۰۲۱، شرکت لنوو تبلت Xiaoxin Pad 2021 را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ روانه‌ی بازار چین کرد. اکنون اما این شرکت چینی جانشین این تبلت را با نام Xiaoxin Pad 2022 به کاربران معرفی کرده که قرار است در بازار چین به فروش برسد.

آی تی ایران: عینک واقعیت افزوده کوالکام رونمایی شد
چند سالی از آغاز تلاش مهندسان شرکت کوالکام برای تولید عینک‌های هوشمند می‌گذرد و حالا این شرکت از نسل جدید این عینک تحت عنوان Wireless AR Smart Viewer Reference Design پرده برداشته است.

گجت نیوز: ردمی نوت 11 SE معرفی شد
شیائومی از ردمی نوت 11 SE رونمایی کرد. گوشی Redmi Note 11 SE همان ردمی نوت 10 5G با یک تفاوت جزئی در مشخصات فنی و قیمت جدید است.

تسنیم: قیمت آیفون ۱۳ پرومکس از مرز ۵۶ میلیون تومان رد شد
با اعلام خبر ممنوعیت واردات آیفون، قیمت این گوشی‌ها از روز گذشته با افزایش روبرو شد.

لبه دانش:
مهر: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور نهایی شد
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور پس از برگزاری ۴۰ جلسه کارشناسی و کارگروه‌ تخصصی با حضور همه ذی نفعان و بازیگران بخش فضایی، نهایی شده است.

آی تی ایران: فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی رسید
ساعاتی پیش فضاپیمای مسافربری استارلاینر بوئینگ با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

مهر: تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی با هوش مصنوعی در ایران
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی از پیشگامی شرکت ارتباطات زیرساخت برای پیاده‌سازی برنامه عملیات هوش مصنوعی خبر داد و گفت: فناوری هوش مصنوعی برای بالابردن بهره‌وری به کمک شرکت‌ها می‌آید.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل