پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

در صورتی که قیمت بیت کوین بتواند در بازه‌ای بین ۳۰,۰۰۰ تا ۳۳,۰۰۰ دلار تثبیت شود، این احتمال وجود دارد که قیمت ارزهای دیجیتالی نظیر ایاس، پالیگان، مونرو و آوی با جهش‌های بیشتری در روزهای آینده همراه شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در پولبک فعلی خود، در تلاش است تا به فاز تثبیت وارد شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر، تقاضای کافی برای این ارز دیجیتال وجود ندارد؛ اما آیا می‌توان گفت که روند صعودی فعلی به اتمام رسیده است و سرمایه‌گذاران نهادی در حال خروج از بازار هستند؟

جواب این سؤال «نه» است. گلاسنود در خبرنامه هفتگی خود عنوان می‌کند که اضافه ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین گری اسکیل در حال بیشترشدن است؛ این بدان معنا است که سرمایه‌گذاران نهادی در حال انباشت در سطوح پایین‌تر هستند.

شایان ذکر است که این موضوع تنها در مورد گری اسکیل صدق نمی‌کند. صندوق قابل‌معامله در بورس پرپس (Purpose) که مخصوص بیت کوین است هم شاهد افزایش سرمایه ورودی بوده است. تحلیل‌گران گلاسنود معتقدند که شواهد حاکی از نشانه‌های «اولیه» در ارتباط با ورود دوباره سرمایه‌گذاران نهادی است.

نمودار سلطه بیت کوین بر بازار هم یکی دیگر از معیارهایی است که نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال به کف خود رسیده است. این نمودار در حال حاضر در وضعیتی مشابه سال ۲۰۱۷ قرار دارد. اگر سلطه بیت کوین با جهشی همانند سال ۲۰۱۷ همراه شود، نشان‌دهنده آن خواهد بود قیمت بیت کوین تا اوج خود فاصله زیادی دارد و فصل آلت کوین‌ها هم همچنان فضا برای تداوم دارد.

بیت کوین (BTC)
جهش قیمت بیت کوین در ۲۶ و ۲۷ مه (۵ و ۶ خرداد) باعث نشد تا سد ۴۱,۰۱۴ دلاری که در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA200) تشکیل شده است، شکسته شود؛ این مسئله به معنی آن است که فروشندگان به‌شدت از این مقاومت محافظت می‌کنند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در سطح ۴۱,۳۲۷ رو به پایین است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی محدوده اشباع فروش قرار داد. می‌توان گفت که بازار در حال حاضر تحت کنترل فروشندگان است.

نمودار قیمت بیت کوین
اگر قیمت بیت کوین حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری را بشکند، قدم بعدی احتمالاً ۳۰,۰۰۰ دلار و پس از آن ۲۸,۰۰۰ دلار خواهد بود. در صورتی که این نواحی هم حفظ نشوند، فروش هیجانی می‌تواند قیمت را تا ۲۰,۰۰۰ دلار پایین بکشد.

هر چه قیمت بیشتر زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه باقی بماند، ایجاد بستر برای روند صعود بعدی برای خریداران دشوارتر خواهد شد.

این در حالی است که اگر قیمت بیت کوین از این ناحیه احیا شود و به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، نشان‌دهنده آن خواهد بود که خریداران در سطوح پایین اقدام به خرید می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث جهش به فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۴۸,۲۳۱ دلار شود.

نمودار قیمت بیت کوین
در تایم فریم ۴ ساعته، یک مثلث متقارن شکل گرفته است که یک الگوی تداوم روند است. اگر فروشندگان قیمت را تا زیر این مثلث پایین بکشند، احتمال سقوط تا ۳۰,۰۰۰ دلار و پس از آن تا هدف الگو در ۲۰,۳۱۶ دلار وجود دارد.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را تا بالای خط مقاومت مثلث بالا ببرند و تثبیت کنند، این وضعیت می‌توان به‌عنوان یک الگوی تغییر روند عمل کند. در این صورت، می‌توان گفت که روند نزولی به پایان رسیده است و قیمت بیت کوین می‌تواند تا هدف ۵۱,۹۵۱ دلاری اوج بگیرد.

پالیگان (MATIC)
قیمت پالیگان روز گذشته از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احیا شد که نشان‌دهنده آن است که خریداران در کف قیمت اقدام به خرید و حمایت قیمت می‌کنند. میانگین متحرک ساده نمایی ۲۰ روزه شیبی رو به بالا دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت است؛ می‌توان گفت که در حال حاضر صعود ساده‌ترین مسیری است که پالیگان پیش روی خود می‌بیند.

نمودار قیمت پالیگان
این در حالی است که شاهد شکل‌گیری یک الگوی مثلث متقارن در نمودار پالیگان هستیم؛ این موضوع بیانگر آن است که میان فروشندگان و خریداران تردید وجود دارد. اگر قیمت تا بالای خط مقاومت مثلث برسد، احتمال جهش تا ۲.۷ دلار و پس از آن آغاز روند تا رسیدن به ۴.۲ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف دیگر، اگر قیمت از خط مقاومت مثلث سقوط کند، برای مدتی در داخل الگو نوسان خواهد کرد. شکستن الگوی مثلث و تثبیت در زیر آن، حاکی از تضعیف روند و سقوط احتمالی به ۰.۸ دلار خواهد بود.

نمودار قیمت پالیگان
تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که رالی احیا با مقاومت در خط روند نزولی مواجه است. در صورتی که قیمت تا زیر حمایت ۱.۵۱ دلاری کاهش پیدا کند، الگوی سر و شانه نزولی تکمیل می‌شود و ممکن است شاهد سقوط تا ۰.۶۸ دلار باشیم.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را تا بالای خط روند نزولی برسانند، جهش قیمت جانی دوباره می‌گیرد که در نهایت می‌تواند باعث رشد تا ۲.۴۳ دلار شود. شکستن این مقاومت هم به صعود تا ۲.۷ دلار خواهد انجامید.

ایاس (EOS)
قیمت ایاس که به‌دنبال احیا بود، به ۲۷ مه تا فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی در ۷.۸۹ دلار رسید. با این حال، نشانه مثبت این اتفاق، این بود که خریداران اجازه ندادند قیمت به پایین حمایت ۵.۶ دلار برسد. این موضوع بیانگر آن است که معامله‌گران منتظر سقوط‌های بیشتر برای خرید نمی‌مانند.

نمودار قیمت ایاس
در صورتی که خریداران قیمت را تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶.۹۵ دلار بالا بکشند و در قیمت در این ناحیه بسته شود، نشان‌دهنده افزایش عرضه نسبت به تقاضا خواهد بود. در این صورت، راه برای رالی به فیبوناچی ۵۰ درصدی در ۹.۲۳ دلار باز می‌شود. پس از این ناحیه فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۱۰.۵۷ دلار قرار دارد.

اگر فروشندگان بتوانند پوبلک بعدی برای رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خنثی کنند، سناریوی صعودی باطل می‌شود. در این حالت، احتمال شکستن قیمت به زیر ۵.۶ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت، قیمت ایاس ممکن است به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۴.۵۲ دلار و پس از آن به ۳.۵۷ دلار سقوط کند.

نمودار قیمت ایاس
در تایم فریم ۴ ساعته، خریداران در حال دفاع از حمایت ۵.۶ دلار هستند که نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای صاف شده است و شاخص قدرت نسبی کمی پایین‌تر از ناحیه میانی است که بیانگر تعادل میان عرضه و تقاضا است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را تا ۶.۸۱ دلار بالا بکشند، احتمال رالی تا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ دوره‌ای و پس از آن ۸.۶۹ دلار وجود دارد. جهش به بالای این مقاومت بیانگر آن خواهد بود که خریداران بار دیگر وارد بازی شده‌اند. به‌علاوه، اگر فروشندگان قیمت را تا پایین ۵.۶ تا ۵ دلار پایین بکشند، ممکن است شاهد تداوم روند نزولی و رسیدن به ۳.۴۷ دلار باشیم.

مونرو (XMR)
تلاش‌های متوالی فروشندگان برای رساندن قیمت مونرو تا پایین میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲۲۲ دلار شکست خورده است. این موضوع بیانگر آن است که خریداران در سطوح فعلی در حال انباشت هستند.

نمودار قیمت مونرو
خریداران ۲۹ مه تلاش کردند قیمت را تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۹۴ دلار بالا بکشند، اما شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که فشار فروش بالایی در سطوح بالاتر وجود دارد. این در حالی است که خریداران به احتمال زیاد بار دیگر تلاش می‌کنند تا از سد مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کنند.

در صورت موفقیت، قیمت مونرو می‌تواند یک رالی احیا را آغاز کند که ممکن است باعث اوج‌گیری تا فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۳۶۸ دلار شود. از آن جهت که خریدارانی که در نواحی بالاتر اقدام به خرید کرده‌اند و ممکن است موقعیت‌های خود ببندند، این ناحیه می‌تواند به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل کند.

این رویکرد صعودی در صورتی که قیمت سقوط کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، از درجه اعتبار ساقط خواهد بود. در این صورت، احتمال سقوط به ۱۷۵ دلار و پس از آن به ۱۲۴ دلار محتمل است.

نمودار قیمت مونرو
تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که یک مثلث متقارن تشکیل شده است؛ تشکیل این مثلث نشان‌دهنده تردید خریداران و فروشندگان در ارتباط با حرکت بعدی قیمت است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای صاف شده است و شاخص قدرت نسبی در محدوده میانی قرار دارد که حاکی از تعادل میان عرضه و تقاضا است.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را تا بالای الگوی مثلث برسانند و در آن تثبیت کنند، اوضاع به نفع آنها تغییر خواهد کرد. در این صورت، احتمال رالی تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ دوره‌ای وجود دارد. نباید فراموش کرد که احتمالاً این سطح به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل می‌کند.

در طرف مقابل، اگر قیمت سقوط کند و به زیر مثلث برسد، ممکن است شاهد کاهش تا ۱۷۵ دلار و پس از آن تا ۱۲۴.۶۹ دلار باشیم.

آوی (AAVE)
قیمت آوی به‌دنبال احیای قیمت از حمایت قدرتمند ۲۸۰ دلاری است. این سطح از ۲۶ ژانویه (۷ بهمن ۹۹) نشکسته است؛ از همین رو، خریداران به احتمال زیاد تلاش زیادی برای حفظ آن می‌کنند. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲۹۰ دلار هم کمی بالاتر از این سطح قرار دارد و بر قدرت خریداران اضافه می‌کند.

نمودار قیمت آوی
این در حالی است که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۹۸ دلار شیبی رو به پایین دارد و شاخص قدرت نسبی زیر ۴۳ قرار دارد که نشان‌دهنده قدرت بیشتر فروشندگان در کوتاه‌مدت است. فروشندگان به‌دنبال آن خواهند بود تا رالی به میانگین متحرک ۲۰ روزه را خنثی کنند. در صورت موفقیت آنها، قیمت آوی ممکن است تا ۲۸۰ دلار اصلاح شود.

شکستن و تثبیت قیمت زیر این حمایت می‌تواند روند نزولی را آغاز کند و در این صورت کاهش به زیر ۱۶۰ دلار محتمل خواهد بود. اگر خریداران قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالا بکشند، احتمال صعود تا ۴۸۹ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود این ناحیه به‌عنوان یک مقاومت سرسخت عمل کند.

نمودار قیمت آوی
در تایم فریم ۴ ساعته، خریداران در کف ۲۸۰ دلاری اقدام به خرید کرده‌اند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رفته‌رفته در حال صاف‌شدن است که نشان از کاهش فشار فروش دارد. در صورتی که خریداران قیمت را تا بالای خط روند نزولی بالا بکشند و در آنجا تثبیت کنند، می‌توان انتظار جهش تا ۴۱۸ دلار را داشت. شکستن این مقاومت و بسته‌شدن قیمت بالای آن هم ممکن است رشد تا ۴۸۰ دلار را به دنبال داشته باشد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا خط روند نزولی سقوط کند و به زیر ۲۸۰ دلار برسد، این تحلیل صعودی باطل خواهد بود. در این صورت، فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت را به زیر کف ۲۳ مه در ۲۰۸.۰۹ دلار بکشند و روند نزولی را آغاز کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست