اخبار عمومی

پیام تبریک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی ایران

منبع: پژوهشگاه فضایی ایران

ششم اسفندماه ۱۳۹۹ مصادف با هشتمین سالروز تأسیس پژوهشگاه فضایی ایران را به متخصصان و کارشناسان حوزه فضایی به ویژه در این پژوهشگاه تبریک عرض می‌نمایم.

لایتناهی بودن فضا و کاربردهای متمایز آن در زندگی بشر، منجر به تمایل کشورهای مختلف برای ورود و سرمایه گذاری جدی به این عرصه گردیده است؛ به نحوی که هر سال، شاهد گسترش و فزونی عمق نفوذ بشر به فضا و گستره خدمات قابل ارائه از این طریق هستیم.

خوشبختانه در کشور عزیزمان، ایران، نیز طی سالیان اخیر، با همت و تلاش صورت گرفته، نه تنها روند ارائه خدمات فضاپایه در حوزه‌های راهبردی کشور از جمله کشاورزی، مدیریت بحران، ارتباطات، منابع طبیعی و… در حال توسعه است، بلکه عمق بومی سازی این فناوری نیز به عنوان یک تصمیم راهبردی افزایش یافته و عملا از فاز آزمایشگاهی و تحقیقاتی، به مرحله ساخت و پرتاب ماهواره‌های عملیاتی در مدارات بالاتر زمین وارد شده ایم.

نتیجه ای که اهمیت آن با توجه به شرایط تحریمی سال‌های اخیر و عدم امکان استفاده از ظرفیت‌های بین المللی دوچندان بوده و وجه تمایز فعالیت‌های فضایی جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای فعال و تازه وارد در این زمینه است.

آن چه که اکنون حائز اهمیت است لزوم همگرایی و هم افزایی هر چه بیشتر برای تسریع در مسیر اجرای برنامه‌های فضایی کشور، مخصوصا در حوزه توسعه فناوری بومی فضایی است. بر همین اساس، پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان متولی امر مدیریت پژوهش در این عرصه بایستی با سازماندهی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، گام‌های اساسی‌تر و جدی تری را در پژوهش و اجرای پروژه‌های توسعه ای مورد نیاز، منطبق با چشم انداز تعیین شده، دنبال نموده تا ضمن حفظ جایگاه برتر کشور، زمینه ساز ارتقاء سطح بهره برداری از این فناوری تحول آفرین و آینده ساز در کشور باشد.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه علم و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران و قدردانی از تلاشها و موفقیت‌های حاصل شده، امیدوارم با استمرار این فعالیت ها، شاهد توسعه حوزه فضایی کشور و در نتیجه، افتخار و اقتدار بیشتر برای میهن اسلامی مان باشیم.

محمد جواد آذری جهرمی

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست